2015-02-01, 01:17
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ni hade ju all hjälp av domaren ni kunde få! Men ett bottenlag som ni får väl ha det för att vinna matcher....

Peka gärna på ett par specifika situationer. Brynäs första mål och utvisningen kan vi ju glömma direkt.
Citera
2015-02-01, 03:27
Medlem
Ferross avatar
Jag har lite svårt för Kilströms tackling, den känns inte helt klockren. Vore väl ingen skandal om han blev anmäld, samtidigt vet jag inte heller om jag tycker att det är värd någon avstängning, knepig situation, helt klart.

Annars är jag bara bitter över att Luleå återigen spelar grymt fin hockey i 20 minuter och är SHLs sämsta lag de andra 40. Varför får tränarna inte ut mer av laget? Det finns uppenbarligen mycket mer att ta av om man hittar rätt.
Citera
2015-02-01, 03:46
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Han lättar från isen, absolut! Dock inte innan han sätter in tacklingen.
Enig.
Citera
2015-02-01, 04:07
Medlem
von_Ss avatar
Fy fan vad tråkigt det måste vara att hålla på ett lag 55 matcher som bara handlar om vad man får möta i slutspel. Oj, vad tråkigt. Soft att hålla på mongolider. Jag har inte åkt grillor sen lågstadiet men jag skulle göra mer nytta än cehlin. Ni vet han i förstalinan

Fan
Citera
2015-02-01, 08:11
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Fy fan vad tråkigt det måste vara att hålla på ett lag 55 matcher som bara handlar om vad man får möta i slutspel. Oj, vad tråkigt. Soft att hålla på mongolider. Jag har inte åkt grillor sen lågstadiet men jag skulle göra mer nytta än cehlin. Ni vet han i förstalinan

Fan

Vad hade du förväntat dig? Cehlin har knappt spelat hockey sista 6 månaderna.
Citera
2015-02-01, 09:14
Avslutad
Kahnbergs karriär har väl varit slut i några säsonger redan och det var bara ett par sidor sedan som Frölundafans ville ha in en ny spelare så att man kunde bänka Kahnberg, så alla bör väl vara nöjda och glada nu då.
Citera
2015-02-01, 10:03
Medlem
m4tt145s avatar
Tore Jobs tillförordnad sportchef i Leksand, man söker en långsiktig lösning, men arbetet med truppen börjar nu i alla fall, känns riktigt bra

http://leksandsif.se/artikel/63323/
Citera
2015-02-01, 10:17
Medlem
Oliver återvänder till FBK. Han börjar träna och spela i J20 laget.
Citera
2015-02-01, 10:18
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Kahnbergs karriär har väl varit slut i några säsonger redan och det var bara ett par sidor sedan som Frölundafans ville ha in en ny spelare så att man kunde bänka Kahnberg, så alla bör väl vara nöjda och glada nu då.

Nja gjorde ändå 18 mål förra säsongen.

Lite skillnad att vilja bänka en spelare (som aldrig blev densamma efter hans förra hjärnskakning och kämpat sig tillbaka efter avskuren hälsena) och att vilja se honom bli så skadad så hans karriär är över.
Citera
2015-02-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Huvudtackling som resulterar i hjärnskakning. Brynäs första och andra mål är helt horribla.
Hemskt att se helt enkelt, mycket tråkigt. Brynäs har bevisat att man är ett skit lag och hör hemma där nere.

Vill inte ha några tycka synd om fasoner av domarna, men det var tydligen för mycket begärt.

Brynäs ett skit lag? När tog ni ert senaste sm guld?
Tacklingen på Kahnberg var helt korrekt.
Citera
2015-02-01, 10:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Han lättar från isen, absolut! Dock inte innan han sätter in tacklingen.

Han hoppar in tacklingen, skridskorna lättar innan han träffar, jävligt onödigt.

I övrigt får BIF delvis tacka domarna för tre poäng i går.
Citera
2015-02-01, 10:42
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Han hoppar in tacklingen, skridskorna lättar innan han träffar, jävligt onödigt.

I övrigt får BIF delvis tacka domarna för tre poäng i går.

Hade det varit omvända roller så hade du sagt att skridskorna lättar efter träffen, tyvärr så funkar inte de enögda glasögonen speciellt bra såna här gånger.
Den här tacklingen va klockren, fast man kan ju jämföra den med Lindholms som det heller inte va nåt fel på förutom att motståndaren va för låg, och han blev ju avstängd, så med tanke på det så borde ju det här också kunna bli avstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in