Citat:
Ursprungligen postat av
FruLibertas
Jag tror inte heller DÖ kommer att hålla. Det ser ut att kunna bli "the perfect storm" 2016 och 2017. Integrationskollaps, budgetkollaps, skattehöjningschock och Allians till SD flykt. Då tror jag DÖ och Batra har gjort sitt.
Tja, vi får se. Nu verkar ju regeringen vara på gång att vilja bygga getthon för att klarar bostadssituationen för massinvandringen. Så det återstår att se hur mycket komunerna spjärnar emot. Men problem är det ju på gång. Dom kommande och köande budgetunderskotten blir ju också en het potatis. Vilka skatter skall höjas, vad skall skäras ned på etc. Det är en differans på 100mdr/år som måste lösas med utgiftssänknignar och inkomstförstärkningar (vilket är svårt på gund av det enomra skattetrycket. Högre skatt = färre jobb = minskade intäkter).
Batra då? Nja, i praktiken har hon redan gjort sitt. Nu, alltså. Men kan ju inte avgå/avsättas, utan måste sprattla med i alla fall fram till valet. Inte för att hon är så bra utan för att det saknas vettiga alternativ. Moderaterna är en hög med kärriarister, vänsterliberaler och kulturmarxister. Ofta i en och samma otäcka person. Skall man få någon stil på det måste hela toppskiktet och skitet närmast under det bort och ersättas med nya, riktiga personer. Och det lär ju inte hända, varken med eller utan AKB.
Så, nääää, jag tror inte AKBs roll i moderaternas underbara undergång är så stor. Hela partitoppen är rutten. Jag skulle tro att dom är nede på 15% före nyåret 2017-2018.