2015-02-21, 10:35
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Ganska sjukt faktiskt. På 70-talet åkte Ulf Adelsohn Inlandsbanan och häpnade över "Att det fanns så mycket skog". Det verkar vara ett krav för moderatledare att visa sig främmande för Sverige.

Det är skogen som skymmer träden

Det är politikerna som skymmer insikten

När man fäller skogen ger det intäkter

När man fäller politiker ger det samma utsikter som tidigare med en annan bokstavskombination
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-21 kl. 10:39.
Citera
2015-02-21, 10:59
Medlem
HerroFruBolls avatar
46.000 pass anmäldes "förlorade" 2008, 2013 var det 60.000! Det finns personer som anmält 12 förlorade pass men fortfarande kan hämta ut nya.
Man får förmoda att alliansregeringen inte i onödan velat försvåra för folk att ta sig in i Sverige.
Men idag, 2015, säger plötsligt Batra att man vill göra det svårare att få ut nya pass. Man kan bara imponeras av moderaternas sena uppvaknande i olika frågor, inkl försvarsfrågan. Populism kallas det med annat ord.
Citera
2015-02-21, 12:23
Medlem
Man kan undra när moderaternas gamla paradgren försvaret ska börja prioriteras före
den berikande undergörande importen av bidragsturister från tredje världen.
huvuddelen av det svenska armen befinner sig för nuvarande i Malis öken och bygger
sandfort. Putin sneglar dreglande på Finland och Baltikum efter östra Ukraina.
Den humanitära stormakten Sverige har har nästan bara hemvärnsgubbarna och älg jägarna
kvar ifall läget blir skarpt. Tur att det är val om 3 år om inte det blir tidigare.
Inget verkar säkert idag.
Citera
2015-02-21, 21:34
Bannlyst
Vägpirater, rullatorrånare och gruppvåldtäkter och Isis finansiärer fyra ord som som inte fanns 1995 men som får en vanlig Svensk att rysa.

Så ser arvet ut efter Reinfeldt. AKB har fortfarande inte tagit tag i migrationspolitiken ska hon verkligen lyckas med att få Moderaterna över 10 % 2018?

Det går att spela på hur länge hon sitter som ledare för M och i dagsläget är oddset över 4 gånger ett hon inte ens överlever valet.
Citera
2015-02-21, 21:42
Medlem
Mikojans avatar
Moderatstrategernas viktigaste uppgift närmaste åren blir att hålla fru Batra innanför tullarna. Där gör hon minst skada
Citera
2015-02-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Moderatstrategernas viktigaste uppgift närmaste åren blir att hålla fru Batra innanför tullarna. Där gör hon minst skada
Hon gör tillräcklig mycket skada här, strykjärnsansiktet. Jag önskade att hon sparkades ur staden och man smällde stadsportarna i akterkastellet på henne.

Hennes anknytning känns ändå ganska lös till staden, hon härstammar från Västergötland, hon växte upp i Djursholm och hon är gift med en indier.

Hennes enda koppling tycks vara att hon föddes i Skärholmen, av alla ställen.
Citera
2015-02-22, 06:17
Medlem
Klara-Hedstroms avatar
Väghyvelansiktet har onekligen en lika starkt utpräglad komisk ådra som sin make, om inte ännu starkare, och man upphör aldrig att skratta åt hennes enfaldiga uttalanden. Tex. så har hon hävdat att "Stockholmare är smartare än lantisar" och nu att Falun är en fjällkommun, bara för att nämna ett par exempel i raden på otroligt skojiga påståenden som hon har kläckt ur sig.

Jag känner mig onekligen mycket glad och tacksam över att moderaterna fått en sådan inkompetent, obildad och korkad ledare som henne. Länge leve väghyvelansiktet!
http://www.expressen.se/sport/vintersport/kinberg-batra-far-kritik-av-tre-kronor-ikonen/
Citera
2015-02-22, 08:04
Medlem
Är säkert inte fel att komma ner på samma nivå som vanligt folk. Dumideologi - Borde inte skid-VM varit närmare fjällen förresten?

Var något på radio igår om det här. Analysen var att Falun inte verkar ha någon som helst plan på hur man ska kunna få tillbaka det man satsat på skid-VM. De har inga skidåkare och verkar inte heller riktigt tro att de kommer kunna locka till sig några skattebetalande heller. Det beskrevs som en politisk katastrof, ironiskt nog initierat av en av Batras egen sort, under tiden då moderaterna hade styret i Falun.

Så Batras påstående kanske inte var så välunderättat, men det är kanske logiskt? När man ska turista och åka skidor, då gör man som Markoolio - man drar till fjällen(inte till Falun).
Citera
2015-02-22, 09:58
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Det hela håller på att utvecklas till en mardröm för M. Batra var mycket svag redan från början och hennes DÖ initiativ gjorde att hon hamnade långt under nollstrecket på många existerande och potentiella moderaters sympatiskala. Men sedan dess har hon ändå överraskat på nedsidan.

Maken till politisk floskelmaskin kan jag faktiskt inte påminna mig om att jag sett i svensk politik. Hon har aldrig sagt något substantiellt eller ideologiskt. Hon verkar endast föra resonemang på Twitterdjup. T.o.m. Reinfeldt tyckte ju någonting till skillnad från Batra som mest verkar vara upptagen med att säga den "rätta" saken under 140 tecken.

I början trodde jag det var ett misslyckat och osäkert försök att vara statsmannamässig men nu inser jag alltmer att hon bara är ekande tom.
Senast redigerad av FruLibertas 2015-02-22 kl. 10:35.
Citera
2015-02-22, 10:52
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Det hela håller på att utvecklas till en mardröm för M. Batra var mycket svag redan från början och hennes DÖ initiativ gjorde att hon hamnade långt under nollstrecket på många existerande och potentiella moderaters sympatiskala. Men sedan dess har hon ändå överraskat på nedsidan.

Det var väl Göran Hägglund som var "hjärnan" bakom DÖ? Som för övrigt kommer att spela ut sin roll innan den ens tärder i kraft. Aliansen är inte längre ett regeingslaternativ eftersom är för oeniga sins emellan och internt inom sina respektive partier för att kunna formulera någon alternativ budget. Som man dessutom måste SD med sig på, vilket är poltiskt omöjligt.

Jag tycker inte AKB överraskat på nedsidan. Hon är ungefär som förväntat. En karriärist utan ideologisk bas. Men det visste ju alla redan innan. Hela moderaternas toppskickt är likaant, undantaget dom som är övertygade kulturmarxister som t.ex. den underbart avgådde Fredrik Reinfledt.
Citera
2015-02-22, 11:21
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det var väl Göran Hägglund som var "hjärnan" bakom DÖ?

Ursprungligen var det väl Reinfeldt som pratade om detta redan förra valet 2010 och jag uppfattade det som att Batra bara tog över stafettpinnen? Göran var också inblandad men om det var han eller Batra som höll i taktpinnen spelar ju dessvärre ingen roll. De är samma odemokratiska pakt där alla inblandade har ett eget ansvar.

Jag tror inte heller DÖ kommer att hålla. Det ser ut att kunna bli "the perfect storm" 2016 och 2017. Integrationskollaps, budgetkollaps, skattehöjningschock och Allians till SD flykt. Då tror jag DÖ och Batra har gjort sitt.
Citera
2015-02-22, 11:48
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Jag tror inte heller DÖ kommer att hålla. Det ser ut att kunna bli "the perfect storm" 2016 och 2017. Integrationskollaps, budgetkollaps, skattehöjningschock och Allians till SD flykt. Då tror jag DÖ och Batra har gjort sitt.

Tja, vi får se. Nu verkar ju regeringen vara på gång att vilja bygga getthon för att klarar bostadssituationen för massinvandringen. Så det återstår att se hur mycket komunerna spjärnar emot. Men problem är det ju på gång. Dom kommande och köande budgetunderskotten blir ju också en het potatis. Vilka skatter skall höjas, vad skall skäras ned på etc. Det är en differans på 100mdr/år som måste lösas med utgiftssänknignar och inkomstförstärkningar (vilket är svårt på gund av det enomra skattetrycket. Högre skatt = färre jobb = minskade intäkter).

Batra då? Nja, i praktiken har hon redan gjort sitt. Nu, alltså. Men kan ju inte avgå/avsättas, utan måste sprattla med i alla fall fram till valet. Inte för att hon är så bra utan för att det saknas vettiga alternativ. Moderaterna är en hög med kärriarister, vänsterliberaler och kulturmarxister. Ofta i en och samma otäcka person. Skall man få någon stil på det måste hela toppskiktet och skitet närmast under det bort och ersättas med nya, riktiga personer. Och det lär ju inte hända, varken med eller utan AKB.
Så, nääää, jag tror inte AKBs roll i moderaternas underbara undergång är så stor. Hela partitoppen är rutten. Jag skulle tro att dom är nede på 15% före nyåret 2017-2018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in