2015-02-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Amerikanen är vit från Texas, kommunisten från Colombia. Möjligt att amerikanen är kommunist också iofs, men han är inte svart.

Han är kommunist. Här är en video med intervju

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=790405331034261&id=635301 096544686

Citat:

Reporter: Was there something specific after which you thought, "Enough, I'm going there"?
“Texas”: When a [Ukrainian] military plane attacked the center of Lugansk with missiles And I saw the picture of a woman who lost her legs and was bleeding. She was alive for another several minutes. And that very moment someone took a picture. She looked in the camera and it was as if she looked into my soul. After that I said, "That's it, enough!" I took my money, sold my motorcycle, sold all my things and used that money to get to Russia, Novorossiya, Donetsk.

Reporter: How do you evaluate the information that the US provides on what is happening here? Is the media telling the truth?
“Texas”: In the USA? It's bullshit, it's a lie – everything that the media and the government says. And it's not that they lie a bit here and there. They speak lies that are 180 degrees opposite the truth.

Kvinnan i Luhansk han nämner hette Inna Kukurudza (18+ bilder för den som är känslig, även om alla borde se hur kriget drabbar oskyldiga civila)

http://revolution-news.com/the-bombing-of-civilians-in-lugansk-by-the-kyiv-government-graphic-behind-ukraines-walls-of-fire-iv/
2015-02-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle40
2013 års siffror enligt IMF:

Ryssland 24298 USD/Inv
Ukraina: 8691 USD/Inv.

Ser vi sedan 2004-2011

Ryssland 2004: 10779 SEK 2011: 16736 SEK

Ukraina: 5244 SEK 2011: 7233
Okey Ryssland leder öve UA. Men för 2014 ser jag ett bnp för ryssland på drygt 16000 $ , alltså en halvtaskig svensk pension. Och i köpkraft är ju rubeln i fritt fall så 16000$ är troligtvis överspelat och lägre för 2015.
2015-02-19, 20:56
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkflyt
Han är kommunist. Här är en video med intervju

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=790405331034261&id=635301 096544686

Kvinnan i Luhansk han nämner hette Inna Kukurudza (18+ bilder för den som är känslig, även om alla borde se hur kriget drabbar oskyldiga civila)

http://revolution-news.com/the-bombing-of-civilians-in-lugansk-by-the-kyiv-government-graphic-behind-ukraines-walls-of-fire-iv/

Ja det där är fan i mig hemskt oavsett hur det går till.
Här är en direkt länk till det avsnittet där kvinnan filmas efter hon dött.
Det tog inte lång tid innan de rånar henne, 0:17 in i videos så snor de hennes ringar/smycken.
Och så tycker de vi ska tycka synd om dem? De skiter i vilket, de vill bara att varenda själv i Ukraina ska mördas.

https://www.youtube.com/watch?v=gvVav9JtpvQ

Men dessa människor var ju faktist innanför barrikaderna och på trappstegen vid byggnaden som var ockuperad av militanta separatister, hemskt iaf.
Senast redigerad av Acies 2015-02-19 kl. 20:58.
2015-02-19, 21:20
Medlem
Stabskaptens avatar
En artikel i New York Times med ytterligare scener från den ukrainska arméns välplanerade, ordnade reträtt från Debaltseve:

Citat:
In the city of Artemivsk, where Ukrainian soldiers gathered after their retreat from Debaltseve, the harrowing human toll from the recent days of fighting was on vivid display.

Many soldiers were in a demoralized and drunken state. Shellshocked soldiers from the battle in Debaltseve wandered the streets through the day Wednesday, before beginning to drink heavily.

By Wednesday evening, gunshots were ringing out on the central square. One man stood, swaying, on the sidewalk mumbling to himself. Soldiers who had escaped from Debaltseve after weeks of shelling were commandeering taxi cabs without payment. It was not clear that all of them had been given places to sleep, and one group stood silently, shivering on a street outside the Hotel Ukraine.

And at Biblios, an upscale restaurant in Artemivsk, soldiers staggered about in the dining room, ordering brandy for which they had no money to pay, and then firing shots into the ceiling as other guests quietly fled the premises.

http://www.nytimes.com/2015/02/20/world/europe/leaders-speak-by-telephone-to-try-to-impose-ukraine-cease-fire.html

Och Kievs fullständigt skamlösa ljugande om katastrofen i Debaltseve fortsätter:

Citat:
The Ukrainian military on Thursday said that the casualties in Debaltseve were substantially worse than initially announced, with at least 13 soldiers killed, 157 wounded, more than 90 captured and at least 82 missing.
2015-02-19, 21:21
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
De är ju kontrollerade av bolsjevikerna så staben kommer förmodligen göra som Mao då han rensade ut i armekåren pga. att han av naturliga orsaker blev schizofren pga att sin behandling av sin kår. Vi har nu sett gång på gång hur separatisterna värnar om sina egna soldaters väl och hur Poro offrar sina soldater som kanonföda ala sovjet. Naturligtvis kommer bolsjeviken då i ren schizofreni rensa ut "obehagliga typer" ur kåren.

Naturligtvis.

Men här är en länk jag hittade nånstans, kan varit nån som postade i denna tråd.
Men postar länken som översatt, vad jag kan utläsa där i all min slitenhet så finns det bevis? På att ryssen var involverad i kravaller och mord på maidan.

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&ie=UTF-8&tl=en&u=http%3A%2F%2Fnv.ua%2Fukraine%2Fv-gpu-poyavilis-dokazatelstva-prichastnosti-rossii-k-rasstrelam-na- maydane-35318.html

-
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
En artikel i New York Times med ytterligare scener från den ukrainska arméns välplanerade, ordnade reträtt från Debaltseve:

Och Kievs fullständigt skamlösa ljugande om katastrofen i Debaltseve fortsätter:

Va? Haha, det där är ju total skitsmörja till journalistik, inget hade med reträtten att göra för fan haha, några packade soldater som troligtvis kommer dras inför rätta pga det där.
Otroligt att reportrar har sett alla dessa händelser samma kväll..
Skämtar du?

Däremot har jag en länk till dig som visar vad proryssar gjort mot civila och eller militanta.
https://www.youtube.com/watch?v=OVGQYj7rm-0
Senast redigerad av Acies 2015-02-19 kl. 21:28.
2015-02-19, 21:28
Medlem
Citat:

Absolut, bra att du lyfter fram det!

Men - initierad som du är med flera hundra inlägg i endast denna fråga på kort tid - vad tycker du on att fredsbevarande styrkor kan erbjudas möjlighet att övervaka och säkerställa Minsk-fördragets skiljelinje? Det är väl bra? Eller borde separatisterna minsann ha rätt att attackera mariupol också? Kharkiv? Kiev?
2015-02-19, 21:31
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Som vi tidigare konstaterat så vet alla att detta är ryska fordorn som transporterats in via järnvägen.

Tror någon seriöst att Ukraina skulle lämna en mekaniserad jävla bataljon till separatisterna som en liten present.
Hade det funnits fordorn och andra vapensystem som inte kunnat följa med en utdragning så hade skiten sprängts bortom all reparation.

Det hade man förstås gjort om det hade varit frågan om en planerad urdragning som genomfördes under ordnade former. Men så var inte fallet. Initiativet togs av lokala befälhavare i Debaltseve (heder åt dem - de räddade många av sina mannars liv genom sin ordervägran) och soldaterna gav sig av med väldigt kort varsel mitt i natten. En del utrustning har förstörts, men det står redan nu klart att stora mängder krigsmateriel har fallit i separatisternas händer. Det har som sagt redan rapporterats av bl.a. CNN. Nu börjar det också dyka upp allt fler klipp på nätet som visar övergiven materiel:

https://www.youtube.com/watch?v=St1EELlsorA
Senast redigerad av Stabskapten 2015-02-19 kl. 21:34.
2015-02-19, 21:31
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall

Men - initierad som du är med flera hundra inlägg i endast denna fråga på kort tid - vad tycker du on att fredsbevarande styrkor kan erbjudas möjlighet att övervaka och säkerställa Minsk-fördragets skiljelinje? Det är väl bra? Eller borde separatisterna minsann ha rätt att attackera mariupol också? Kharkiv? Kiev?

Separatisterna har ju lovat att rensa ut Ukraina hela vägen till Kiev så vi väntar ett fullskaligt krig mellan Ukraina och ryssen, frågan är när vi behöver snöra på oss skorna, dra på mössan och ta geväret i hand.

-
Citat:
Det hade man förstås gjort om det hade varit frågan om en planerad urdragning som genomfördes under ordnade former. Men så var inte fallet. Initiativet togs av lokala befälhavare i Debaltseve (heder åt dem - de räddade många av sina mannars liv genom sin ordervägran) och soldaterna gav sig av med väldigt kort varsel mitt i natten. En del utrustning har förstörts, men det står redan nu klart att stora mängder krigsmateriel har fallit i separatisternas händer. Det har som sagt redan rapporterats av bl.a. CNN. Nu börjar det också dyka upp allt fler klipp på nätet som visar övergiven materiel:

https://www.youtube.com/watch?v=St1EELlsorA

Du lever i nån rosafluffig lala värld?
Det är väl klart som fan de har lämnat kvar de där skiten, det är obrukbart, menar du att de ska putta grejerna eller? Lev du i ditt rosaskimmer, du behöver nog det, värre hittepå har jag aldrig stött på, men det är klart, när jag väl gjorde det så var det ju en kommunist.

Det där visade bara skräp, jag vill se de 80 tanksen de 100 apcn och de 500t ammunitionen.
Vi kommer aldrig få se det eftersom den nya gröna färgen inte ens torkat än.

HAHAHA fan skrattar så jag gråter..
Senast redigerad av Acies 2015-02-19 kl. 21:41.
2015-02-19, 21:32
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall

I korthet är det ett orealistiskt förslag som Ryssland helt naturligt avvisade. Jag återkommer med ett lite längre inlägg om det senare.
2015-02-19, 21:44
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Låter som en vettig analys. Du råkar inte ha något kul att dela med dig om Zarhachenko? Undrar också lite över hur fördelningen av folk ser ut hos separatisterna, svårt att uppskatta förekomsten av olika etniciteter från vinklade videokällor. Men man ser inte mycket av kossacker, andra ryska minoriteter eller "reguljära ryssar". Men är de ungefär 50/50 med lokala frivilliga eller hur står det till?
Nä, Zarhanchenko verkar ha en bombastisk personlighet som gillar att spela över och leka Allan, gör sig givetvis bra på Rysk TV men bättre i Haag, där han förhoppningsvis hamnar vi de övergrepp ryska soldater gjort under "hans" befäl.

Det är en jäkla massa mongoler som strider i östra Ukraina, jag har skrivit tidigare att en del av dem lockas till Donbas med löften om nya liv i Novorussiya andra tillhör den ryska reguljära armén och tvingas dit. I början av konflikten var fördelningen separatister och ryska armén kanske 90/10 till fördel separatisterna med undantag för Krim som var en rysk operation från början till slut. I mitten av konflikten kring början av Augusti så började den ryska närvaron att öka men fortfarande under 50% sedan hände något när separatisterna började riskera att helt förlora konflikten och vi såg för första gången massiva ryska trupper trycka tillbaka Ukrainsk trupp sedan har det sakta fyllts på och i dagsläget så är väl förhållanden 30/70 till fördel rysk reguljär trupp.

Nu kommer våra pro-ryska gaphalsar göra gällande att så inte alls är fallet och att man minsann inte funnit några bevis för rysk trupp i Ukraina, men de har aldrig besökt landet, de har aldrig deltagit i en konflikt och de är rakt igenom propagandister så det skulle inte spela någon roll om en rysk soldat satte bajonetten i dem, de skulle fortfarande hävda en rysk på semester med sin T-72. Att en rysk armégeneral leder strider i Debaltseve har ingen som helst betydelse utan det är snarare ett normalläge i Ryssland att han får ta med sig soldater och materiel på sin betalda semester i Ukraina

Som sagt, det är min syn efter ett år i Ukraina - take it leave it.

/Micke
2015-02-19, 21:47
Medlem
Citat:
I korthet är det ett orealistiskt förslag som Ryssland helt naturligt avvisade. Jag återkommer med ett lite längre inlägg om det senare.

Lek med tanken att det är krig i Mexico. I världen finns det en organisation som FN fast i detta fall skapad på initiativ av Ryssland och dess allierade. Vi kan kalla de för NN.

Hade det varit krig i Mexico mellan pro mexikaner och mexikaner som är pro amerikaner då hade USA givetvis assisterat sk pro amerikaner. Ryssland och dess allierade är på mexikanernas sida, som också har fascistiska inslag mot "gringos".
USA hade då aldrig tillåtit en organisation som NN att komma dit precis vid USAs gräns för att bevaka och hålla ordning. NN hade så småningom till slut gått ut med att pro amerikanerna bryter avtalet. Till slut kommer Ryssland med tunga vapen leveranser till sin sida för att blossa upp en ännu större konflikt och tjäna pengar på det. Samtidigt sanktionerar man USA för att de inte vill sammarbeta.. mm

Hoppas ni pommes frites hjärnor hajjar detta.
2015-02-19, 21:47
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Separatisterna har ju lovat att rensa ut Ukraina hela vägen till Kiev så vi väntar ett fullskaligt krig mellan Ukraina och ryssen, frågan är när vi behöver snöra på oss skorna, dra på mössan och ta geväret i hand.

-

Du lever i nån rosafluffig lala värld?
Det är väl klart som fan de har lämnat kvar de där skiten, det är obrukbart, menar du att de ska putta grejerna eller? Lev du i ditt rosaskimmer, du behöver nog det, värre hittepå har jag aldrig stött på, men det är klart, när jag väl gjorde det så var det ju en kommunist.

Det där visade bara skräp, jag vill se de 80 tanksen de 100 apcn och de 500t ammunitionen.
Vi kommer aldrig få se det eftersom den nya gröna färgen inte ens torkat än.

HAHAHA fan skrattar så jag gråter..

Du är på gränsen till autistisk, då du tar alla uttalanden bokstavligt.

Ammunitionen skulle inte finnas där enligt Poroshenko och resten av de som hejar på UKROP. Eftersom deras reträtt var ett exemplariskt schackdrag enligt deras stora ledare SUPREME commander Poroshenko

Nog för att du är sur att NAF vinner mark, men du kan väl behålla någon objektiv syn på konflikten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in