2015-02-18, 23:07
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Resultat tidigare matcher denna säsong:

Karlskrona HK - IF Malmö Redhawks 0 - 3
IF Malmö Redhawks - Karlskrona HK 4 - 2
Karlskrona HK - IF Malmö Redhawks 1 - 3

Jäpp, rätt övertygad om att Malmö nu när de slutat titta längre än nästa byte i matcherna kommer till att visa vem som är bästa laget i serien och det med ackuratess i en fullsatt arena. Särskilt när Malmö börjat få sitt PP att fungera bra och nu har en målvakt som ingjuter förtroende och ger extra mod och styrka till det redan starka försvarsspelet.
Precis som Malmö kört över lagen i de fem senaste matcherna menar du?

IF Malmö Redhawks - Asplöven HC 2 - 3
Almtuna IS - IF Malmö Redhawks 2 - 3
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn 3 - 2
Timrå IK - IF Malmö Redhawks 5 - 3
IF Malmö Redhawks - Rögle BK 2 - 1
Citera
2015-02-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Precis som Malmö kört över lagen i de fem senaste matcherna menar du?

IF Malmö Redhawks - Asplöven HC 2 - 3
Almtuna IS - IF Malmö Redhawks 2 - 3
IF Malmö Redhawks - IK Oskarshamn 3 - 2
Timrå IK - IF Malmö Redhawks 5 - 3
IF Malmö Redhawks - Rögle BK 2 - 1

Jag tror i och för sig Malmö vinner också.
Dom har riktigt hög högsta nivå och det känns inte som KHK är så oslagbara när dom spelar borta.
Citera
2015-02-19, 00:08
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tror i och för sig Malmö vinner också.
Dom har riktigt hög högsta nivå och det känns inte som KHK är så oslagbara när dom spelar borta.
Skillnad på att tro att Malmö ska vinna och på att vara bombsäker på att Malmö kommer köra över KHK.
Citera
2015-02-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Skillnad på att tro att Malmö ska vinna och på att vara bombsäker på att Malmö kommer köra över KHK.

Man kör inte över några lag i allsvenskan längre, så nej köra över dom kommer dom ej göra.
Citera
2015-02-19, 01:56
Medlem
Kongruensbojds avatar
Bra för MIF att KHK-VIK gick till ÖT sa nån, men det kan bli tvärtom om MIF förlorar bara någon enstaka poäng mer än vad folk räknat med i kommande matcher: VIK aspirerar fortfarande på andraplatsen, fullt realistiskt också. Nuvarande topp 3 kommer såklart stå sig, bara ordningen dem emellan kan rubbas.

Är Björklöven ligans starkaste lag för tillfället? Håller det i sig går de säkert vinnande ur den första slutspelsserien och ett av nuvarande topp 3-lag kan åka på moppo. Snopet i så fall!

Mycket kan hända rent matematiskt ännu. Fast det känns rätt cementerat vad gäller strecken. AIK och SSK sist. Möjligtvis kan Timrå rå på en kvalplats uppåt, men det är antingen dem eller Hästen. Övriga sitter säkert i båten skulle jag tro.

Citat:
Ursprungligen postat av Nallen21
Synd att man inte känner att man kan unna sig Viasat-kanalerna längre. Dessa är tyvärr inte ekonomiskt försvarbara i dagsläget.

279 kr/mån för Viaplay med Sport, ingen bindningstid. Som hittat med tanke på nästa månads hockeyexplosion i deras kanaler!
Citera
2015-02-19, 10:16
Medlem
4thtimearounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är Björklöven ligans starkaste lag för tillfället? Håller det i sig går de säkert vinnande ur den första slutspelsserien och ett av nuvarande topp 3-lag kan åka på moppo. Snopet i så fall!

Ja. 2015 är Björklöven det bästa laget i hockeyallsvenskan.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/files/2015/02/tabell.jpg

Den där tabellen är dock lite missvisande då Västerås och Timrå hade en match mer spelad än alla andra. Och det var innan gårdagens matcher. Björklöven vann sin igår och Västerås torskade sin, så nu är garanterat Löven etta. Trots mindre spelade matcher.
Citera
2015-02-19, 11:15
Medlem
Citat:

279 kr/mån för Viaplay med Sport, ingen bindningstid. Som hittat med tanke på nästa månads hockeyexplosion i deras kanaler!

Ja är man allmänt intresserad av HA, PL och CL i fotboll så är det guld nu.

Håller ju på hästen men nu när det drar ihop sig så är det ju toppmatcherna som visas. Kan ju hoppas de klarar sig till playoffserien så kanske det blir nån mer match på viaplay.

Apropå Hästen vågar jag nästan säga att de är klara för nästa års HA. Det har gått rejält knackigt efter nyår som om krafterna är slut, men tar de 1 pinne mer än AIK nästa omgång är de helt klara. Tack var den fina hösten. Eventuell playoff är enbart bonus.

Det verkar också som om Timrå är hetast på den nedre halvan just nu och kanske går om Hästen. Björklöven blir farliga i playoff om detta håller i sig. MIF- pallar de pressen? De ska ju bara gå upp i år.
Senast redigerad av shutthefuckup-1 2015-02-19 kl. 11:21.
Citera
2015-02-19, 14:13
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:

Man kanske skulle langa iväg 279 kr för mars månad med andra ord. Det känns inte helt orimligt. Jag ska överväga saken.
Citera
2015-02-19, 14:15
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Alla kvalserier uppåt kommer sändas på Viaplay va?
Citera
2015-02-19, 14:22
Medlem
Nallen21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Ja är man allmänt intresserad av HA, PL och CL i fotboll så är det guld nu.

Håller ju på Hästen men nu när det drar ihop sig så är det ju toppmatcherna som visas. Kan ju hoppas de klarar sig till playoffserien så kanske det blir nån mer match på viaplay.

Apropå Hästen vågar jag nästan säga att de är klara för nästa års HA. Det har gått rejält knackigt efter nyår som om krafterna är slut, men tar de 1 pinne mer än AIK nästa omgång är de helt klara. Tack var den fina hösten. Eventuell playoff är enbart bonus.

Det verkar också som om Timrå är hetast på den nedre halvan just nu och kanske går om Hästen. Björklöven blir farliga i playoff om detta håller i sig. MIF - pallar de pressen? De ska ju bara gå upp i år.

Som det ser ut nu står det ju mellan ditt och mitt lag. Timrå har knappat in hela 14 poäng på Hästen efter nyår och egentligen borde det kanske inte vara rimligt att ta in ännu mer, men TIK tycks ju som spela i ren extas nu i och med och efter konkurshotet. Det ska dock sägas att vi har märkligt svårt för Asplöven, som väntar i nästa omgång. Oftast har vi tappat klara ledningar och totalt har vi bara vunnit en av sju matcher mot dem hittills sedan vi åkte ur SHL.

Vad gäller Malmö känner även jag av nerven. Inte för att det snackas någon som helst hockey på mitt jävla jobb, men det känns som att det ligger något i luften nu i denna stad. Jag har gått på en hel del matcher särskilt efter nyår och då har MIF verkligen blandat och gett. Stabiliteten från höstsäsongen har varit som bortblåst och man har verkligen fått kämpa sig till i princip varenda poäng.

Jag är skeptisk till att Malmö kommer att spela i SHL till hösten. Däremot tippar jag att Timrå kniper en slutspelsplats i HA, men att man inte riktigt klarar av SHL-lagen i en eventuell kvalserie.
Citera
2015-02-19, 15:09
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Är rätt säker på att de endast kommer sända kvalserien till SHL.
Citera
2015-02-19, 15:11
Medlem
Kleggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf

I allsvenska finalen är det bara Viasat som sänder men i kvalserien och direktkvalet har Viasat rättigheter till två matcher per omgång samtidigt som s24 får sända en. Ifall någon av matcherna i direktkvalet är avgjorda (bäst av 7) så sänder Viasat allt av det som är kvar.

S24 kostar väl 150kr för en månad. Kvaliteten där kan vara lite varierande men tror att det blir lite bättre nu när det är viktiga matcher. Synd dock att behöva stöda Aftonhoran för att kunna titta på Lövens matcher.
Senast redigerad av Klegger 2015-02-19 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in