2015-02-18, 21:09
Medlem
Cartomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Återkom när du är nykter, eller ta en kurs i svenska innan du skriver nästa inlägg så man förstår vad du skriver.

Att du inte kan läsa trots att du är nykter har knappast något att göra med att jag är full!
Citera
2015-02-18, 21:12
Medlem
Citat:
Jag hatade gympan. Sitter i än idag. Vägrar att duscha tillsammans med andra pga saker som hände under min skolgång. Finns garanterat fler som jag, tack vare sådana som er (några av er).

Kan du inte starta en egen tråd om din mikropenis istället för att bajsa sönder den här.
Citera
2015-02-18, 21:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartomani
Att du inte kan läsa trots att du är nykter har knappast något att göra med att jag är full!
Nej du använder vokabulär jag inte är bekant med, som "purjofittjuck", "krokodilautistiskt dödsrullningsresonemang", "obstinat kukhuvud", "hipster-anti-auktoritär" och "Lvl 100 Death Knight". Tråden handlar inte om mig, utom om huruvida det är ok att tvinga arbetare att träna på arbetstid. Många har kommit med bra synpunkter, trots att de går emot vad jag anser, men fortfarande bra argument. Du kommer bara med konstiga ord utan att tillföra något till diskussionen.
Citera
2015-02-18, 21:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
Kan du inte starta en egen tråd om din mikropenis istället för att bajsa sönder den här.
Jag startade den här tråden. Som tidigare sagt i syfte att diskutera huruvida det är ok att tvinga arbetare att träna under arbetstid. Varför och så vidare. Starta istället du en tråd om du vill diskutera min mikropenis.
Citera
2015-02-18, 21:21
Medlem
Cartomanis avatar
Citat:
För övrigt kommer du inte med några argument till varför det är ok att tvinga anställda att träna, utan enbart personangrepp.

Det är det som är kärnan i min avsky mot ditt gnäll! Du fattar inte att det inte finns ett uns av tvång! De tvingar ingen anställd att träna, dock finns ett ett tydligt prestationsmål som kan ge lönepåslag, att frivilligt försaka sagda lönepåslag är helt rimligt. Jag önskar att alla arbetsgivare hade så tydliga och konkreta löneförhandlingskriterier.

Med lite sinnrika fackliga grepp hade du dessutom säkert kunnat undantas reglerna tack vare din gympamobbing från skoltiden. I värsta fall hade kriteriet omformulerats till att motionera på något sätt överhuvudtaget, även om det hade handlat om att promenera kring huset två timmar i veckan.
Senast redigerad av Cartomani 2015-02-18 kl. 21:23.
Citera
2015-02-18, 21:24
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Det är det som är kärnan i min avsky mot ditt gnäll! Du fattar inte att det inte finns ett uns av tvång! De tvingar ingen anställd att träna, dock finns ett ett tydligt prestationsmål som kan ge lönepåslag, att frivilligt försaka sagda lönepåslag är helt rimligt. Jag önskar att alla arbetsgivare hade så tydliga och konkreta löneförhandlingskriterier.

Med lite sinnrika fackliga grepp hade du dessutom säkert kunnat undantas reglerna tack vare din gympamobbing i högstadiet.
Enligt artikeln låter det inte som ett lönepåslag vid träning, utan en minskad löneutveckling om jag inte går med på att träna. Ett hot istället för en morot. Metoden för att få träningen obligatorisk är att kalla det en arbetsuppgift. Det innebär att om jag väljer att inte träna inte bara får en sämre löneutveckling än före denna "obligatoriska" träning infördes, utan även att jag inte sköter mina arbetsuppgifter. Det ser ju fint ut i arbetsbetyget.
Citera
2015-02-18, 21:24
Medlem
lagartos avatar
Citat:
Som sagt träning är bra, men det känns som STASI-metoder. Jag som t.ex. promenerar till och från jobbet varje dag i två timmar fem dagar i veckan får mer träning än de som tvingas träna ett par timmar i veckan innan de sätter sig i bilen/bussen. Jag ska utöver min gång alltså tvingas träna ännu mer när jag har fullt upp med ordinarie arbetsuppgifter? Helt stört tycker jag.

TS, du verkar övertolka det mesta.

Hade jag varit din chef hade du fått tillgodoräkna dina promenader som träning. Så det så.
Fast nu är jag tack och lov inte din chef.

För övrigt så är det flera byggarbetare som har, hör och häpna, morgongymnastik! På arbetstid. Dagligen. Innan man går ut och jobbar. För att minska skador och ohälsa.
Citera
2015-02-18, 21:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
TS, du verkar övertolka det mesta.

Hade jag varit din chef hade du fått tillgodoräkna dina promenader som träning. Så det så.
Fast nu är jag tack och lov inte din chef.

För övrigt så är det flera byggarbetare som har, hör och häpna, morgongymnastik! På arbetstid. Dagligen. Innan man går ut och jobbar. För att minska skador och ohälsa.
Men på Kalmar vatten ska protokoll och närvarolista kontrolleras för att se att de anställda verkligen tränar. Hade du då tänkt åka bil bredvid mig för att se att jag verkligen promenerade till och från jobbet varje morgon?
Citera
2015-02-18, 21:27
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Återkom när du är nykter, eller ta en kurs i svenska innan du skriver nästa inlägg så man förstår vad du skriver.

För övrigt kommer du inte med några argument till varför det är ok att tvinga anställda att träna, utan enbart personangrepp.

Det är inget som helst tvång att träna, däremot så säger man bara att det eventuellt kan påverka löneutvecklingen om man inte gör det. Ungefär som att utbildning ofta lönar sig på företag, då man får mer i lön.

Det står inget som helst om löneavdrag eller någonting, så att sitta på sitt feta arsle och äta choklad som du skulle göra, är inget du förlorar nått på ändå.
Citera
2015-02-18, 21:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Det är inget som helst tvång att träna, däremot så säger man bara att det eventuellt kan påverka löneutvecklingen om man inte gör det. Ungefär som att utbildning ofta lönar sig på företag, då man får mer i lön.

Det står inget som helst om löneavdrag eller någonting, så att sitta på sitt feta arsle och äta choklad som du skulle göra, är inget du förlorar nått på ändå.
Jag menade såklart att att delta i träningen, så att jag får min fina löneutveckling och utför mina arbetsuppgifter. Dock i protest efter sitta och äta choklad och bli fetare och fetare för varje dag. Visa att tvång leder till psykisk och fysisk ohälsa för de som inte älskar att träna.
Citera
2015-02-18, 21:35
Medlem
Cartomanis avatar
Citat:
Men på Kalmar vatten ska protokoll och närvarolista kontrolleras för att se att de anställda verkligen tränar. Hade du då tänkt åka bil bredvid mig för att se att jag verkligen promenerade till och från jobbet varje morgon?

Ja, artikelförfattaren har verkligen ansträngt sig för att få det att verka negativt. Tänk efter lite själv? Löneutvekling är inte någon konstant faktor som regleras av ett centralt organ, vissa arbetsgivare har ingångslön på 35.000 men en löneutveckling på sammanlagt 500:- över 20 år, andra börjar på 25.000 och ökar 1500:- om året, sånt där är relativt och skiljer sig från arbetsgivare till arbetsgivare.

I det fall att det finns någon löneutveckling att tala om överhuvudtaget - vilket inte på något sätt är garanterat - är det otroligt tacksamt att det finns konkreta saker att göra för att säkra sagda löneutveckling, fan vet att det finns tre gånger så många outtalade faktorer som hindrar dig från att erhålla maximal löneutveckling.

Om kravet för bra löneutveckling är något så banalt som att rasta bilringarna på arbetstid har man helt klart ett väldigt lätt arbete framför sig.
Senast redigerad av Cartomani 2015-02-18 kl. 21:37.
Citera
2015-02-18, 21:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ja, artikelförfattaren har verkligen ansträngt sig för att få det att verka negativt. Tänk efter lite själv? Löneutvekling är inte någon konstant faktor som regleras av ett centralt organ, vissa arbetsgivare har ingångslön på 35.000 men en löneutveckling på sammanlagt 500:- över 20 år, andra börjar på 25.000 och ökar 1500:- om året, sånt där är relativt och skiljer sig från arbetsgivare till arbetsgivare.

I det fall att det finns någon löneutveckling att tala om överhuvudtaget - vilket inte på något sätt är garanterat - är det otroligt tacksamt att det finns konkreta saker att göra för att säkra sagda löneutveckling, fan vet att det finns tre gånger så många outtalade faktorer som hindrar dig från att erhålla maximal löneutveckling, om det dessutom är något så fruktansvärt enkelt som att rasta bilringarna på arbetstid har man helt klart ett väldigt lätt arbete framför sig.
Jag utvecklar hellre mina teoretiska kunskaper, och jag tror någon påpekade det i denna eller den andra tråden som också tydligen behandlar detta ämne (någon moderator kanske kan slå ihop trådarna?) så kan det leda till ännu högre löneutveckling istället för att träna. Men fortfarande är det en ARBETSUPPGIFT. Som god anställd VILL jag verkligen utföra mina arbetsuppgifter. Det är vad jag får betalt för. Att träna är för mig ingen arbetsuppgift, då hade jag valt en annan yrkesbana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in