2015-02-18, 19:40
Medlem
Yahnoovass avatar
Tycker faktiskt det är rätt smart, win and win situation för både arbetsgivaren och personalen. Fan sluta vara så lat.. de här gör ju bara så kroppen håller igång.
Citera
2015-02-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb
Nej det får du inte. Dina promenader ger dig inte ett skit, förutom motion.
Ett längre liv. Överdriven träning är inte heller livsförlängande. Och stora muskler ger inte ett skit utom förslitningsskador och smärtor på äldre dar...
Citera
2015-02-18, 19:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Tycker faktiskt det är rätt smart, win and win situation för både arbetsgivaren och personalen. Fan sluta vara så lat.. de här gör ju bara så kroppen håller igång.
På ren jävulskap skulle jag sjukskriva mig oftare än före tvånget. Äta pizza varje dag. Proppa i mig en Aladdin-ask efter varje träningspass, gärna framför chefens näsa.
Citera
2015-02-18, 19:46
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
På ren jävulskap skulle jag sjukskriva mig oftare än före tvånget. Äta pizza varje dag. Proppa i mig en Aladdin-ask efter varje träningspass, gärna framför chefens näsa.

Ja då blir du väl antagligen sparkad.. Du är inte rätt person att ansöka till jobbet antar jag?
Citera
2015-02-18, 19:46
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsiner
Jobbigt för dem som faktiskt tycker om att träna och redan gör det på sin fritid att sitta i en kommunal nautilusmaskin och isolera höftböjare 2 timmar i veckan. Är promenader ett likvärdigt alternativ är det absolut inte illa att få betalt för att flanera runt i friska luften.

Håller med. Det vore roligare om de anordnade fystester och lät löneökningen sättas utifrån resultatet på dessa istället och alltså gav de anställda ledigt för träningsaktiviteter som de själva väljer.

Är förövrigt rätt så övertygad om att konditionsträning är vida överlägset styrketräning då man både får frisk luft, slipper konstiga förslitningsskador och slipper köpa en ny garderob. Givetvis är en kombination optimalt, men jag skulle hellre tvinga ut mina anställda i motionsspåret än till gymmet.

Jag tror dock att det viktigaste är att hitta en fysisk aktivitet som man tycker är rolig, det finns ju få mentalt friska människor som tycker att det är kul att gymma eller att jogga. Rullskidor (skate) är guds gåva till mänskligheten, aktiverar hela kroppen, ger en naturlig vila i backar och är så roligt att det psykiskt sett är lättare att ta ut sig.
Citera
2015-02-18, 19:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Ja då blir du väl antagligen sparkad.. Du är inte rätt person att ansöka till jobbet antar jag?
Nej, det är ju träningen som är det viktiga. Att förbjuda mig att äta choklad på arbetstid så länge jag sköter mina arbetsuppgifter (inkl. den obligatoriska träningen) är ju inte grund för uppsägning.
Citera
2015-02-18, 20:16
Medlem
Det här betyder ju med matematisk säkerhet att Kalmar vatten har fem procents överbemanning, men eftersom det är ett kommunalt bolag är den verkliga överbemanningen uppskattningsvis 75 procent, så de där fem procenten kan väl betraktas som försumbara.
Citera
2015-02-18, 20:21
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu har jag inte läst igenom tråden på åtta sidor.
Det jag reagerade på var att det först o främst var lönegrundande o sedan var man hänvisade till gym.
Men de som tränar med andra aktiviteter då. Ska inte de som springer flera mil eller simmar en mil/dag få ta del av dessa löneökningar som finansieras av skattemedel?

Av artikeln att döma (kan ha varit i den andra tråden om samma ämne) så fick ju anställda betalt för deras fritidsträning så länge man kan visa på deltagande. Så är du med i en simklubb eller orienteringslag bör det inte vara några som helst problem.
Citera
2015-02-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ett längre liv. Överdriven träning är inte heller livsförlängande. Och stora muskler ger inte ett skit utom förslitningsskador och smärtor på äldre dar...
Jg tror inte att dom på kalmars vatten bryr sig ett skit om någons liv.

Dom bryr sig om att dom ska "prestera" bättre på jobbet. Antar jag.
Citera
2015-02-18, 20:50
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

http://tranastyrka.se/traning-och-livskvalite-nar-du-aldras/

Japp, allt som över promenader verkar helt och hållet onödigt
Citera
2015-02-18, 21:04
Medlem
Cartomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Bla bla bla

Är du helt dum i huvudet, trollar du, eller är det någon slags krokodilautistiskt dödsrullningsresonemang som du driver?

En arbetsgivare låter sina anställda frivilligt träna på arbetstid upp till två timmar i veckan och du får purjofittjuck i hela huvudet? En jävla sida i tråden finns det, utan att vartannat inlägg är dina onödigt långa oneliners!

Hur är det här överhuvudtaget dåligt? Skit i att träna för att du är ett obstinat kukhuvud och ge arbetsgivaren ammo i lönesamtalet som den ändå hade haft p.g.a egenskapen "obstinat kukhuvud", eller få det sannolikt frikostigaste friskvårdsbidraget som existerar i hela löneslavericirkusen till dags dato?

Att du hypotetiskt sett inte vill delta för att du har anti-sociala ideal är väl ditt eget problem, men med tanke på vilka rövhålsdrag de flesta arbetsgivare drar mot sina anställda kan det här inte sägas vara något annat än ett gott föredöme. Jag förmodar att du inte har något jobb alls med tanke på hur du skryter om ditt totala oförstånd. Du hade ju kunnat gå ner till gymmet och runka i två timmar per vecka och komma undan med det, om du tvunget ska göra blöjrevolt och vara hipster-anti-auktoritär.

Fyfan vilket slapparsleresonemang! Hade gett min vänstra pungkula för att få lönepåslag genom att träna på arbetstid. Att du inte själv fattar det här men istället maler på sida upp och sida ner om hur värdelöst och slavdrivaraktigt det är indikerar enbart att din sysselsättning är något i stil med "Lvl 100 Death Knight".
Senast redigerad av Cartomani 2015-02-18 kl. 21:07.
Citera
2015-02-18, 21:06
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartomani
Fylletext.
Återkom när du är nykter, eller ta en kurs i svenska innan du skriver nästa inlägg så man förstår vad du skriver.

För övrigt kommer du inte med några argument till varför det är ok att tvinga anställda att träna, utan enbart personangrepp.
Senast redigerad av irrbloss 2015-02-18 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in