Citat:
Det räckte som "bevis" för mig eftersom det bara är Gud som kan veta vad jag eller andra kristna tänker. Vet inte svaret på fråga två. Jag tror det är mer än en bråkdel, bara att många svenska journalister är för upptagna med att jaga efter nästa kända homosexuell samt kungafamiljen för att vilja höra om Gud o hans under, speciellt i Sverige där Gud ses som påhitt och kristna blir galen stämplade. Det finns hur många vittnesmål som helst att finna på nätet, bland annat på youtube. Det visar att det är mer än en bråkdel vi t alar om. De är mer intresserade av Guds under i andra länder verkar det som i alla fall så ser det ut just nu.
Sen måste man ta hänsyn till varje individ, vissa individer kanske inte blir bättre från sina sjukdomar trots förbön eftersom de fortfarande lever i synd eller bär på bitterhet mot någon annan t ex som kan blockera helande för man måste förlåta andra för att själv bli förlåten det sa Jesus.
Jag vet inte vad orsaken är till att vissa blir helande och andra inte, det kanske jag inte vet förrän i evigheten men det är flera olika faktorer som spelar roll det har jag lärt mig då jag läst böcker om andlig krigföring, som t e x Derek Princes, Larry Leas, Graham Powells och Linda Berglings böcker.
http://www.adlibris.com/se/sok?q=Derek+Prince den första har jag.