2015-02-18, 03:08
Medlem
Drozds avatar
Många trådar (särskilt I&I och Kändisskvaller) kryllar av rasistiska och hotfulla inlägg som får stå kvar. Flashback är som bekant under attack nu från gammelmedia (med AB i spetsen) med hänvisning till "näthatet" som florerar här.

Varför ger FB yttrandefrihetens fiender i gammelmedia öppet mål? Varför ser inte Flashbacks moderatorer till att diskussionerna hålls rena från inlägg som strider mot reglerna 1.03 0ch 1.08?
Är det p.g.a. överbelastning FB gräver sin egen grav?

FB:s regler https://www.flashback.org/regler

1.03. Hets mot folkgrupp
Det är förbjudet att hota eller uttrycka missaktning mot särskilt utsatta grupper, med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning.

1.08. Hot och personangrepp
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.
Citera
2015-02-18, 03:12
Bannlyst
Vad snackar du om? Jag har blivit avstängd alltför många gånger, ofta rubricerar de "trams och offtopic" istället för HMF och Personangrepp. Effekten är precis densamma så ser inte problemet.
Citera
2015-02-18, 03:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Ser du något som inte passar in så anmäl inlägget. Eller hade du tänkt att de fåtal moderatorer som finns i avdelningarna ska spendera all sin lediga tid till att gå igenom varenda tråd och varenda inlägg här på Flashback?

I och med att du kommer med ett påstående om att moderatorerna inte gör sitt jobb så får du ju såklart citera ett eller flera inlägg - som blivit rapporterat, men som inte tagits bort.

Gör du inte det så är ju denna trådstart noll värd!
Citera
2015-02-18, 03:16
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Vad snackar du om? Jag har blivit avstängd alltför många gånger, ofta rubricerar de "trams och offtopic" istället för HMF och Personangrepp.

Okej då, men har du läst I&I? Där skrivs sida upp och sida ner av rasistiska inlägg som får stå kvar.
Citera
2015-02-18, 03:19
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ser du något som inte passar in så anmäl inlägget. Eller hade du tänkt att de fåtal moderatorer som finns i avdelningarna ska spendera all sin lediga tid till att gå igenom varenda tråd och varenda inlägg här på Flashback?

I och med att du kommer med ett påstående om att moderatorerna inte gör sitt jobb så får du ju såklart citera ett eller flera inlägg - som blivit rapporterat, men som inte tagits bort.

Gör du inte det så är ju denna trådstart noll värd!

FB:s moderatorer gör ett hedervärt jobb, men de kunde gott radera hårdare enligt FB:s egna regler för att inte ge FB:s fiender öppet mål ("näthat").
Citera
2015-02-18, 04:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
FB:s moderatorer gör ett hedervärt jobb, men de kunde gott radera hårdare enligt FB:s egna regler för att inte ge FB:s fiender öppet mål ("näthat").

Om FB är en sida enbart för "näthat" och du inte gillar det så gå inte in på FB till att börja med. Vad några vänsterterrorister tycker är väl ointressant i sammanhanget då de ger sig på allt de inte gillar eller passar in i deras skeva världsbild.
Citera
2015-02-18, 12:41
Medlem
RingInteSnutens avatar
Även jag har blivit varnad för HMF när jag rekomenderade att stoppa alla zigenare på en buss hem till Rumänien och göra något specifikt med bussen någonstans på vägen.
Citera
2015-02-18, 13:09
Medlem
Klappars avatar
Citat:

Du får gärna ge ett eller flera exempel på vad du anser är näthat. Det som är näthat hos en person är åsikter hos en annan.

Utöver det så tycker jag dom flesta moderator sköter sitt jobb, dom kan som redan nämnts inte läsa varenda inlägg utan dom går efter anmälningar.
Citera
2015-02-18, 15:45
Medlem
När radioprogrammet Verkligheten gjorde reportage om bränderna i romska läger så citerades några fb-användare som detaljerat hade beskrivit och hetsat varandra till hur man bäst skulle gå tillväga för att sabotera lägrena. Dessa inlägg togs bort, men det dröjde till långt efter att programmen sänts och användarna som citerades stängdes inte av, ens tillfälligt.
Citera
2015-02-18, 15:54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
När radioprogrammet Verkligheten gjorde reportage om bränderna i romska läger så citerades några fb-användare som detaljerat hade beskrivit och hetsat varandra till hur man bäst skulle gå tillväga för att sabotera lägrena. Dessa inlägg togs bort, men det dröjde till långt efter att programmen sänts och användarna som citerades stängdes inte av, ens tillfälligt.

Jo, men Flashback är ett stort forum och det postar väldigt många inlägg varje minut. De du beskriver låter som 1.04 och hade det kommit RP det så hade nog de inläggen tagits bort. Nu uppmärksammandes det av en radiokanal och nu är inte jag tror inte inläggen togs bort för Flashback ville göra Sveriges Radio nöjda utan för att det bröt mot reglerna och SR skickade RP - på lite komplicerat sättet.

Jag känner inte till detta fallet, men principen är ju sådär iallafall.
Vi som är moderatorer är typ städare, men vi måste veta var vi ska städa.
Citera
2015-02-18, 22:59
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jo, men Flashback är ett stort forum och det postar väldigt många inlägg varje minut. De du beskriver låter som 1.04 och hade det kommit RP det så hade nog de inläggen tagits bort. Nu uppmärksammandes det av en radiokanal och nu är inte jag tror inte inläggen togs bort för Flashback ville göra Sveriges Radio nöjda utan för att det bröt mot reglerna och SR skickade RP - på lite komplicerat sättet.

Jag känner inte till detta fallet, men principen är ju sådär iallafall.
Vi som är moderatorer är typ städare, men vi måste veta var vi ska städa.

Jag inser att er arbetsbörda är enorm, men nog kunde ni moderera hårdare (ffa i I&I). I dagsläget ger FB yttrandefrihetens fiender (AB m.fl.) öppet mål att angripa er för "näthat" när de i själva verket vill tysta FB av andra skäl.
Citera
2015-02-18, 23:03
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Jag inser att er arbetsbörda är enorm, men nog kunde ni moderera hårdare (ffa i I&I). I dagsläget ger FB yttrandefrihetens fiender (AB m.fl.) öppet mål att angripa er för "näthat" när de i själva verket vill tysta FB av andra skäl.
För helvete människa, läser du inte inläggen från SilentVictory och Arbetarbroder innan du citerar dem? Om du RP'ar (rapporterar) inläggen du syftar på så tas de till bedömning mot regelverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in