2015-02-17, 18:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
För mycket känsla av 90-tal för mig... Antagligen tråkigaste årtiondet ever.

Hade ALDRIG kunnat bo sådär. Fy fan.

Jag trodde det var 10-talet, tiden då vi slutade bry oss om saker...
Citera
2015-02-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Med lite nya ytskikt och annan möblering så hade jag kunnat tänka mig det...dock inte för 5,5 mille men jag är inte så insatt i prisbilden i Sthlm. Tycker huset andas ombyggd sommarstuga (inget fel i det egentligen, men som sagt 5,5 mille..).

5,5 är relativt okej pris får man ändå säga för det området.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag trodde det var 10-talet, tiden då vi slutade bry oss om saker...

2010? Bästa årtiondet hittills!
Citera
2015-02-17, 20:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ser bara ut som fönstret saknas på planritningen. På fotot kan man skönja ett fönster till höger i bild.

Det känns vettigt, orkade inte riktigt sätta mig och jämföra bilder med planritning. Fortfarande konstigt att rummet är som en blindtarm som endast är tillgängligt från uterummet dock. Det är inte så roligt att gå dit på vintern gissar jag.

Citat:
Med lite nya ytskikt och annan möblering så hade jag kunnat tänka mig det...dock inte för 5,5 mille men jag är inte så insatt i prisbilden i Sthlm. Tycker huset andas ombyggd sommarstuga (inget fel i det egentligen, men som sagt 5,5 mille..).

5,5 miljon är nog ganska normalt för Sollentuna. Finare hus är oftast någon miljon dyrare också. Hus i någorlunda nära pendlingsläge har blivit väldigt dyra i Stockholm, även i områden som tidigare inte var så särskilt heta, som Sollentuna och Spånga. Bromma är förstås ännu dyrare, men alla områden som inte ligger alltför risigt till pendlingsmässigt är dyra.
Citera
2015-02-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag vet inte om det är jag som inte fattar- men vad är 26 tusen-322 tusen kronor för nåt?? Menar mäklaren 26 tusen 322 kr per kubik??
I övrigt är det nog det pyttigaste handfat jag någonsin sett. Dessutom måste du stå med benen på varsin sida om toastolen för att ens nå dit.

Det här var det fulaste jag sett på länge. Huset är ju onekligen ett gammalt torp men som blivit helt förstört genom en massa fula 80-talsingrepp som kassettak, spegelfönster, blå uplights i billig fulparkett, bar och scen (??) och dessutom inte färdigrenoverat på flera ställen. Skilsmässohus?

Här är ett annat intressant hus på samma ort men både snyggare inne och vacker älvutsikt. Däremot så har mäklaren inte lyckats helt med planritningarna eftersom det inte ser ut att finnas någon ingång från entréhallen till övriga huset. Dessutom finns det ett rum utan ingång på övervåningen och ytterligare ett som du till synes måste passera fyra andra sovrum för att komma in i.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-overboda-alvkarleby-kommun-langsandsvagen-25c-6823535
Det där såg ju hyffsat ut!
Citera
2015-02-18, 14:36
Medlem
Ursäkta ot men det är ändå lite relevant då vi ofta tar upp inredningsstilar i denna tråd. Vi är många som förfasar oss över hem totalt inredda i Lexington. Hittade nyss en artikel om företaget och det går bra nu kan man säga, de är på väg till börsen! Jag får göra en lyckönskning till företaget då det faktiskt är ett svenskt företag och även om mitt hem aldrig kommer att fyllas av deras produkter så är det väldigt roligt när det går bra för svenska företag.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2015/01/22/spannande-utsikter-for-lexington.html
Citera
2015-02-18, 17:00
Medlem
SuraStinas avatar
Här är ett radhus från en annan tråd. Det som jag reagerar på är den fula fasaden där man tagit upp enorma fönster som sitter ojämnt och tycks vara av olika kvalité/tillverkare/årtal. Verkar som man försökt skapa någon slags lyxvåningskänsla i ett trist radhusområde med skitfula hus, med enda resultat att grannarna ser rakt in till dig när du ligger i sängen och du ändå måste ha fördraget i alla fönster jämt. Måste vara Stockholms mest ovärda hus.

http://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-rudboda-lidingo-kommun-barkstigen-12-6931440
Citera
2015-02-18, 17:13
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Här är ett radhus från en annan tråd. Det som jag reagerar på är den fula fasaden där man tagit upp enorma fönster som sitter ojämnt och tycks vara av olika kvalité/tillverkare/årtal. Verkar som man försökt skapa någon slags lyxvåningskänsla i ett trist radhusområde med skitfula hus, med enda resultat att grannarna ser rakt in till dig när du ligger i sängen och du ändå måste ha fördraget i alla fönster jämt. Måste vara Stockholms mest ovärda hus.

http://www.hemnet.se/bostad/radhus-5rum-rudboda-lidingo-kommun-barkstigen-12-6931440
Orka lägga ned så mycket på ett jäkla radhus. Gissar på att köket är flyttat, det brukar ligga i anslutning till hall. Undrar vad de andra går för i området. Ovärt.
Citera
2015-02-18, 17:23
Medlem
Citat:

Kan vara så att det är öppningsbara fönster de som har en tjockare karm men det ser för taffligt ut och fönsterstorlekarna varierar även, i tex ett sovrum där den förmodade öppningsbara rutan är bredare än den andra smala rutan. Blir ju lätt livsfarligt om man kan öppna stora fönstret i sovrummet och inget räcke finns. Det ser än mer osymmetriskt ut med markisen som inte följer alla fönster.

Håller med carlpetersen73 att köket troligen är flyttat. Blev ju inte alls dum planlösning men som sagt, ovärt på ett sådan radhus men tycker man att man har råd så...
Citera
2015-02-18, 17:36
Medlem
Citat:

Marknaden verkar tycka annorlunda. Budgivningen cirka en miljon över utgångspris, massor av budgivare. Det är ett rätt bra pris för området!
Citera
2015-02-18, 18:40
Medlem
Citat:

Hittade en rolig detalj, det står en termoskanna och vad som ser ut som tepåsar/kartonger på det lilla bordet i badrummet. En varm tekopp när man ligger i badet och lyssnar på musik eller en värmande kopp när man blir sittande länge på toastolen Spa-grejen med en tekopp är inte så dum men nu står det en toastol strax intill och hygienaspekten fallerar på en gång.
Citera
2015-02-18, 22:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ursäkta ot men det är ändå lite relevant då vi ofta tar upp inredningsstilar i denna tråd. Vi är många som förfasar oss över hem totalt inredda i Lexington. Hittade nyss en artikel om företaget och det går bra nu kan man säga, de är på väg till börsen! Jag får göra en lyckönskning till företaget då det faktiskt är ett svenskt företag och även om mitt hem aldrig kommer att fyllas av deras produkter så är det väldigt roligt när det går bra för svenska företag.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2015/01/22/spannande-utsikter-for-lexington.html

Får man bryta symmetrin sådär ?
Citera
2015-02-18, 22:21
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:

Hur har de fått bygglov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in