2015-02-17, 23:23
Medlem
Spanjoren som dömde i Shaktar-Bayern måste gå till historien som en av de sämsta domarinsatserna jag sett. Han tappade matchen efter 3 minuter och sen var det polsk riksdag för hela slanten
Citera
2015-02-17, 23:24
Medlem
Riktigt, riktigt bra insats av Verratti, bäst på plan efter Courtois enligt mig. Gör allting helt rätt och sköter defensiven ypperligt. Lite het och kanske borde fått ett plural gula kort, men det är så han spelar.

Känns dock ganska tufft för PSG att konvertera det här resultatet till avancemang på Stamford Bridge, även om Chelsea såg uddlösa ut idag. Man är piskade att göra mål, vilket inte är så enkelt. Finns en stor risk att PSG ryker på bortamålsregeln om Chelsea låser matchen helt, skulle vara tredje året i rad PSG åker ut på det sättet i sådana fall.
Citera
2015-02-17, 23:28
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero11
Någon mer som har katastrofkvalite på Viaplay just nu?

Viaplay var katastrof hela kvällen, tvingades leta upp fulstream.

Två trista matcher ikväll, sömnpiller.
Citera
2015-02-17, 23:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Spanjoren som dömde i Shaktar-Bayern måste gå till historien som en av de sämsta domarinsatserna jag sett. Han tappade matchen efter 3 minuter och sen var det polsk riksdag för hela slanten

Spanska domare är väl sämst i hela jävla Europa? Det är bara att titta på kortskörden många spanska domare anser sig vara nödgade att dra på sig.
Citera
2015-02-17, 23:54
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
I fjol lät det att Mou inte byggt färdigt laget och behövde spela defensivt, i år är laget bättre som du nämner och ska inte behöva spela så här defensivt, ett tag föll de väldigt långt ner med laget och PSG hade press, såg inte första halvleken men chanserna talar ju för att PSG skulle ha vunnit matchen om marginalerna varit på deras sida, Lavezzi, Cavani och Zlatans nick är ju alla väldigt bra chanser.

Första halvlek var jämn, kan ha varit tråkig för den neutrale. PSG hade väl en 2 farliga chanser medans Chelsea mest stod still och passade runt bollen.

På SB vill jag se Fabregas tillsammans med Matic som hållande samt Oscar som tia. Finns ingen chans att man kan hålla 0-0.
Citera
2015-02-17, 23:57
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Spanska domare är väl sämst i hela jävla Europa? Det är bara att titta på kortskörden många spanska domare anser sig vara nödgade att dra på sig.
De franska domarna lär konkurrera rätt bra. Är snarare regel än undantag att se en bra domarinsats i Ligue 1...

I övrigt har jag en känsla av att matchbilden PSG-Chelsea kommer se annorlunda ut i London. Blir extremt tufft för fransmännen att göra mål på Stamford Bridge, försvarsspelet lär slipas och vara ultrakompakt - är ju så Mourinho spelar i utslagsmatcher. Jag blir inte förvånad om det slutar 0-0 och avgörs på bortamålsregeln, alternativt Chelsea-seger efter ett sent avgörande (ungefär som förra året, alltså).
Citera
2015-02-18, 00:04
Bannlyst
Det som skiljer Zlatan från den verkliga eliten på CL-nivå (Messi, Ronaldo, Bayern-kollektivet) är att han sällan gör mål i utslagsmatcherna. Det spelar ingen roll hur bra spelmässigt man är om man inte bidrar till målskörden. Zlatan är en fantastisk spelare även om han har nått sin peak sen 1-2 år tillbaka, men hans magra målskörd i utslagsrundorna får belackarna att gå på högvarv.

Hans magra målskörd i dessa sammanhang kommer bidra till att Zlatan går till historien som en remarkabel fotbollsspelare, men knappast i samma sällskap som Messi eller Ronaldo. Vilket jag tycker han förtjänar om man ser på hela hans karriär.
Citera
2015-02-18, 00:56
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighlySensitive
Det som skiljer Zlatan från den verkliga eliten på CL-nivå (Messi, Ronaldo, Bayern-kollektivet) är att han sällan gör mål i utslagsmatcherna. Det spelar ingen roll hur bra spelmässigt man är om man inte bidrar till målskörden. Zlatan är en fantastisk spelare även om han har nått sin peak sen 1-2 år tillbaka, men hans magra målskörd i utslagsrundorna får belackarna att gå på högvarv.

Hans magra målskörd i dessa sammanhang kommer bidra till att Zlatan går till historien som en remarkabel fotbollsspelare, men knappast i samma sällskap som Messi eller Ronaldo. Vilket jag tycker han förtjänar om man ser på hela hans karriär.
Roligt att du nämner Bayern-kollektivet, som kunde stoltsera med exakt 0 mål i senaste utslagsmatchen.
Citera
2015-02-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Riktigt, riktigt bra insats av Verratti, bäst på plan efter Courtois enligt mig. Gör allting helt rätt och sköter defensiven ypperligt. Lite het och kanske borde fått ett plural gula kort, men det är så han spelar.

Känns dock ganska tufft för PSG att konvertera det här resultatet till avancemang på Stamford Bridge, även om Chelsea såg uddlösa ut idag. Man är piskade att göra mål, vilket inte är så enkelt. Finns en stor risk att PSG ryker på bortamålsregeln om Chelsea låser matchen helt, skulle vara tredje året i rad PSG åker ut på det sättet i sådana fall.

Tyckte själv Matuidi var bäst i PSG. Bra inlägg, bra timing och han förvältade bollen bra när han hade den, bra kontroll. Cavani var ovanligt bra mtp hans form.

Spelar PSG som dom gjorde idag och Chelsea sporadiskt chokear i försvaret tror jag det går. Förutsatt att PSG har flyt och konverterar dom chanser dom idag inte gjorde mål på.
Citera
2015-02-18, 01:11
Medlem
anteri17s avatar
Jag tycker verkligen inte PSG-matchen var tråkig. Något ensidig förvisso, men en hög teknisk kvalitet på spelet.
Citera
2015-02-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag tycker verkligen inte PSG-matchen var tråkig. Något ensidig förvisso, men en hög teknisk kvalitet på spelet.
Bedrövlig förstahalvek, där inget lag var intresserat av att anfalla eller pressa. Andra var riktigt bra, enbart tack vare PSG:s finfina uppryckning. Chelsea gör en usel match och kommer iväg med 1-1 riktigt oförtjänt.
Citera
2015-02-18, 01:16
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Roligt att du nämner Bayern-kollektivet, som kunde stoltsera med exakt 0 mål i senaste utslagsmatchen.
Kolla domarens highlights. Tappade matchen fullständigt, vete fan vad hen höll på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in