2015-02-17, 22:07
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det var knappast 40 bra skott. Att skjuta många skott betyder inte att man är bra.

Att ta 3 poäng borta mot serieledarna när man släpper 40 skott i baken tror jag absolut Färjestad är nöjda med..

Att skjuta många skott är det främsta tecknet på att man är bra. Och nej, jag tror inte Färjestad är nöjda med att ha tillåtit 40 skott.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
1 mål på 40 skott är för lite men du tycker det är OK? Det är ju faktiskt målen som räknas inte skotten på målvakten.
Ok och ok, skotten är ju det enda man som lag kan påverka. Att de inte går in är inte lagets fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Kolla målvakternas räddningsstatistik så kan kanske du får en ledtråd till varfør.

(Ja, vi vet att du tramsar)

Vilket genidrag av Färjestad att tvinga ner Skellefteås räddningsprocent så lågt.
Senast redigerad av tcfmog 2015-02-17 kl. 22:13.
Citera
2015-02-17, 22:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Att skjuta många skott är det främsta tecknet på att man är bra. Och nej, jag tror inte Färjestad är nöjda med att ha tillåtit 40 skott.

Ok och ok, skotten är ju det enda man som lag kan påverka. Att de inte går in är inte lagets fel.

Vilket genidrag av Färjestad att tvinga ner Skellefteås räddningsprocent så lågt.
Tror nog att FBK är rätt nöjda med att göra 5 mål på 23 skott OCH släppa in 1 på 40 skott.
Så dom ligger nog inte sömnlösa pga. det att Skellefteå fick ligga på och skjuta enkla puckar för Pogge.
Citera
2015-02-17, 22:18
Medlem
Citat:
Tror nog att FBK är rätt nöjda med att göra 5 mål på 23 skott OCH släppa in 1 på 40 skott.
Så dom ligger nog inte sömnlösa pga. det att Skellefteå fick ligga på och skjuta enkla puckar för Pogge.

jag själv hade nog räddat 35 av dom där skotten,
bara att glömma och gå vidare
Citera
2015-02-17, 22:25
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Jag tror också de är nöjda med det. Däremot tror jag inte de är nöjda med att släppa till 40 skott.

Jag är nöjd med att Skellefteå sköt 40 skott men inte nöjd med att det blev noll poäng.
Citera
2015-02-17, 22:30
Medlem
J.R.s avatar
Pogge börjar mer och mer framträda som seriens bästa målvakt kanske med konkurrens från Lassinantti. Lassi är jämnare men Pogge med en bra högstanivå. Man trodde ju på Ullmark i år men han ju verkligen varit ojämn.
Citera
2015-02-17, 22:31
Medlem
Mikojans avatar
Att vinna skotten så överlägset och ändå förlora stort bara för att djävlas med Osten och alla dubbelkusinerna däruppe, tyder på skills utöver det mesta
Citera
2015-02-17, 23:14
Medlem
Suck, när fan ska Säcken sluta spela Högström så jävla mycket... Han är så jävla dålig på blålinjen, har ingen kyla för fem öre och bara kastar iväg pucken... Dif värva en Offensiv back men han får inte lira PP alls...
Citera
2015-02-17, 23:20
Medlem
von_Ss avatar
Det enda roliga med den här säsongen är att den kommer närmare och närmare slutet. Ska bli intressant med lite Meca Cup snart. Ärligt talat känns det för tillfället som det kvittar om Leksand spelar i SHL eller AS nästa säsong. Det som inte kvittar är naturligtvis om man åker ur och går i KK.

Nej nu ser man fram emot att 70% av laget lämnar efter säsongen för att sedan upptäcka att man inte har en tillstymmelse till idé om hur den ska ersättas. Allt är bara elände. Sparka alla utom Bergenström och Rönnis och ta in deras kompisar och lattja i Allsvenskan eller Division 1 eller var de nu platsar.
Citera
2015-02-17, 23:27
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Alla som kan hockey vet också att du vilar spelare som har skavanker inför slutspelet om du har den möjligheten. Medan lag som har kniven mot strupen tvingas spela spelare som är halvskadade. Det är därför lag som inte har några placeringar att spela för i slutet av serien har en extra hög tendens att ge 17-åringar chansen. Det är ingen som pratar om att ta det lugnt utan det handlar om att inte offra allt och riskera skador.

Finns ännu fler exempel på lag som krigat sig till slutspel och bränt krutet där.

*Edit*
Färjestad har förresten 3-0 borta mot Skellefteå redan efter 06:40. Jag sade ju att Skellefteå är ett av de lättare lagen att möta i det här läget av serien jämfört med att möta lagen som slåss om slutspelsplatserna/undvika kval.
''Finns ännu fler exempel på lag som krigat sig till slutspel och bränt krutet där''.
Givetvis, men det finns ju en anledning till varför dom fått krigat sig till slutspel, för att dom inte är bättre än så.
Klart man vilar spelare med skavanker, det gör man inte bara inför slutspel. Det jag menar är att man fortfarande vill vinna till 100%, man går inte ut med inställningen ''spara på krafterna nu inför slutspelet''.
Citera
2015-02-17, 23:59
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
''Finns ännu fler exempel på lag som krigat sig till slutspel och bränt krutet där''.
Givetvis, men det finns ju en anledning till varför dom fått krigat sig till slutspel, för att dom inte är bättre än så.
Klart man vilar spelare med skavanker, det gör man inte bara inför slutspel. Det jag menar är att man fortfarande vill vinna till 100%, man går inte ut med inställningen ''spara på krafterna nu inför slutspelet''.

Man vill men ändå inte. Den där desperationen hittar du inte hos alla lag just nu och det gör större skillnad än man tror. Alla lag som jag kallade "lätta motståndare" torskade btw ikväll. En slump?
Citera
2015-02-18, 00:02
Medlem
Ett hatlag slog ett annat!
Heja Färjestad.

HOPPAS Djurgården får kvala
Citera
2015-02-18, 00:04
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Ett hatlag slog ett annat!
Heja Färjestad.

HOPPAS Djurgården får kvala

Har svårt att se både Brynäs och Leksand gå om Djurgården - det kommer nog inte hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in