2015-02-17, 17:58
Medlem
Jckssns avatar
Widings "handtralla" är alltså klart värre än att crosschecka knästående personer efter avblåsning. (Nej crosscheckingen var inte hård, hade den varit det hade det mest troligt varit en skada)

Det enda bra omdömet man kan ge DN är att dom känns rätt mycket snabbare på att utreda ärenden nu än för några år sen, eller är det jag som missminner mig?
Citera
2015-02-17, 19:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Både Skellefteå och Frölunda lära köra på som vanligt. Alla som kan hockey vet att man inte förbereder sig inför något med att ta det lugnt, utan man trappar upp ett snäpp till för att vara riktigt på gång inför slutspelet.
Finns många exempel där lag som redan varit klar på 1:a eller 2:s platsen och börjat ta det lugnt dom sista 8 matcherna, för att sedan floppa i slutspelet.

Alla som kan hockey vet också att du vilar spelare som har skavanker inför slutspelet om du har den möjligheten. Medan lag som har kniven mot strupen tvingas spela spelare som är halvskadade. Det är därför lag som inte har några placeringar att spela för i slutet av serien har en extra hög tendens att ge 17-åringar chansen. Det är ingen som pratar om att ta det lugnt utan det handlar om att inte offra allt och riskera skador.

Finns ännu fler exempel på lag som krigat sig till slutspel och bränt krutet där.

*Edit*
Färjestad har förresten 3-0 borta mot Skellefteå redan efter 06:40. Jag sade ju att Skellefteå är ett av de lättare lagen att möta i det här läget av serien jämfört med att möta lagen som slåss om slutspelsplatserna/undvika kval.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-02-17 kl. 19:22.
Citera
2015-02-17, 19:21
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Vad otroligt ledsen man blir när beskedet om att Robin Jonssons karriär är över. Han har varit en av mina absoluta favoritspelare i Luleå Hockey. Grymt bra defensiv back, ett tag klart bäst i SHL i mitt tycke, hade det inte varit för skadan så hade jag gärna sett Robin spela kvar i klubben tills huvudet sagt att det är klart med hockeyn.

Tråkigt för Luleå Hockey och tråkigt för SHL att en såpass bra spelare måste lägga av flera år för tidigt. Om inte annat så kommer hockey-Sveriges snyggaste glugg att göra sig saknad.

Personligen så skulle jag gärna se att man utbildar Robin och hittar en plats åt honom i organisationen, speciellt med tanke på att han tänker fortsätta att bo i Luleå nu även efter karriären.

Citat:
Vår starka önskan nu är att Robin får tid att landa i detta beslut tillsammans med familjen. Vår vilja är också att han inte kommer lämna Luleå och Luleå Hockey utan endast hans tid på isen som elitspelare.
En Stålman med stort hjärta och värme. En fantastisk förebild för Luleå Hockey.
Vi i Luleå Hockey kommer inte att avtacka Robin i närtid. Han är fortsatt en av oss!

Verkar som att Luleå vill ha honom kvar. Bara att hoppas på att Robin vill detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Både Skellefteå och Frölunda lära köra på som vanligt. Alla som kan hockey vet att man inte förbereder sig inför något med att ta det lugnt, utan man trappar upp ett snäpp till för att vara riktigt på gång inför slutspelet.
Finns många exempel där lag som redan varit klar på 1:a eller 2:s platsen och börjat ta det lugnt dom sista 8 matcherna, för att sedan floppa i slutspelet.

Det är väl klart som fasen att man är mer benägen att vila spelare med skavanker istället för att chansa. Det är väl inte första säsongen du följer elitserien? Eller någon annan liga för den delen. Serien visar vilket som är det bästa hockeylaget i Sverige, men det är ju i slutspelet man helst vill stå som segrare.
Senast redigerad av siryessir 2015-02-17 kl. 19:26.
Citera
2015-02-17, 21:47
Medlem
tcfmogs avatar
40 skott på mål får anses vara en mycket bra insats, lite synd att det blev förlust trots det.
Citera
2015-02-17, 21:47
Medlem
B-Dawks avatar
Efter dagens seger mot Skellefteå börjar jag fundera på om Färjestad ändå inte kan få ihop två produktiva kedjor. Dels hade vi idag Hedman - Koskiranta - Rajala som spelade bra. I matchen mot Djurgården spelade Åslund - Wallin - Gulas bra. Så kör på de två kedjorna nu i några matcher och se om de kan fortsätta vara produktiva. Det behövs några klara starka kedjor i slutspelet.

Matchen idag vinns ju redan innan halva första perioden är avklarad. Sedan håller de Skellefteå på utsidan och även om skotten var många var lägena inte överdrivet farligt.
Citera
2015-02-17, 21:50
Medlem
.-.-.s avatar
Pesonen måste sluta fokusera på domarna och ägna sig åt det han är bäst på istället, för tillfället så är han bara arg på domarna för att han inte får en utvisning med sig varje gång nån är i närheten av honom och det slutar med att han tar korkade utvisningar istället.
Kanske borde han bänkas en match för att fatta att nu fan ska du skärpa dig och sluta sumpa för laget.
Citera
2015-02-17, 21:51
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk

Matchen idag vinns ju redan innan halva första perioden är avklarad. Sedan håller de Skellefteå på utsidan och även om skotten var många var lägena inte överdrivet farligt.
Givetvis kan inte Färjestad vara nöjda med att släppa till 40 skott.
Citera
2015-02-17, 21:53
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
40 skott på mål får anses vara en mycket bra insats, lite synd att det blev förlust trots det.
Ja, på 40 skott ska man väl göra minst 2 mål tom 3-4 med utdelning. Men vänta nu.. man silade 5. ännu en usel insats av schtaan när det som sämst behövdes.
Citera
2015-02-17, 21:56
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Givetvis kan inte Färjestad vara nöjda med att släppa till 40 skott.

Det var knappast 40 bra skott. Att skjuta många skott betyder inte att man är bra.

Att ta 3 poäng borta mot serieledarna när man släpper 40 skott i baken tror jag absolut Färjestad är nöjda med..
Citera
2015-02-17, 21:57
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, på 40 skott ska man väl göra minst 2 mål tom 3-4 med utdelning.
Ska man det? Hur tänker du då?
Citera
2015-02-17, 22:00
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
1 mål på 40 skott är för lite men du tycker det är OK? Det är ju faktiskt målen som räknas inte skotten på målvakten.
Citera
2015-02-17, 22:01
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:

Kolla målvakternas räddningsstatistik så kan kanske du får en ledtråd till varfør.

(Ja, vi vet att du tramsar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in