2015-02-16, 21:38
Medlem
m4tt145s avatar
Korrekt tackling, Persson får ett dumt pass och träffen tar dumt.

Inte imponerad om detta skulle föreställa en toppmatch i HA. Blir nog bara två nya lag till SHL.
Citera
2015-02-16, 21:46
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Inte imponerad om detta skulle föreställa en toppmatch i HA. Blir nog bara två nya lag till SHL.

Det var ju mest kamp, som det ofta är i derbyn. 12800 på läktaren ger ju lite känslor.
Som Leksandssupporter tycker jag inte du bör uttala dig om kvalitet i spelet....
Citera
2015-02-16, 21:49
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Är nog beredd hålla med när jag sett repisen antal ggr. Men Vinge gillar nog Pizza från Rättvik endå
Citera
2015-02-16, 21:52
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Det var ju mest kamp, som det ofta är i derbyn. 12800 på läktaren ger ju lite känslor.
Som Leksandssupporter tycker jag inte du bör uttala dig om kvalitet i spelet....
Leksand har inget superspel nej men ändå klasser bättre än vad jag såg idag. Gäller bara att hålla nerverna i schack.
Citera
2015-02-16, 21:54
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Är nog beredd hålla med när jag sett repisen antal ggr. Men Vinge gillar nog Pizza från Rättvik endå

Det tror jag nog

Synd att Persson fick hjärnskakning bara. Hoppas den är lindrig.
Citera
2015-02-16, 21:59
Medlem
B-Dawks avatar
Är Karlskrona redo för SHL? Att Malmö, Västerås och Rögle är det har jag större tilltro till då de varit där relativt nyss.
Citera
2015-02-16, 22:08
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Är Karlskrona redo för SHL? Att Malmö, Västerås och Rögle är det har jag större tilltro till då de varit där relativt nyss.

Svårt att säga, å andra sidan var det väl direkt ingen som trodde att KHK skulle ha den här positionen tredje säsongen man spelar i HA heller.
Citera
2015-02-16, 22:11
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Svårt att säga, å andra sidan var det väl direkt ingen som trodde att KHK skulle ha den här positionen tredje säsongen man spelar i HA heller.

Hade någon för 10 (ca) år sedan när KHK spelade mot mitt lokala lag i div 2 sagt att våren 2015 kommer KHK utmana om platser i SHL ja då hade jag bara skrattat. Men kul med sådana här lag också. Inte speciellt upphetsande att se samma lag åka jojjo upp och ner mellan SHL och Hockeyallsvenskan.
Citera
2015-02-16, 22:47
Medlem
perry2s avatar
Citat:
. Inte speciellt upphetsande att se samma lag åka jojjo upp och ner mellan SHL och Hockeyallsvenskan.

Felet ligger lite i att lag som gått upp via KS och kanske nu, redan är brandskattade på sina bästa spelare.
Nu blir de ofta av med sin kärna och startar Shl med helt ny trupp. Även om man vill spetsa så vill man kanske starta med stomspelarna från uppgången i bygget.
Det bästa vore om Silly startade efter Sm finalen.
Citera
2015-02-16, 23:08
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Felet ligger lite i att lag som gått upp via KS och kanske nu, redan är brandskattade på sina bästa spelare.
Nu blir de ofta av med sin kärna och startar Shl med helt ny trupp. Även om man vill spetsa så vill man kanske starta med stomspelarna från uppgången i bygget.
Det bästa vore om Silly startade efter Sm finalen.
Kan instämma i detta. Vore bättre om man hade ett datum då kontrakt fick skrivas istället för under säs. Endast förläningar i samma klubb får skrivas under säs.
Citera
2015-02-16, 23:28
Medlem
Citat:

Men alltså.
Vad är nyligt egentligen.
Västerås ha väl inte varit uppe på 15år.
Malmö på.......ja va är det 7-8 år.

Är ju bara Rögle som varit uppe nyligt av dem.
Så att säga nyligt om de andra är ju rent mumbojumbo

Isåfall har ju Björklöven varit uppe i Elitserien nyligt.
Samma med Södertälje och Mora.

AIK och Timrå har ju varit upp mer nyligt.

Jaja resonemanget faller ju helt.
Kolla bara på Malmös effektivitet att ta sig upp
Är nog lättare för ett nytt lag med framåtanda än några med facit på massor av misslyckanden.
Det vet ALLA som har hållit på sina lag i motgångar.
Citera
2015-02-17, 01:52
Medlem
Fast efter denna säsong lär det ju bli näst intill omöjligt gå upp så.
Gäller ta chansen i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in