Citat:
Ursprungligen postat av
Dr-Strangelove
Det är skillnad på att leva och överleva. Du överlever på 6000 men du lever inte.
Jag lever ett fantastiskt liv för drygt 9000 i månaden. Hade jag inte rest 6-20 veckor om året hade jag levt ett fantastiskt liv för 6000 i månaden.
Citat:
Att ständigt behöva kolla på priser
Behöver aldrig kolla på priser. Det är väl snarare alla ni som drunknar i utgifter som måste räkna kronor hela tiden.
Citat:
att överväga om man ska äta falukorv som dom senaste 4 dagarna eller överväga om man ska lyxa till det med mamma scans köttbullar.
Jag äter ute varje dag. Det har man råd med när man inte satt sig i skiten genom att äga en massa betungande skit som måste amorteras.
Citat:
Att behöva gå i regnet istället för att ta bilen eller åtminstone buss.
Jag cyklar i alla väder och älskar det.
Iskallt regn i ansiktet bygger karaktär man behöver när man klättrar i berg på semestern.
Citat:
För att inte tala om det sociala livet eller snarare bristen av den.
Jag har mer tid över än någon jag känner, mest på grund av att alla har så mycket skräp de måste betala för hela tiden.
Citat:
Hur många kvinnor eller för den delen tänder på att leva ihop med en sån?
Tänder inte tjejer på miljonärer?
Citat:
Visst att man kan finna en partner som är likasinnad men då får man kvaliten därefter.
Ja, min tjej gillar att resa lika mycket som jag så det blir ypperlig kvalitét.
Citat:
Men är man som personen i din avatar som lyxade till det med falukorv trots tillgångar på miljoner så har man nog inte så mycket krav i livet.
Vad är dina krav då?
Hur mycket har du "levt" och inte bara överlevt? Berätta gärna!
Citat:
Men är man en latmask vars största intressen är att rulla tummarna och titta på medan tapeten bleknar istället för att jobba så kan man säkert "leva" på 6000kr i månaden. Jag kunde inte det men det berodde snarare på ofrivillig arbetslöshet.
Jaha, du sitter antingen och rullar tummarna eller arbetar och har alltså inte levt överhuvudtaget.
Varför kommer du med "råd" då?