Citat:
Ursprungligen postat av
porrskadadihuve
Okej det verkar ju positivt detta. Ni som undrar så har jag aldrig bott själv förut därför har jag INGEN koll på mat och andra kostnader... haft ett lån jag betalat av fram till nu men nu är det lånet avamorterat så då tänkte jag om man behövde spara undan en buffert på 40.000 innan man drar hemmifrån, men då kanske det går bra ändå.
Nu samlar jag modet o skaffar eget med en 14.000 kr inkomst =)
Tog mig nog ett år innan det ekonomiska sinnet växte fram och jag började planera maten ordentligt, slutade spela (åtminstonde så pass mycket) och drog ner krognotorna radikalt. Ekonomin vart pressad och det mådde jag inte bra av.
Angående möbler som det pratats lite om så kan man börja med att köpa en soffa, soffbord och tv-bänk på ikea av billigare modell. Kostar inte mycket. Alla tre får du för 3,5k och säng kanske du kan ta med hemifrån? Om dom inte vill behålla den. Så behöver du en tv också. Går väl inte på mer än 4k. Sen lite olika småsaker, handdukar, tallrik, bestick, stekpanna osv. Men du klarar dig utan problem på 10k.
Sen när du känner att du har gott med utrymme kan du köpa finare saker. Det gamla slänger du bara. Ett enkelt soffbord får man ju för 200kr nytt. Har själv ett sånt.