2015-02-16, 10:46
Medlem
har länge undrat hur de hackar sig fram till identiteterna - såg att Joel Ankar åkte på att ha samma mejl på flashback som sin privata. Men hackar de fram andra sätt med? IP-nr osv?
2015-02-16, 10:50
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuturisticIXIX
har länge undrat hur de hackar sig fram till identiteterna - såg att Joel Ankar åkte på att ha samma mejl på flashback som sin privata. Men hackar de fram andra sätt med? IP-nr osv?

Jag tror att du på sin höjd kan få fram vilken stad en IP adress är knuten till, men namn och allt dithörande kan enbart ISP få fram. FB sparar ju IPn i syfte för bannlysningar, så ger sig RG på en ISP för att spåra IPt så kan dom nog få fram en hel del. Sedan kan man ju fundera på om dom har den tekniska kunskapen till det. Det är ju en viss skillnad mellan ett php forum och ISPns säkerhet.
2015-02-16, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Gå in under din profilbild, klicka dig in på listen i högerkanten, där du kan ändra bild och annat.

Om du redan finns med i dumpen, så är kontot ba'loba kört.

Tack

Jag bytte tydligen e-postadress nån gång 2010-2011.
Vad tusan hade jag innan dess?
Klart det går at spåra mig via min gamla e-post och kanske tillochmed via den nya med lite fantasi.
Fast jag har absolut inte min egna e-postadress som jag använder dagligen.
Men som sagt kan dom via IP adress peka ut vilken byggnad jag sitter i?

jag är ointressant då jag ej är kändis och inte är rasist...men vill veta.
2015-02-16, 11:02
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Det räcker med en mailadress som bara varar i 10 min, då slipper man registrering och liknande. Typ som denna sida:

http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html

Det är såna som dig som borde vara moderator på detta forum!
2015-02-16, 11:23
Medlem
Det finns ju någon som äger FB och får in reklamintäkter.
Denne borde ju vara mån om sina gäster?
Göra om instruktionen för hur att registrera sig med typ inte använda egen e-mail.
Samt se till att IP adresser inte finns tillgängliga.

Helt enkelt säga nått förutom att stänga av mig då och då
2015-02-16, 11:30
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Göra om instruktionen för hur att registrera sig med typ inte använda egen e-mail.

Det är ju bara att skriva dessa förslag i Flashback/forumförslag

Men jag tror och hoppas att admin tänker som så att det är ju ändå i slutändan personen som reggar sig som har det absoluta ansvaret för sin egen anonymitet.

Är man vuxen och inte dummare än en påse stenkulor så tar man de där två extra stegen när man ska prata om känsliga ämnen.

Som jag skrev innan. Det är som att råna en bank utan mask och skylla på övervakningskamerorna för att dom filmade en. Det är sjukt kränkande.
2015-02-16, 11:31
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Vem får intäkterna? Vem äger Flashback och vart är dom? Är dom skyldiga dig något när dom är snälla nog att låta dig använda deras hus för att debattera kontroversiella frågor? Gratis?
2015-02-16, 11:40
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe

Oavsett vad så kommer jag vara kvar och alltid vara på samma sida som Flashback.
Jag förstår inte heller denna koppling som RG gjort:

Kopplandet av användarnamn till specifika Email-adresser. Hur fasen lyckas man med det ur bara "glömt lösenord funktionen"? Har inte, när jag läst dina i lägg fått en uppfattning hur detta ska ha gått till?

När de väl har Email-adressen är det dock ganska klart hur de kan få tag i namn/personnr med samköring av andra register.

En annan grej är ju om någon till exempel skulle regga sig som Karl.Ragnarsson@gmail.com. Men i verkliga livet heter något helt annat. Då kan ju helt fel person bli beskylld för att inneha det användarnamnet.
Senast redigerad av Mellbergan 2015-02-16 kl. 11:43.
2015-02-16, 11:43
Bannlyst
Ja, admins borde helt klart iaf. komma med en liten ursäkt alternativt gottgörelse. Dock så oroar jag mig inte särskilt mycket. RG får knacka på min dörr om de så vill, jag tänker inte svara. Sen tror jag dock inte att jag har skrivit så "hemska" inlägg...
2015-02-16, 11:50
Medlem
brajzillas avatar
Har jag fattat det hela rätt så är det här inget att bry sig om när man är reggad med en "halabaloo-email" som inte leder till nått?

Edit: inte för att jag fattar varför någon någonsin skulle regga ett FB-konto med sin ordinarie email
Senast redigerad av brajzilla 2015-02-16 kl. 11:52.
2015-02-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Vad ger dig rätten att sätta dig till doms över hur människor lever sina liv? Måste dom fråga dig, eller Jan Helin, först, innan dom loggar eller läser på Flashback?

Brrätta gärna hur du själv lever ditt liv! Så skall jag erbjuda dig en utvärdering, om det är ett liv som har godkänt innehåll.
Jag sätter mig inte till doms, jag bara ifrågasätter hur en del tänker. Man har ju trots allt ett ansvar för vad man säger och skriver, precis som man har ett ansvar ute i det riktiga samhället. Flashback är inget undantag.

Men jag håller med om att sajten borde göra det den kan för att värna sina medlemmar, det är ju dock inget krav någon kan ställa eftersom det är helt frivilligt att vistas här?
2015-02-16, 11:52
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Har jag fattat det hela rätt så är det här inget att bry sig om när man är reggad med en "halabaloo-email" som inte leder till nått?

Med fejk epost, fejk personummer vid registrering och förutsatt att du inte skriver något som leder till dig så borde du vara säker. Ska du vara lite paranoid dock så använd VPN ifall flashback blir hackat igen och IPn läcker ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in