2015-02-16, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glenneth
Hur ska återställning av lösenord fungera då?

Man får skylla sig själv.
2015-02-16, 10:13
Medlem
Går det att gå in på FB och redigera sin e-mail adress eller se vad man har för e-mailadres reggad? Kommer inte ihåg vad jag reggade som.
Jag tror aldrig jag sagt något som jag inte säger IRL men man får inte utrymme att säga vad man tycker och läsa vad andra tycker nån annanstans än här.
Jag är inte kändis, politiker eller läkare så jag är baar en ointressant skit men ingen ska för den skull tysta mig!
Media är så vinklat och absolut inte reflekterande av sanning.
Att dessa jornalister/reportrar kan sitta och vinkla det på sitt sätt och sedan ta reda på vilka som inte tycker som dom och hänga ut dessa och förstöra deras liv! FY FAN!
2015-02-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vovven12
jag byter nu användarnamn, detta jag skriver nu idag är det sista jag skriver för "vovven". Jag tog o nyttjade en fejkmail o styrde upp nytt användranamn (eftersom jag var korkad nog att inte använda fejkmail till vovven, har dock inte skrivit något "märkligt" men principen är att när jag väljer anonym så ska jag vara det)

frågan är, räcker det med ange fejkmail, o alla uppgifter påhittade, eller går det att spåra en via ip nummer? (börjar bli jäkligt bökigt om ip nummer också används som spårning)

Din regering lyssnar in på dina samtal, läser dina SMS, vad du skriver på din email/skype/messenger. Självklart har de din ip också.

Anledningen till att man inte släpper hela listan är för att då tappar man den där rädslan av osäkerhet som just nu infinner sig hos många användare. Flashback är en kontrollerat missnöjesforum. De ser och hör allt, men så länge man kan läsa vad alla skriver så har man opinionen i sin hand. Läggs flashback ner så skapar det en efterfrågan av ett nytt forum och det är bara en stor risk.
2015-02-16, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Går det att gå in på FB och redigera sin e-mail adress eller se vad man har för e-mailadres reggad? Kommer inte ihåg vad jag reggade som.
--- Text ---
Gå in under din profilbild, klicka dig in på listen i högerkanten, där du kan ändra bild och annat.

Om du redan finns med i dumpen, så är kontot ba'loba kört.
2015-02-16, 10:19
Medlem
Sen så är det ju inte bara media som vill avslöja våra identiteter.
Jag har haft en som ifrågasatte mig och påpekade att jag varit reggad sen 2008 och tyckte det var konstigt att jag inte haft en nyare iphone ler ens hållit i en fast jag haft en id reggad här sen 2008.
2015-02-16, 10:21
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Mitt första och egentligen enda konto(jag byter nu konto) som skapades 2006 fanns inte med i dumpen och jag är relativt säker på vilken e-postadress jag använde. Jag har förvisso inte skrivit något speciellt olämpligt, mest hållt mig i Sport//Relations-delen... Detta betyder inte att jag vill att någon ska veta vem jag är, att jag känt mig sviken av tidigare flickvänner eller ens vad jag håller på för fotbollslag. Detta är saker jag skrivit i tron om att jag varit anonym och därför kunna dela med mig av mina inersta tankar. Det kan omöjligt finnas ett allmänintresse i det och definitivt inte något intresse hos Sven Svensson, att veta dessa saker om mig. Jag önskar kunna ta bort mitt gamla konto eller åtminstone kunna radera gamla inlägg, vi får se om detta hörsammas.

Vad gäller dumpen i övrigt, jag fann en gammal bekants e-postadress där. Hen ligger i mitt av dumpen och hen har ett användarnamn som börjar på bokstaven L, så att listan skulle vara sorterad efter användarnamn verkar troligt. Hen har förövrigt aldrig heller skrivit något varken kränkande eller provocerande, så att hen är med där är verkligen sinnessjukt.

Aftonbladet, förklara för oss varför ni ska ha uppgifter på vilka vi är.
2015-02-16, 10:24
Medlem
.Strix0rs avatar
Jag tillhör också skaran som har tappat förtroendet för flashbacks ledning. Nu har jag aldrig skrivit något riktigt komprotterande men har uttryckt mig väldigt plumpt och kanske skrivit några rader som jag i efterhand ångrar. Inget olagligt; Men skulle en framtida arbetsgivare googla och få fram mitt namn så skulle jag nog inte ligga så bra till. Det slutade med guerillamail och ett temporär epost adress och nytt användarnamn på flashback och en god dos paranoia om vad man skriver om sig själv.
2015-02-16, 10:26
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Era naiva lättskrämda hundar! Ja, flashback är slut, men inte för den här läckan. Flashback var kontroversiellt förut när staten försökte släcka ner sajten eftersom den stack i ögonen på statsmakten. Det gick sådär. Tror ni statsmakten verkligen gav upp där och då? Nej. Jag förvånas oerhört av att ingen ens reagerar den minsta lilla över att Flashback såldes och bytte ägare 2010 (min teori är att staten outsourcade övertagandet på något vis). Men oavsett:

I tider av övervakning och kontroll, HUR kan du lita på ett forum som ingen vet vem äger, som vägrar delge vem som äger det och som har ett tomt kontor på adressen 1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA?

Nå?

Jag skulle kanske inte gå så långt i min konspiration.

Men att man i ren naivitet tror att man är säker för att man döper sig till ett roligt anonymt namn på ett anonymt forum utan någon öppen person som tar ansvar för uppgifterna du lägger in är ju inte bara blåögt utan dumt.

Jag menar i framtiden kanske även toranvändare kan avslöjas, dagens krypteringar kommer kanske vara lite enkla att knäcka som att skiva bröd.

Vad tänkte folk på när med sin personliga jävla email?

Hej jag heter xxxurtzzorz.
I min lägenhet får ni prata om vad ni vill. Visst att lägenheten ligger i säpos byggnad men vi är nog inte avlyssnade. Prata om det ni inte vågar prata om öppet. Era brott ni begått, vilka barn ni hsr knullat, vem ni fantiserar om stt mörda, vsd ni tycker om negerjävlar..
Här finns likasinnade..

Nej nej ta av er skidmaskerna och röstförvrängaren.. Ni är säkra här hos oss.. Jag kommer lämna er här ensam med Tittis som har röstförvrängsre och mask. Hon kommer "moderera" så att ni inte pratar om vädret när ni ska hålla er till era bekännelser..
2015-02-16, 10:28
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Anledningen till att man inte släpper hela listan är för att då tappar man den där rädslan av osäkerhet som just nu infinner sig hos många användare.

Ja, Panoptikon (http://en.wikipedia.org/wiki/Panopticon) är ju en klassiker, ett bra sätt att få folk att idka självcensur är att sprida stor osäkerhet - "är jag övervakad eller inte?". Flashback kommer att tappa bra skribenter, kanske främst från delar av samhället där det är en social och arbetsmässig "dödsdom" att avlöjas med att ha skrivit fel sak på Flashback. I många yrken är det ajöss om man avslöjas som Sverigedemokrat exempelvis. Eller "många", nu kanske jag tog i, men lärare, journalister, läkare, en del andra, de kan nog få problem med arbete om de hamnar på löpet.

Jag tycker det legala måste utredas mer i den här affären, och då måste nog FB-admins ställa upp. Har det skett ett hack eller inte? Och, har media använt uppgifterna på ett lagligt sätt? Är det ok att köpa intellektuellt stöldgods? Osv. Jag menar att media måste granska sig själva, och den granskningen lyser ju med sin frånvaro.
Senast redigerad av sk33 2015-02-16 kl. 10:30.
2015-02-16, 10:33
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Jag skulle kanske inte gå så långt i min konspiration.

Men att man i ren naivitet tror att man är säker för att man döper sig till ett roligt anonymt namn på ett anonymt forum utan någon öppen person som tar ansvar för uppgifterna du lägger in är ju inte bara blåögt utan dumt.

Jag menar i framtiden kanske även toranvändare kan avslöjas, dagens krypteringar kommer kanske vara lite enkla att knäcka som att skiva bröd.

Vad tänkte folk på när med sin personliga jävla email?

Hej jag heter xxxurtzzorz.
I min lägenhet får ni prata om vad ni vill. Visst att lägenheten ligger i säpos byggnad men vi är nog inte avlyssnade. Prata om det ni inte vågar prata om öppet. Era brott ni begått, vilka barn ni hsr knullat, vem ni fantiserar om stt mörda, vsd ni tycker om negerjävlar..
Här finns likasinnade..

Nej nej ta av er skidmaskerna och röstförvrängaren.. Ni är säkra här hos oss.. Jag kommer lämna er här ensam med Tittis som har röstförvrängsre och mask. Hon kommer "moderera" så att ni inte pratar om vädret när ni ska hålla er till era bekännelser..

Jag fetmarkerade det jag tyckte var intressant. Det är många som verkar vara väldigt dumma och faktiskt använder epost adresser kopplade till egen domän, eller förnamn.efternamn. Använd en tillfällig epost som försvinner efter någon timma och ange för guds skull aldrig person numret under registreringen utan ta bara något, så länge som du faktiskt är över 18 år (allmänt råd, inte direkt riktat till dig cunthunter) och tänk på vad du skriver om dig själv.
2015-02-16, 10:35
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Kommer inte som någon överraskning, har till och med räknat med att folk vet vem jag är. Vem bryr sig.

Så då ska det vara så för alla? Finns det inget av detta som du reflekterar över? Det är helt ok liksom?
2015-02-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vovven12
jag byter nu användarnamn, detta jag skriver nu idag är det sista jag skriver för "vovven". Jag tog o nyttjade en fejkmail o styrde upp nytt användranamn (eftersom jag var korkad nog att inte använda fejkmail till vovven, har dock inte skrivit något "märkligt" men principen är att när jag väljer anonym så ska jag vara det)

frågan är, räcker det med ange fejkmail, o alla uppgifter påhittade, eller går det att spåra en via ip nummer? (börjar bli jäkligt bökigt om ip nummer också används som spårning)

Diskussion kring frukostbordet här med en familjemedlem som vägrar skaffa e-mail och använder kontantkort i mobilen och bara betalar med kontanter.
Vill inte alls finnas på nätet och skulle heller inte finnas om det inte vore för skatt-beeeep-ket/ratsit vilket vederbörande fetogillar.

Om denna person nu skaffar en e-mailadress med kalle ankas namn.
Sen reggar sig på FB.
Enbart surfar via laptop eller mobil med oreggat kontantkort.
Kan vederbörande spåras via IP adress till sitt egna hem?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in