2015-02-16, 08:54
Medlem
wxUeHeKQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Vilken anonym mail tjänst ska man välja?

Det räcker med en mailadress som bara varar i 10 min, då slipper man registrering och liknande. Typ som denna sida:

http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html
2015-02-16, 08:59
Medlem
Trogskalles avatar
Varför publicerar inte Aftonbladet eller Expressen bara hela listan så får dom som är intresserade gå in själva och läsa inlägg och bilda sig en egen uppfattning.
2015-02-16, 09:19
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaKindbergBatra
När man reggar sig borde det stå med stor text:

VÄNLIGEN ANVÄND INTE DIN PERSONLIGA MAIL FÖR ATT REGISTRERA DIG PÅ FLASHBACK

Det börjar likna Amerikansk övertydlighet.

Do not take bath with toaster
Ammoniak not for drinking
Auto-pilot in car do not actually drive car

När tar ens vuxenansvar slut? När man pratar på internet?
2015-02-16, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Användarnamn och lösenord räcker. Ta bort alla e-postadresser ur databasen nu!

Håller helt med. I DAG fattar de flesta (men inte alla) att man bör använda anonym mejl men jag tror att jag använde nun vanliga adress bär jag reggade mitt första konto för 10 år sen.
2015-02-16, 09:37
Medlem
Glenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Användarnamn och lösenord räcker. Ta bort alla e-postadresser ur databasen nu!
Hur ska återställning av lösenord fungera då?
2015-02-16, 09:45
Medlem
cunthunters avatar
Jag kan verkligen inte förstå er som lämnar flashback nu när Flashback är hotat av "omvärlden"

Det är nu det är viktigt att vi medlemmar håller samman.

Hur tänkte ni när ni startade en konto på Flashback? Tänkte ni att här är vi säkra från allt yttre hot eftersom det är total yttrandefrihet här?

Flashback är älskat och hatat. Av de som hatar kommer det alltid finnas några få som är beredda att begå brott för att avslöja medlemmarna. De som hatar flashback hatar ju inte personer som pratar om sina drogproblem eller psykiska hälsa. De hatar folk som kallar våldtäktsoffer horor och söker upp dessa. Dom hatar rasister och nazister osv osv...

Alla andra har ju bara följts med av bara farten.

Men ändå, hur tänkte ni?..
Varför skulle ert ansvar falla på någon annan? Visst hade detta varit aftonbladet och någon gjort något olagligt eller moraliskt illa så hade Jan Helin varit ansvarig för det du skriver. Men Flashback har ingen ansvarig utgivare.

Om vi ska vara helt ärliga vet vi inte ens exakt vilka som arbetar med forumet. Alla är ju anonyma och så även admins, moderatorer och tekniker..

Allt ni skriver är ert egna ansvar. Det är som att råna en bank utan skidmask. Eller välja att streama sitt möte med en psykolog.

Ska man diskutera saker som man vill hemlighålla måste man ta alla steg för att hålla det hemligt.

Nu tror jag inte detta. Men tänk om flashbsck säljs vidare till Pictacus. Eller rg, eller afa, eller friatider.

Nu litar jag på Flashback men inte till 100% med tanke på att jag inte ens vet vem som driver forumet
2015-02-16, 09:47
Medlem
Era naiva lättskrämda hundar! Ja, flashback är slut, men inte för den här läckan. Flashback var kontroversiellt förut när staten försökte släcka ner sajten eftersom den stack i ögonen på statsmakten. Det gick sådär. Tror ni statsmakten verkligen gav upp där och då? Nej. Jag förvånas oerhört av att ingen ens reagerar den minsta lilla över att Flashback såldes och bytte ägare 2010 (min teori är att staten outsourcade övertagandet på något vis). Men oavsett:

I tider av övervakning och kontroll, HUR kan du lita på ett forum som ingen vet vem äger, som vägrar delge vem som äger det och som har ett tomt kontor på adressen 1461 First Avenue, New York, NY 10075-2201, USA?

Nå?
2015-02-16, 09:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Kommer inte som någon överraskning, har till och med räknat med att folk vet vem jag är. Vem bryr sig.

Samma här. Jag har kommit fram till att jag inte bryr mig. En del jag känner vet förmodligen att det är jag. Vem ska bry sig utöver det? Främmande?

De är bra duktiga om de ens orkar gå igenom alla mina otaliga inlägg, för att nu inte tala om alla andra användare. Och vad ska de göra med dessa? Anmäla mig tillsammans med tiotusentals/hundratusentals andra? Hänga ut mig? Vem bryr sig? Speciellt när regimen, svensk ljugmedia m.fl. för varje dag gör sig allt mer skyldiga till det de förut brännmärkte som "rasism", "islamofobi", "nazism" o.s.v. och förföljde människor för när de framförde minsta kritik eller ens tvivel mot den svenska regimen och dess politik och dess allierade? Innebär det ett verkligt problem om jag nu inte gillar islamister? Eller att man finansierar dem och ger dem makt? Att jag anser - med resten av hela världen - att den svenska asylpolitiken är en katastrof och inte är förenlig med en välfärdsstat och inte hållbar överhuvudtaget i längden? Att jag accepterar att de utförs grova brott, bl.a. överfallsvåldtäkter, personrån, de ständiga bränderna och upploppen och inte minst gruppvåldtäkterna, där vissa etniska grupper står för en enormt stor andel av brotten? Något som ofta accepteras i andra länder och dessutom presenteras av statliga myndigheter med statistik? Att jag anser att genustramset och resten av Sverige postmarxistiska statsreligion är både pseudovetenskap och framför falska påståenden? Att jag äcklas av den svenska regimen och dess hela anhang inom myndigheter, ljugmedia och statligt finansierade hatgrupper? Varför inte gå lite old school och t.o.m. hänga ut mig som "knarkliberal"?

Nej, det handlar högst om att försöka hitta och ta uttryck och korta fraser från sitt sammanhang, då allt ovanstående är ju exakt de uppfattningar, åsikter och värderingar som svenska regimen och etablissemanget har på alla sätt försökt stoppa från att spridas i den svenska offentligheten. Rimligtvis är det inte klokt att börja sprida dem åt oss andra. Men vem kommer att bry sig ens om hur exakt någon har uttryckt sig? Svenskarna är extremt auktoritetsbundna och konformistiska och minsta misstanke att en stor andel av befolkningen hyser dessa uppfattningar kommer just legitimera, och t.o.m. påtvinga, dem att reflektera och eventuellt ta till sig dem. Sverige kommer i allt högre grad stå i lågor och drabbas av enorma samhällsproblem, förmodligen redan fr.o.m. i år (utöver de som redan finns), så att de inte längre går att ens mörka för majoriteten. Lycka till att få folk att bry sig om att någon för dem obekant har använt ordet "neger" på ett forum, när stadsdelar brinner och islamister härjar närmast dagligen... Det kommer inte bli bättre av att etablissemanget nu krossas allt mer mellan sin egen propaganda de senaste 20-30 åren och den motstridiga verklighet som börjar bli allt mer påtaglig för allt fler redan i vardagslivet. Det har redan gjorts allt från avbön till taktiska reträtter. Snart kommer det handla om förnekande av skuld och deltagande, samt ren historierevisionism. Men till skillnad från en gång i tiden, när svenska staten kontrollerade informationsspridningen, så har vi idag internet. Många av oss har inte glömt och kommer inte heller tillåta andra glömma de senaste 20 årens lögner, övergrepp och brott mot grundläggande mänskliga rättigheter.

I förbigående, om jag hade blivit uthängd, så hade jag gjort följande: jag hade gett påringande AFA-journalister nada, inte minsta svar, då jag vet att inget man säger framförs i sin helhet och att svensk ljugmedia inte bara klipper och klistrar, utan helt enkelt väljer att blåljuga när de så önskar. Det jag eventuellt skulle göra är att omedelbart starta en blogg som jag försöker sprida kopplat till eventuell uthängning och där kunna skriva om både det och allt annat obehindrat och fritt.

Så till de regimallierade hat- och förtryckargrupperna: Bring it on!
Senast redigerad av Europe 2015-02-16 kl. 09:54.
2015-02-16, 09:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Varför publicerar inte Aftonbladet eller Expressen bara hela listan så får dom som är intresserade gå in själva och läsa inlägg och bilda sig en egen uppfattning.

För då skulle gemene man förstå att den stora delen av Flashback består av rätt normala människor som tycker om att diskutera allt från att laga mat till att byta till vinterdäck. Man behöver hitta de mest extrema för att det ska vara något att skriva om, och ingen av dessa har hittils varit särkilt offentliga personer (ännu).
2015-02-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Det räcker med en mailadress som bara varar i 10 min, då slipper man registrering och liknande. Typ som denna sida:

http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html
Lägg av för fan, varför ska mailadresser överhuvudtaget finnas i databasen? Ta bort skiten bara så har man fått 100% säkerhet.
2015-02-16, 10:04
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Lär vara försent vid det här laget. Det finns med all säkerhet cachade nedsparade versioner utav forumet i många olika versioner utav olik anledningar sen ett flertal år tilbaka.

Det får man hoppas, för exempelvis framtida forskning är forum om inte ovärderliga så åtminstone viktiga för att se hur den politiska och sociala diskussionen såg ut utanför vanlig massmedia.

Däremot kan man nog i efterhand säga att FB aldrig borde haft epost-krav vid registrering. Jag förstår att det används vid lösenordsåterställning, men man borde få valet att stå med epost eller inte. E-post är bra, jag använder det för notifieringar på ämnen jag prenumererar på, men folk som (av olika skäl) inte kan stå öppet för sina åsikter borde få ha möjlighet att skriva utan epost registrerad.

I dagsläget borde FB faktiskt rekommendera alla att använda tillfälliga mailadresser vid registrering, bara för att påminna om att den möjligheten finns. Övertydligt, ja, men många reggar kanske för att skriva något harmlöst och sedan ett halvår senare så skriver de om svåra sexuella problem eller whatever och har ingen tanke på det där med att ändra epostadress ifall forumet blir hackat.
Senast redigerad av sk33 2015-02-16 kl. 10:07.
2015-02-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressaboggien
Foliehattarna står styva och vajjande i vinden...

Om ni är så oroliga, varför slutar ni inte bara att använda flashback? Det är ganska sorgligt när man genom en dels inlägg förstår att de helt saknar liv utanför communityt.

Vad ger dig rätten att sätta dig till doms över hur människor lever sina liv? Måste dom fråga dig, eller Jan Helin, först, innan dom loggar eller läser på Flashback?

Brrätta gärna hur du själv lever ditt liv! Så skall jag erbjuda dig en utvärdering, om det är ett liv som har godkänt innehåll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in