Tyvärr finns det nog väldigt många människor runt om i landet här just nu som är djupt oroliga. Rent av mår psykiskt dåligt över ovissheten om deras identiteter på Flashback kommer att bli röjda, i förmån för allmän beskådning.
När man egentligen tänker efter så skulle dessa konsekvenserna för vissa människor här på forumet bli helt förödande. Folk som läckt info om kriminella gäng, skrivit om djupt privata personliga saker så som sexliv, relationsliv, drogmissbruk etc etc. Skulle deras användarnamn med tillhörande identitet bli officiell på internet befarar jag att en del av del av dessa människor rent av skulle ta sitt liv.
Det är nu man med sina 1.7k inlägg är glad över att man inte delgivit allt för mycket personlig information. Skulle jag bli outad skulle nog det nog vara en tämligen tråkig läsning av mina inlägg att döma. Mest fotbollssnack/filmsnack. Lite inlägg om att man hellre skulle vilja träffa en tjej än att ha ONS. Och en önskan om att Sveriges migrationspolitik skulle vara lik övriga europeiska länder. Mycket mer än så kan jag med en lättsam suck säga att det inte är. Dock lider jag med dem användarna som skrivit om mer djupa personliga saker än så.
Citat:
Ursprungligen postat av
.Chloe
Oavsett vad så kommer jag vara kvar och alltid vara på samma sida som Flashback.
Måste säga att det känns väldigt skönt att ha dig här
.Chloe. Du verkar djupt insatt och dina inlägg är en väldigt intressant läsning.
Jag har ett par väldigt relevanta frågor som jag tror att väldigt många användare här på forumet sitter och funderar över:
1: Tror du att det finns liknande databaser/information utanför Flashback med användare som reggade sig
senare än när denna databas togs(nuvarande databas som florerar runt på internet verkar ju enbart vara tagen runt 2007)?
2: Hur stor tror du risken är för att det från något håll i framtiden, ska läcka ut en komplett databas med ett stort antal användares användarnamn/personnummer/namn. Som vem som helst kan ladda ner? Även för dem som inte är med på den nuvarande utläckta listan?
3: Lite samma fråga som förut. Men hur oroliga tror du dem som reggade sig senare än 2007(eller när dumpen togs) bör vara för att bli outade?
Trots allt lär ju den största skräcken för dem flesta användare på Flashback, vara i att om en officiell databas med användarnamn/personnr/namn skulle börja florera fritt på nätet. Sedan om inte en komplett databas skulle läcka ut på internet, kan nog ändå en del enstaka människor ändå råka illa ut för uthängningar av aftonbladet/hembesök av personer med koppling till RG. Men den "massan" bör inte vara så stor i antal. Även om det såklart skulle vara väldigt beklagligt för dessa.