2015-02-15, 19:52
Medlem
trivaws avatar
vad för sorts person tror ni blir nästa president då? en ultra-konservativ, någon centerorienterad eller någon liberal?

tror det är slut med ultrakonservativa som presidenter som jag skrev förut.
Hoppas det är så
Citera
2015-02-15, 19:56
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trivaw
vad för sorts person tror ni blir nästa president då? en ultra-konservativ, någon centerorienterad eller någon liberal?

Hoppas det är så

Någon på riktigt konservativ har väl inte varit president på väldigt länge. Det kunde bli en enorm förbättring i jämförelse med den senaste långa raden av nickedockor. Både för USA och kanske ännu mer för den övriga världen.

Jag hoppas på Rand Paul.
Citera
2015-02-15, 20:01
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Någon på riktigt konservativ har väl inte varit president på väldigt länge. Det kunde bli en enorm förbättring i jämförelse med den senaste långa raden av nickedockor. Både för USA och kanske ännu mer för den övriga världen.

Jag hoppas på Rand Paul.
Rand Paul är väl inte "riktig konservativ" mera libertarian och det tycker jag är bra. så om det blir en republikan hoppas jag också på han.

Tror kanske det kan bli en väldigt ekonomiskt konservativ person. Tror dock det är slut med socialt konservativa presidenter.
Citera
2015-02-15, 20:38
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag hoppas på Rand Paul.
Varför?
Citera
2015-02-15, 21:59
Medlem
Citat:

Hoppas det är så

Varför hoppas du det? Den siste "ultrakonservative" presidenten tog ned Ondskans imperium d.v.s Sovjet. Är detta dåligt enligt dig.

Nästa ultrakonservative president kan plocka ner vår nuvarande ondskefulla maktcentra; det som kallas "PK".

Men då duger det som sagt inte att fjäska för mexikaner. Tittar man på startfältet för republikanera ser det skralt ut. Varför inte en rasifierad kropp så som Obama som nästak kandidat för Demokraterna? Rasifierade kroppar vill helst rösta på rasifierade kroppar. Kanske en mexikan som president i USA?
Citera
2015-02-15, 22:02
Medlem
Amors avatar
Citat:

Hoppas det är så
Senaste två valen har ju Republikanerna haft "moderata" kandidater för att försöka vinna mittenväljare. Går knappt att finna mindre konservativa kandidater än McCain och Romney.
Citera
2015-02-15, 23:23
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Varför hoppas du det? Den siste "ultrakonservative" presidenten tog ned Ondskans imperium d.v.s Sovjet. Är detta dåligt enligt dig.

Nästa ultrakonservative president kan plocka ner vår nuvarande ondskefulla maktcentra; det som kallas "PK".

Men då duger det som sagt inte att fjäska för mexikaner. Tittar man på startfältet för republikanera ser det skralt ut. Varför inte en rasifierad kropp så som Obama som nästak kandidat för Demokraterna? Rasifierade kroppar vill helst rösta på rasifierade kroppar. Kanske en mexikan som president i USA?
Om jag minns rätt så var det Reagan och visst det var ju bra.
Kanske borde omformulera, vill inte ha någon social konservativ i Vita Huset. En utrikes och ekonomiskt konservativ är dock okej.
Citera
2015-02-15, 23:25
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Senaste två valen har ju Republikanerna haft "moderata" kandidater för att försöka vinna mittenväljare. Går knappt att finna mindre konservativa kandidater än McCain och Romney.
Jo den sortens republikaner tror jag är de som har en chans. tror inte extrem konservativa kommer ha någon chans. Sen att McCain och Romney förlorade berodde väl mer på att Obama var väldigt populär 2008 och fortförande relativt populär 2012, plus en del misstag av Romney.
Citera
2015-02-16, 04:26
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
vad för sorts person tr
En som etablissemanget vill ha. Som alltid med andra ord. Så Jeb Bush ligger bra till.
Chris Christie hade legat bra till om det inte vore för alla skandaler.
Citat:
Hoppas det är så
Det kan du bara glömma. Om de gör de kommer de inte ha en chans. Kommer inte ha en chans i helvetet mot hillarys fundraising och demokraternas fantastiska kampanjstrateger.
Kolla bara hur det gick för Goldwater.
Citera
2015-02-16, 04:38
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Nästa ultrakonservative president kan plocka ner vår nuvarande ondskefulla maktcentra; det som kallas "PI
Reagan var knappast "ultrakonservativ". En myt från svenska vänstertomtar ala Myrdal.
Citera
2015-02-16, 13:48
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
En som etablissemanget vill ha. Som alltid med andra ord. Så Jeb Bush ligger bra till.
Chris Christie hade legat bra till om det inte vore för alla skandaler.

Det kan du bara glömma. Om de gör de kommer de inte ha en chans. Kommer inte ha en chans i helvetet mot hillarys fundraising och demokraternas fantastiska kampanjstrateger.
Kolla bara hur det gick för Goldwater.
Jo, det gick inge bra för Goldwater, han var ju ultra konservativ. Var för ras segrering tex. Såna kandidater hade ingen chans på 60 talet, tror det är lite liknande idag.
Tror inte någon som vill förbjuda abort nationen över tex kommer kunna bli vald i dagens Usa.
Så det är nog slut med socialt konservativa presidenter.
Citera
2015-02-16, 15:25
Medlem
Citat:
Jo den sortens republikaner tror jag är de som har en chans. tror inte extrem konservativa kommer ha någon chans. Sen att McCain och Romney förlorade berodde väl mer på att Obama var väldigt populär 2008 och fortförande relativt populär 2012, plus en del misstag av Romney.

Skämtar du? De förlorade ju. Och ganska stort.

Nej, de förlorade på grund av att de var mitten och vänster/mitten. Precis som alla andra förlorande republikaner de senaste 50 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in