2012-11-07, 22:15
Medlem
Homosexuellas rättigheter bör inte vara en federal fråga öht enligt mig. Låt delstaterna bestämma och presidenten behöver inte uttala sig. Då blir resultatet att sydstaterna kriminaliserar medan stater på öst- och västkusterna har legala samkönade äktenskap, i takt med de värderingar som råder där. Detta kan skifta starkt från delstat till delstat.

Under gårdagens omröstningar så legaliserades partnerskapslagar i Washington, Maryland och Maine, så redan idag så bestämmer delstaterna mestadels själva. Men den federala regeringen är med och ska lägga sig i, bland annat genom att på federal nivå definiera vad ett äktenskap är.

Det klarar delstaterna gott av på egen hand, såsom en del sydstater redan gjort när dom lagstiftat att äktenskap är mellan man och kvinna, medan andra delstater gjort andra tolkningar.
Citera
2012-11-07, 22:35
Medlem
Mr.Conservatives avatar
Någon av dem (förutom de renodlade libertarianerna) som är vill ta hem trupperna, eller i alla fall inte vara ute i krig lika mycket?
Citera
2012-11-07, 22:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Omöjligt att sia.
Beror mycket på hur republikanerna går vidare efter detta andra nederlag i följd, att vara ett parti för medelålders vita män känns ganska förlegat redan nu.
En avgörande fråga är också hur man förhåller sig till Tea-party rörelsen i framtiden.

Finns många vägval här och skall bli intressant att se om man vill eller vågar förändra partiet överhuvudtaget.

Så är det ju. Det lär nog bli svårt att kunna skönja några seriösa kandidater de närmaste två åren. Men tP_rörelsen kan det vara bra att hålla koll på.

Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Återstår väl bara för Sarah Palin att göra comeback.

Jo, det vore ju något...
Citera
2012-11-08, 00:59
Medlem
Märker att ingen har nämnt representanthusets talman John Boehner. Det är en kandidat jag hoppas på. Han håller på sina principer men kan kompromissa och samarbeta med demokrater, han skulle kunna bli den enande kraft som den amerikanska politiken behöver. Sedan har han en väldigt republikansk utstrålning.
Citera
2012-11-08, 01:28
Medlem
Om republikanerna kommer att lyda ZOG:s råd att omforma partiet för att bättre passa minoriteter av alla det slag inför nästa val kommer partiet att dö ut. Det är fortfarande vita som bestämmer utgången av valen. De måste satsa på att lyckas bättre hos vita independents och liberaler, framförallt i storstäder och nordstaterna. Ron Pauls politik paketerad i en mer karismatisk figur. Det är enda chansen.
Citera
2012-11-08, 01:31
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Chris Christie har nog störst chans att få backning av det republikanska etablissemanget. Gräsrötterna älskar Rubio, men han är ändå rätt grön och det finns en del märkliga saker i hans bakgrund som har potential att blomma upp igen i ett presidentrace.

Mitt tips: Chris Christie

Det har jag väldigt svårt att se. Chris Christies berömmande av Obama och allmänt öppenhjärtiga inställning till demokraterna samt gullandet med sin idol Bruce Springsteen tyder på att hans ambitioner endast ligger i att bli älskad i New Jersey så att han kan sitta länge på tronen där.

Det har skadat honom rejält inom det republikanska etablissemanget och skulle bli jobbigt att skaka av sig under ett nomineringsrace. Dessutom är ju Christie en vokal förespråkare för Gun Control vilket är helt otänkbart även för en demokratisk presidentkandidat.

Visst kan han ändra policy och försöka släta över vad han sagt om Obama vid ett eventuellt försök till 2016 men jag har tror knappast att han har en chans att vinna nomineringen på grund av detta.

Obama gullandet och inställningen till vapen tyder dessutom på att han inte har ambitioner att nå Vita Huset, annars skulle han positionerat sig på det sättet. Jag tror helt enkelt att han som sagt endast är ute efter att bli en älskad guvernör i hemstaten som får sitta många mandatperioder.

Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Om republikanerna kommer att lyda ZOG:s råd att omforma partiet för att bättre passa minoriteter av alla det slag inför nästa val kommer partiet att dö ut. Det är fortfarande vita som bestämmer utgången av valen. De måste satsa på att lyckas bättre hos vita independents och liberaler, framförallt i storstäder och nordstaterna. Ron Pauls politik paketerad i en mer karismatisk figur. Det är enda chansen.

En perfekt beskrivning av Rand Paul.
Citera
2012-11-08, 11:04
Medlem
tcfmogs avatar
Michigans guvernör Rick Snyder skulle kunna vara en kandidat. Har i och för sig en liknande bakgrund som Romney men har en mer vinnande personlighet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Snyder
Citera
2012-11-08, 11:21
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Märker att ingen har nämnt representanthusets talman John Boehner. Det är en kandidat jag hoppas på. Han håller på sina principer men kan kompromissa och samarbeta med demokrater, han skulle kunna bli den enande kraft som den amerikanska politiken behöver. Sedan har han en väldigt republikansk utstrålning.

Jag gillar också Boehner men tror inte han kommer ställa upp.
Citera
2012-11-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Jag gillar också Boehner men tror inte han kommer ställa upp.

Jag drömmer bara lite.

Jag tror att några ur det yngre gardet kommer ställa upp i primärvalen, men frågan är om dessa har tillräcklig presidentiell utstrålning för att klara sig hela vägen till presidentposten.

Marco Rubio är ju kanske ett strategiskt bra val då det ger en möjlighet att locka fler väljare ur den ständigt ökande väljargruppen latinos.
Citera
2012-11-09, 07:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Drömmen vore Jon Huntsman eller Gary Johnson. Vettiga republikaner båda två så vitt jag vet. Rand Paul litar jag inte riktigt på. Han är för mycket teaparty snarare än libertarian.

Han verkar inte fullt ut dela sin fars engagemang för mänskliga rättigheter och att ta hem trupperna, utan känns nästan som en mainstream skattesänkar-republikan.

Precis. Rand Paul är mer Tea Party än libertarian. Bara det faktum att han tycker det är OK med militärtribunaler och Guantanamo Bay säger en hel del.

Fast det ska sägas till hans heder att han var den ende medlemmen av senaten som röstade emot beslutet att hota med krig mot Iran. Så i vissa frågor brås han på sin far.
Citera
2012-11-09, 09:45
Medlem
Beethovanias avatar
Personligen tycker jag John Huntsman verkar intressant och dessutom ganska vettig.

Tror ni där finns någon skådespelare eller annan kändis att damma av? Sådant kan säkert locka de mindre insatta personerna att gå och rösta, eller?
Har hört att Bradley Cooper från Baksmällan hintat om att ge sig in i politiken, dock skulle det inte förvåna mig om han vore demokrat.

Eller detta fungerar endast på guvenörsnivå?
Citera
2012-11-09, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Marco Rubio är ju kanske ett strategiskt bra val då det ger en möjlighet att locka fler väljare ur den ständigt ökande väljargruppen latinos.

Och så vinner man Florida, och möjligen även New Mexico, Nevada samt Colorado. Rubio höll keynote på republikanernas kongress i år. Man kan ju spekulera om att talet blir för Rubio vad talet på demokraternas kongress 2004 blev för Obama. Det är fortfarande ett mysterium för mig varför Romney valde Ryan som VP-kandidat istället, men det är tänkbart att Rubio avböjde VP-kandidatur just för att han har 2016 i siktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Personligen tycker jag John Huntsman verkar intressant och dessutom ganska vettig.

Visst. Problemet för Huntsman var att han blev lite av reserv-Romney i detta valet. På åsiktssidan är han egentligen mer valbar i general election. Men en person som jobbat som ambassadör för Obama-administrationen, är emot dödsstraff, är ljummen i sitt stöd för kristen teokrati och dessutom intellektuell är som kryptonit för kretinerna i bibelbältet. Själv blev jag imponerad av att Huntsman tillsammans med Ron Paul var de enda två GOP-kandidaterna under primärvalen som vågade ta ställning emot tortyr som förhörsmetod.
Senast redigerad av Tjaeng 2012-11-09 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in