Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Chris Christie har nog störst chans att få backning av det republikanska etablissemanget. Gräsrötterna älskar Rubio, men han är ändå rätt grön och det finns en del märkliga saker i hans bakgrund som har potential att blomma upp igen i ett presidentrace.
Mitt tips: Chris Christie
Det har jag väldigt svårt att se. Chris Christies berömmande av Obama och allmänt öppenhjärtiga inställning till demokraterna samt gullandet med sin idol Bruce Springsteen tyder på att hans ambitioner endast ligger i att bli älskad i New Jersey så att han kan sitta länge på tronen där.
Det har skadat honom rejält inom det republikanska etablissemanget och skulle bli jobbigt att skaka av sig under ett nomineringsrace. Dessutom är ju Christie en vokal förespråkare för Gun Control vilket är helt otänkbart även för en demokratisk presidentkandidat.
Visst kan han ändra policy och försöka släta över vad han sagt om Obama vid ett eventuellt försök till 2016 men jag har tror knappast att han har en chans att vinna nomineringen på grund av detta.
Obama gullandet och inställningen till vapen tyder dessutom på att han inte har ambitioner att nå Vita Huset, annars skulle han positionerat sig på det sättet. Jag tror helt enkelt att han som sagt endast är ute efter att bli en älskad guvernör i hemstaten som får sitta många mandatperioder.
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Om republikanerna kommer att lyda ZOG:s råd att omforma partiet för att bättre passa minoriteter av alla det slag inför nästa val kommer partiet att dö ut. Det är fortfarande vita som bestämmer utgången av valen. De måste satsa på att lyckas bättre hos vita independents och liberaler, framförallt i storstäder och nordstaterna. Ron Pauls politik paketerad i en mer karismatisk figur. Det är enda chansen.
En perfekt beskrivning av Rand Paul.