2015-02-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Nejdå, är inte okunnig om det alls. Men jag pratar om terrorattentat kopplade till de organisationer som Europe nämner; IS, Al-Qaida och Al-Shabab. Vad jag vet så var inte Taimur kopplad till någon av dessa.

Jo, det är precis vad du är. Taimur agerade på uppdrag av Islamiska staten vilket han nämner i ljudinspelningen som offentliggjorts.
Citera
2015-02-15, 10:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobjakabob
"Vi måste tänka tanken att det kan hända i Sverige" Anders Ygeman, Sveriges utrikesminister

Han är Inrikesminister. Ja, det kommer att hända här. Bara slump att inget har hänt än, Sverige är ju det land i Europa som är mest utsatt av Islam.
Citera
2015-02-15, 10:17
Medlem
krackelerars avatar
Våra politiker i väst har gladeligen och aningslöst importerat detta problem till våra länder ivrigt påhejade av västs vänstermedia.
Vad hade de väntat sig?
Ju fler muslimer som tillåts vistas och bosätta sig i Europa desto större blir problemen.
Vi ser bara början.
Det finns bara en lösning som fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobjakabob
"Vi måste tänka tanken att det kan hända i Sverige" Anders Ygeman, Sveriges utrikesminister
Ja det tror fan det, det har redan hänt i Sverige. Goddag yxskaft-svar..
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vet man att det var samma person? Den danska polisen har ju hittills varit ganska försiktig i sina uttalanden.

Det mesta talar för det, men han kan vara en del i en grupp som planerat det hela.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76

Klart som fan att muslimer blir förbannade när man skymfar deras religion, hur tror du krig börjar?

Att bli förbannad är tillåtet.
Att mörda är inte tillåtet.
Citera
2015-02-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vet man att det var samma person? Den danska polisen har ju hittills varit ganska försiktig i sina uttalanden.

Var det inte två personer som hade setts vid Kruttunnan? En som sköt och en som höll utkik eller vad han gjorde, varefter de flydde brottsplatsen tillsammans.
Citera
2015-02-15, 10:18
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Han är Inrikesminister. Ja, det kommer att hända här. Bara slump att inget har hänt än, Sverige är ju det land i Europa som är mest utsatt av Islam.
Det har ju redan hänt här, även om det enda terroristen lyckades med var att spränga ett hål i sin egen mage.
Citera
2015-02-15, 10:19
Medlem
Megasavantens avatar
Var på Norrebro sköt man ihjäl gärningsmannen?

Finns en del äckliga muslimområden där.
Citera
2015-02-15, 10:19
Medlem
Europes avatar
Några nämner om inte Åsa och Gustav har vaknat. För min egen del funderar jag om inte Mehmet Kaplan av alla dessa terrordåd som har skett under senaste månaderna och IS plötsliga framgångar skulle kunna tänkas börja lockas från Muslimska brödraskapets agenda med infiltration och användandet av landsförrädare som Sjuklövern för att komma till makten, till dessa mer konfrontativa och våldsanvändande islamisters agenda. Skulle bli intressant att se hur regimen och etablissemanget skulle reagera om nämnda minister skulle gå ut och utlysa nationell jihad. Han har ju redan uttalat sig apologetiskt och närmast hyllande kring IS-jihadisterna. Ja, det skulle så klart bli ännu mer intressant om själva brödraskapet skulle närma sig IS m.fl. Hur skulle resten av regimen och dess etablissemang reagera på att en annan del av regimen går all in för jihad? Det brukar ju vara vanligt att brödraskapet och Sjuklöverns politruker går bananas i svensk ljugmedia när brödraskapet har terroriststämplats av andra länder under det senaste dryga året, t.ex. i Saudiarabien, Förenade Arabemiraten och organisationens hemland Egypten.

Citat:
Ursprungligen postat av happymeat
Experten nämde jihadist och då gick nyhetsuppläsaren genast in på breiwiksdådet.

Ja jävlar vilka as som slickar insidan av tvrutan.

Jo, Breivik nämns ständigt i dessa för regimen besvärliga terrordåd. Jag noterar även att i alla inslag jag har sett på senare tid i regimmedia med svenska "experter" som ska kommentera "svenskar" som reser, som har rest och som redan har kommit tillbaka från att ha anslutit sig till IS, så nämns svenskar som har åkt till Ukraina alltid först.

Jag såg regimmedias Rapport igår och förutsåg att ord som "terroristattack" och "terroristdåd" inte skulle komma från någon av de medverkande svenska politrukernas läppar. Givetvis fick jag rätt. Förvisso nämndes liknande saker i de danska klipp man visade, så det var förvisso inte 100% mörkläggning som gällde, något som jag har märkt att ljugmedia inte längre vågar sig på p.g.a. internet och Flashback (fast som ni har märkt, så lever de fortfarande på hoppet med tanke på Aftonbladets och Expressens agerande sedan förra året med våldsvänsterorganisationerna under Robert Aschberg), medan det var helt vanligt förfarande fram till för ett par år sedan.

När informationsspridningen på nätet började bli ett påtagligt problem för svensk ljugmedia, så försökte man sig först på hänsynslös lögnaktig motpropaganda. Den brutala misshandeln av ett gammalt par på en parkering i Landskrona, där den 78-åriga kvinnan slogs ihjäl, är ett bra tidigt exempel på det. Därefter försökte man sig på att lägga locket på helt, speciellt när det gällde de omfattande upploppen runt om i landet. Men även det började luckras upp av att vissa nyheter fick sådan spridning och långt liv på nätet att ljugmedia inte kunde ignorera det. Kortedalamisshandeln verkade i mina ögon vara något av en vändpunkt, då ljugmedia efter en veckas tystnad till slut gav upp och började rapportera om händelsen, samt även om propagandan drog igång omedelbart, så var det även första gången som jag själv har märkt att någon i ljugmedia även publicerar ett avslöjande som sprids på nätet, trots att det går emot den gängse propagandan (jag tänker här på hur Flashbackdetektiver avslöjade att gärningsmännen satt och hångarvade under rättegången och t.o.m. lade upp en bild på det på Facebook, något som faktiskt vidarerapporterades av Metro).
Citera
2015-02-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Våra politiker i väst har gladeligen och aningslöst importerat detta problem till våra länder ivrigt påhejade av västs vänstermedia.
Vad hade de väntat sig?
Ju fler muslimer som tillåts vistas och bosätta sig i Europa desto större blir problemen.
Vi ser bara början.
Det finns bara en lösning som fungerar.

Sant. Att lösa problemet skulle vara att avsäga sig all kamratskap med USA/EU/Israel/Saudi och NATO.
Hade det inte varit för dessa "frihetsutövare" så hade vi inte haft flyktingströmmen och dessa radikala islamister hade inte haft nåt att vara sura på.

Solklart att om man blir nertryckt sen födseln av ett krigsimperium så vill man slå tillbaka tillslut.

Är det ingen som fattar detta?
Citera
2015-02-15, 10:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Det mesta talar för det, men han kan vara en del i en grupp som planerat det hela.

Man borde ju åtminstone kunna säga om mannen i blått som fotograferades är samma person som sedan sköts till döds av polisen.

Kanske får vi höra mer vid presskonferensen om 10 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in