2015-02-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Tidigare förekom det uppgifter om att han flytt i en mörk VW. Det talades också om en bilkapning. Är det klarlagt att han tog en Taxi nu?

Han kan väl ha gjort bägge?
Citera
2015-02-15, 09:59
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbal
Media rapporterar att den förmodade gärningsmannen är skjuten till döds av polis... media ifrågasätter inte bilden där MGM gå och pratar i mobiltelefon troligen med medskyldig...

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20319407/428/normal/9fd5383425f4a/22.JPG

Precis samma som Hötorget. De agerar alltid ensamma, aldrig organiserat ungefär som tiggarna.
Citera
2015-02-15, 10:00
Medlem
Nån som vet varför judarna satt i sin synagoga och provocerade araber mitt i natten f. ö??[/quote]

Någon sorts konfirmation läste jag någonstans.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vi har redan haft ett terrorattentat i Sverige, hur du kan vara okunnig om det förstår jag inte.

Nejdå, är inte okunnig om det alls. Men jag pratar om terrorattentat kopplade till de organisationer som Europe nämner; IS, Al-Qaida och Al-Shabab. Vad jag vet så var inte Taimur kopplad till någon av dessa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad svamlar du om?

Ditt fetstilta avser att de var honom på spåren efter första attacken och bevakade hans bostad men att han lyckades undgå polisen och utföra ytterligare en attack.

Ser nu i annan media att gärningsmannen tydligen återvänt till ett ställe han tidigare tagit en taxi till efter det första attentatet.

Om det kvalificerar sig som svamel att ha missat det så var det i alla fall inte nämnt i denna tråden. Ber om ursäkt om jag förnärmade dig.

Får istället beundra den genialiska planeringen av gärningsmannen. Återvänd till platsen du först flydde till i en taxi.

Smart.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Inom en (1) månad har vi ett stort terrordåd i Sverige. Det är helt givet. Nu har det varit Paris och sen Köpenhamn inom loppet av bara en månad.

Sverige är det land som ta emot allra största mängden muslimer, och dessutom största antalet hemvändande Islamiska Staten-krigare.

Det kommer att smälla stort här snart.
Citera
2015-02-15, 10:02
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet2
Danska polisen nämnde under presskonferensen att han ringde en taxi som senare kom till platsen och körde honom till en plats där de hade span sedan tidigare.

Några saker som gör att jag börjar ifrågasätta att denna mupp tillhörde en cell är just saker som detta.

Han skjuter 50 skott mot ett cafe där det finns poliser och säkerhetspoliser från både DK och SWE.
Han ringer en taxi som inte kommer i tid (typiskt taxi) och snor en bil från en person (Åker hem?)
Han väntar nästan 9 - 10 timmar från första till andra attentatet som också är totalt misslyckat
Han åker hem till sin lägenhet och öppnar eld mot polisen när de väl har identifierat sig som poliser

Att islamister inte är de vassaste knivarna i lådan visste vi redan innan. Men detta uppvisar ju en uppenbar lägre intelligens nivå. Till skillnad från t.ex bröderna i Paris eller Anders Breijvik som planerat och i alla fall hade en plan.
Citera
2015-02-15, 10:03
Medlem
Clodiuss avatar
Kan syftet med attack 2 och 3 vara att han skulle bli "martyr" - så att de första två attackerna på detta sätt var misslyckade. GM trängtade kanske efter de 72 jungfruna?
Citera
2015-02-15, 10:04
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag hoppas att Vilks nu tar en time out. Hans närvaro på diverse möten och rally's riskerar livet på polis och allmänhet.

Något slags krav på verkshöjd bör ställas innan man kallar Vilks för "konstnär" och ger honom massivt personskydd resten av livet.

Om jag ritar en hund och kallar den för Jesus är det ingen som kallar mig för konstnär möjligtvis en simpel charlatan.
Troligen blir jag mordhotad av diverse kristna fanatiker men Säposkydd får jag knappast. IMHO.

Är det ens bekräftat att just denne riktigt dålige konstnär var målet ?
Det känns som om hela det här mötet går emot allt vad en sann islamist tror på.
Citera
2015-02-15, 10:05
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Tidigare förekom det uppgifter om att han flytt i en mörk VW. Det talades också om en bilkapning. Är det klarlagt att han tog en Taxi nu?
Vet inte vad som är klarlagt (eller ens vad en korrekt definition av det är). Jag läste om en blå Polo på en Haaretz hemsida som skulle blivit kapad och sedan övergiven, i övrigt har jag lyssnat på dansk tv.
Dansk polis talar om att de identifierade honom med hjälp av telefonsamtalet och taxin och kunde spåra honom på det sättet. De nämner inte någon bilkapning, men då deras redogörelse var rätt sparsam med detaljer och full av hål då det är oklart vad han hade för sig så kan den mycket väl ägt rum däremellan. Jag tror Danska polisen i sin berättelse håller sig till vad de anser sig veta med hög säkerhet i det här läget och utelämnar allt annat. Resten får man läsa om i övriga nyhetskanaler tills vidare.
Citera
2015-02-15, 10:05
Medlem
BGHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Kan syftet med attack 2 och 3 vara att han skulle bli "martyr" - så att de första två attackerna på detta sätt var misslyckade. GM trängtade kanske efter de 72 jungfruna?
Fast i det tredje fallet var det polisen som konfronterade mannen som då öppnade eld, således ingen planerad attack.
Citera
2015-02-15, 10:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Vår kulturminister har utlovat utbildning om islam.

Det är synnerligen nödvändigt med upplysning om Koranen och dess Budskap.
I den nionde suran vers fem framgår tydligt att Allahs önskan och krav är att de otrogna (alla som inte tror på islam) ska dödas. Först ska vissa otrogna, "månggudadyrkarna" få en betänketid inför att konvertera till den enda sanna och rätta läran. Sen står det så här:

"Men när de fridlysta månaderna gått till ända, så döda månggudadyrkarna, varhelst ni finner dem! Grip dem och inspärra dem och lägg er i försåt för dem på alla möjliga ställen".

Det terroristerna gör är att de följer koranens bud till punkt och pricka.

Koranen är för muslimer Allahs egna ord, förmedlade till profeten Mohammed genom uppenbarelser. Allt i koranen är heligt, inte en bokstav får ändras, den får under inga omständigheter betvivlas. Allt som står i koranen är sant och rätt för en muslim.

"Mång-gudadyrkarna" det är vi kristna det, vi tillber Gud, Jesus och den Helige ande. Tre stycken "gudar" alltså. Fruktansvärt förbjudet, när det ju enligt koranen endast finns en gud, Allah.
Att det skulle kunna finnas folk som inte tillber några gudar alls, ateister, kunde man inte föreställa sig på den tiden då koranen skrevs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in