2015-02-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Jag läste just nu på Berlingske tidenders liverapport att danska polisen kommer att hålla presskonferens kl 8. De hade tidigare aviserat presskonferens kl 10, så tidigareläggandet kanske betyder att de kommit fram till något.

www.b.dk
Det ska f'n till att hålla sig vaken så länge... har varit vaken sedan 5 i morse..
Men man är ju nyfiken på om det är flera trigger happies på rymmen.
Citera
2015-02-15, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
För att följa händelserna i bild rekommenderar jag:
1) CNN eller BBC
2) Expressen eller Aftonbladets live stream (lär komma igång tidigt på morgonen. De är dock tröttsamma tröttsamma.
3) Aljazeera som är det enda stora nyhetsnärverket med gratis stream. De är dock bättre på andra geografiska områden än norden men är mycket proffsiga.

Kan även rekommendera TV2.DK, DR2.DK och Sky News live-stream som finns gratis på Youtube.

SVT sänder också live på svt.se och SVT2 på teven.
Citera
2015-02-15, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad det verkar är alltså dåden i KÖPENHAMN liknande de i Paris och alltså inriktade mot yttrandefrihet och mot judar. Efter Parisattacken svarade media globalt genom att sprida den attackerade tidningens bilder. Kommer något liknande att ske nu? Kommer Vilks muhammedstreckgubbar på förstasidorna i tidningarna?

Hoppas att de sprids över hela jordklotet. Då ser fler och fler vad medeltidsfolket inet kan hantera. Ju fler som ser Vilks konst, desto fler fattar att det handlar om friheten att tycka och skriva fritt.

Har GM nån koppling till Sverige, Rosengård eller IS? Malmö är ju som man säger känt för sina många invadrare, som inte alltid håller sig till sunt förnuft.
Citera
2015-02-15, 07:43
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Varför känns det som om dessa sorters terrordåd mot kritiker mot Islam och judar börjar ske oftare och oftare? Eller så har jag glömt, de stora mot Madrid och London kommer man ihåg, mordet på den holländske konstnären men vad mer? De senaste 3-5 åren känns det som om takten har höjts.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Därför att ett kalifat har etablerats. Inom Islam så ses ledaren av kalifatet som Muhammeds efterträdare. Man måste strida för kalifatet och etablera islam enligt koranen.
Därför har takten höjts, och kommer fortsätta höjas. Det är därför vi har tusentals ISIS-krigare i Europa.

Den moderna typen av muslimsk terrorism är historiskt ett nytt fenomen. Muslimerna har använt krigföring i alla tider för att sprida sin ideologi, men den moderna terrorismen var det PLO som uppfann på kring 60-70-talet med flygplanskapningar, bomber och kidnappningar. Även fast människovärdet är väsentligt lägre inom Islam än inom västvärlden, så är även den fanatiska dödskulten något som delvis odlats fram Gaza/Västbanken. Barnen där har i flera generationer uppfostrats att bli självmordsbombare, förskolebarn leker "shahid"-lekar (shahid martyr/självmordsmördare) och blir intervjuade på palestinsk tv om hur de vill dö för Islam och lär sig hur Judarna är djävulen själv i sina skolböcker.

Palestinierna ses därmed som förebilder över hela muslimvärlden, de är på något vis som spjutspetsen i kriget mot väst. Deras sak ses som alla muslimers sak, och deras offer i form av självmördare hyllas.

Just detta att själva människovärdet skiljer sig åt mellan den västerländska kulturen och den muslimska är något man måste ta i beaktande i den här typen av konflikter. Själva ser palestinierna det som att de har en stor fördel jämte andra i det att de är beredda att offra sina söner och döttrar, att de har många att offra kommer ge dem seger...
Man kan inte utgå ifrån att en person som har en så annorlunda syn på människovärdet "tänker som jag gör".

Ny presskonferans vid klockan 8.00
Den här länken fungerar i VLC för att se Dansk tv2 live:
http://tv2live-f.akamaihd.net/tv2dk_2_2@146082?v=3.3.0&fp=WIN%2016,0,0,305&r=NWJ LX&g=TTGMVOYKGDSJ&seek=0
Senast redigerad av internet2 2015-02-15 kl. 07:54.
Citera
2015-02-15, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
jag vet inte vad du tar för droger (vi kommer att förlora) men jag är helt övertygad om att om du sköter ditt så kommer ingen muslim att störa dig.

men du kanske inte är en vanlig svensk, du kanske är en sån assyr eller armenier som hatar muslimer och vill bilda ett ortodox stat på muslimsk mark?

55-åringen som blev skjuten kanske höll på att sköta sitt............
Citera
2015-02-15, 07:48
Medlem
Är det inte bäst att saken får ha sin gång innan det spekuleras i motiv?. För polisen har väl
inte ens gripit någon? Egentligen skitsamma vad motivet är. Att mörda oskyldiga människor
är helt galet vilket som
Citera
2015-02-15, 07:48
Medlem
Aftonbladet tycer att det är Vilks skuld. Den blaskan förbnekar sig inte. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20320811.ab Lars Vilks väcker vrede.
Citera
2015-02-15, 07:52
Medlem
Nästa Stockholm.... Vi väntar bara på den händelsen...
Jag är lång lång bort från Stockholm.... Skönt att gömma i skogen !!

Jag förstår INTE att muslimer/terrorister kan inte vara som våra hjärnor som struntar i
dom som retar upp om GUD?
Jag bryr inte om någon klottrar skit om GUD medan jag tror på GUD....

Det måste vara "tonårshjärna" som sitter fast hos muslimer....

Pennor vinner ändå till slut....
Senast redigerad av IsLaMfObI 2015-02-15 kl. 07:54.
Citera
2015-02-15, 07:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Aftonbladet tycer att det är Vilks skuld. Den blaskan förbnekar sig inte. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20320811.ab Lars Vilks väcker vrede.
Rubriken "Den svenske konstnären väcker vrede världen över"
Vart tog je suis rubrikerna vägen jävla hycklare.
Citera
2015-02-15, 07:56
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Det där är ju en alldeles lysande bakgrundsartickel som aftonbladet slängt ihop på några timmar. Det är ju perfektion. Vilken planet är du ifrån? Passa på och lär dig bakgrunden istället för att klaga och häva ur dig massa skit.
Senast redigerad av greta75 2015-02-15 kl. 07:58.
Citera
2015-02-15, 07:56
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Väldigt tyst på vänstern och muslimsk föreningar och råd. Ingen vidare twitterstorm heller mot terroristdådet.
Citera
2015-02-15, 08:02
Medlem
internet2s avatar
Presskonferens nu. Ska bli intressant att se om tonen har ändrats mot inatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in