2015-02-14, 22:12
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Antar att du menar denna film http://www.liveleak.com/view?i=a19_1423943264 ?

Kan nog hålla med dig. Bilden kan dock vara inzoomad så att "originalfilmen" visar mer än vi ser här.
Hursomhelst så tycker jag teorin om att det ska ha varit en medhjälpare som filmat detta är trolig.

Känns inte så och även om det vore zoom på så följer han inte upp händelsen med kameran, som tidigare skribent sa så känns det som att en spontanfilmare utan koppling till GM skulle filma han som skjuter och inte mot skjutriktning ståendes 10-20m från GM....

Jag är säker nog på att de var kumpaner iaf.
Citera
2015-02-14, 22:12
Medlem
Argo5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där är inte en dansk.

hmm... det finns ju danskar och "danskar" liksom svenskar och "svenskar"
Citera
2015-02-14, 22:13
Medlem
SmokeOns avatar
Mattias Karlsson på Facebook:

Verkar som om ondskan slagit till i Norden igen frown emoticon
Citera
Medlem
mr.aidss avatar
BBC World höll precis en intervju med Helle Merete Brix som organiserade själva yttrandesfrihets mötet. Kan tyvärr inte länka då jag såg det på tv. Brix hade tyvärr inget utav större värde att rapportera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Nya bilder på MGM (?): https://twitter.com/kobenhavnpoliti

Han talar i telefon, uppenbarligen i anknytning till dådet. Är han skytten eller kameramannen?

Mycket bättre bilder. Nu borde det komma in fler rapporter från folk som sett denna man. Skulle gissa på att det är han som sköt men svårt att säga, man ser ju inget vapen tydligt. Dock så kommer nog detta telefonsamtal kanske leda till att han åker fast. Går att få fram vilka telefoner som varit uppkopplade mot masten väl?
Citera
2015-02-14, 22:14
Medlem
cunthunters avatar
Är det en ensam man ?
Citera
2015-02-14, 22:14
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Om jag fick äran att närvara vid en brit milah som dessutom var min egen skulle jag inte tacka nej. Jag står fast vid min synpunkt att Lars Vilks är en uppviglare som borde ta sitt ansvar för det som nu skett
Folk som blir uppviglade av Vilks till den graden att de begår terrordåd borde inte ha tillåtits bosätta sig på vår breddgrad.
Citera
2015-02-14, 22:15
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
För att det är den enda möjliga jämförelsen, då bara extrema grupper som nazister och islamister attackerar journalister?

Och när attackerade nazister journalister senast om jag får fråga? Båda grupperingarna är avskyvärda men den jämförelsen är helt befängd.
Senast redigerad av ColaKex 2015-02-14 kl. 22:19.
Citera
2015-02-14, 22:15
Medlem
Ratads avatar
Vågar man riskera livet så får man iallafall ha sitt varumärke ständigt aktuelt. När ska judar och kristna försöka mörda honom eftersom hans konst även hånat/ifrågasatt/kritiserat deras religioner?

Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Och åter igen kommer det skrikas i media att attentatet inte har något med islam att göra.

Bristen på fritidsgårdar?
Citera
2015-02-14, 22:16
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppffaann
Detta ska bli himla intressant. Lite förvånande att de kunde komma undan utan problem. Finns inte Lars SÄPO-gubbar med han utomlands eller vad hände här?

Dom låg tydligen och tryckte med honom i kylrummet eller vart det nu var dom gömde sig...
Citera
Medlem
Godhems avatar
Efter det formodede terrorangreb samles aktivister fra Nordisk Ungdom foran den danske ambassade i Stockholm for at vise sin støtte til det danske folk.

http://ekstrabladet.dk/112/terror-en-draebt-tre-betjente-saaret/5442503

Nordisk ungdom visar sin sympati utanför Danmarks ambassad i Stockholm.

Är nog en sympatiyttring som även danskar betackar sig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Varför står det ingen bevakning vid dörrarna det skjuts igenom? Det är något som inte stämmer med videon.

Hur mycket pengar satsar det egentligen på bevakning av "avvikande" åsikter? Hebdo var väl bevakat det med pga alla hot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in