2015-02-14, 21:20
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
SvD:s reporter Asem Elghiouane frågar Danmarks statsminister Helle Thorning-Schmidt: "Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?"
Seriöst?
SVT har sin egen grönmögelkommunistiska halalhippieagenda. Undrar om GM är hemkommen syrienjihadist?
Citera
2015-02-14, 21:21
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Nu menar jag hur stora oddsen är att det i detta specifika fall skulle kunna vara en person som fick för sig att tömma ett magasin mitt på ljusa dagen.

Ok, sorry jag misstolkade.
Jag trodde du menade att det var helt osannolikt att en ensam dåre kunde ha tillgång till ett automatvapen. Det var så jag tolkade din text...
Citera
2015-02-14, 21:21
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast

Konst som behöver förklarande text är dålig konst. Vilks kan inte veta hur Muhammed såg ut och därmed har han en skitagenda.
Det är fruktansvärt att läsa kommentarer från kulturrelativister som gnäller på Vilks som tar enorma risker för att du och jag ska få uttrycka oss fritt utan att bli mördade av meningsmotståndare.

Fattar du inte att om terroristerna får sin vilja igenom så kommer du inte att få hålla på med din kommunistskit heller?
Citera
2015-02-14, 21:22
Medlem
SmithMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
1 död och 3 skadade är vad jag har hört. Ingen info om hur skadade dom är. Någon som vet på vilket avstånd han började skjuta?

Signalement på GM enligt foto är spensligt byggd, stora fötter och arabnäsa.....

De sades när polisen höll konferens vid 19:00 att en polis var träffad i benet och en i höften, det bör således inte befinna sig i livshotande tillstånd.
Citera
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
SvD:s reporter Asem Elghiouane frågar Danmarks statsminister Helle Thorning-Schmidt: "Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?"
Seriöst?

Jag har noterat att denna fråga är en instabil partikel som har en halveringstid för hurpass nära inpå ett dåd den ställs. Halveringstiden för isotop PK-14 var ungefär 2 dagar och nu ser vi att isotop PK-15 har en halveringstid på ungefär 2 timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikapa
De första smällarna skulle kunna vara 7.62, vilket förmodligen betyder en kalaschnikov eller någon besläktad kopia. Jag tycker att flera av smällarna som hörs därefter låter som pistolskott.

Får känslan av att det beror på ljudkällan, man skulle kunna anta att ljudupptagningsmediet förflyttades strax efter att skotten började vina.
Citera
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batikhexa
Klassikern i såna här sammanhang från svensk media levererades från någon på svd:

Danmarks statsminister Helle Thorning-Schmidt mötte medier vid attentatsplatsen. Hon kallade händelsen ”ett politiskt attentat och därmed en terrorhandling” och sa att dådet ”fyller oss med vrede och avsky”

SvD:s Asem Elghiouane : Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?

- Jag är bekymrad för alla danskars trygghet och säkerhet. Jag hoppas att alla kan hålla sig lugna nu, och följa myndigheternas råd till punkt och pricka, säger statsministern

Uppenbarligen en dialog mellan en statsman/kvinna och en fullblodsidiot. Vem har anställt den senare på SvD?
Citera
2015-02-14, 21:23
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtun07
Jag tycker också att det låter som två. Hur kan det vara en GM med tanke på den där ljudupptagningen? :S
Sa dom inte att polisen sköt tillbaka?
Citera
2015-02-14, 21:23
Bannlyst
Citat:
Seriöst?
Jag blir fan äcklad över vilket skämt svensk media utvecklats till.

Mvh
Citera
2015-02-14, 21:24
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Det är den "svenska vinklingen". Aset hade kunnat fråga "hur mår de skjutna polismännen", eller "ser ni någon risk för fler attentat", eller "Vad vidtar ni nu för åtgärder för att höja säkerheten". Men nej....... "På en skala, hur synd är det nu om danska muslimer"..

Snubben är kulturberikare själv, klart som fan att han bara bryr sig om sina egna.
Citera
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja är det inte nazistvalpar som leker rövare så är det islamisttokar med taskig barndom. Skall f-an vara reporter i dessa dagar när det fria ordet attackeras från extremister av alla de slag. trösten är nog att det alltid är förloraren som tar till våld.

Vilka nazistvalpar har attackerat det fria ordet? Brukar mest vara etablissemanget som attackerar nationalisternas frihet i det här landet.
Kom nu inte dragande med Nordfronts försök att intervjua hatjournalisterna på Expressen.
Citera
Medlem
KnaeckeHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Polisen som skjuter tillbaka?

Det skulle nog kunna vara fallet. Vi får väl se vad som dyker upp under kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in