2015-02-14, 22:08
Medlem
SmokeOns avatar
Nya bilder på MGM (?): https://twitter.com/kobenhavnpoliti

Han talar i telefon, uppenbarligen i anknytning till dådet. Är han skytten eller kameramannen?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är detta hon?https://www.facebook.com/elgasem

För isf är hon en han och är en dansk journalist.

Det där är inte en dansk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10010
Ansvaret ligger givetvis hos den hjärndöda befolkningen som vurmar för mångkultur likt dig, men så är du säkert omskuren eller drömmer om det.
Om jag fick äran att närvara vid en brit milah som dessutom var min egen skulle jag inte tacka nej. Jag står fast vid min synpunkt att Lars Vilks är en uppviglare som borde ta sitt ansvar för det som nu skett
Citera
2015-02-14, 22:09
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Hur kan man ens jämföra "attacken" mot expressen mot detta? Jag trodde inte massmedia kunde bli sämre efter Flashback-härvan men jag slår mig för pannan ännu en gång efter eran dumhet, Sveriges journalister är verkligen fullblodssär. Inte han killen som var lite efterbliven i särklassen utan han som sprang runt och käkade hundskit och som jagade folk över skolgården.

För att det är den enda möjliga jämförelsen, då bara extrema grupper som nazister och islamister attackerar journalister?
Citera
2015-02-14, 22:10
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Jag hoppas Mona Sahlin tar tag i det här och pratar ut med gärningsmännen sen. Kanske kan de bli konsulter åt henne så inte islamofobin sprider sig.

För det finns VERKLIGEN ingen anledning att kritisera islamister, varenda toppnyhet som verkar handla om islamiskt barbari (alla) är bara ett tecken på hur mycket skuld vi alla har till dessa livsbejakande, ekonomiräddande, och rent ut sagt mysiga människor!! Öppna era hjärtan!
Tror varken S*hlin eller S*ndström blir konsulter i Danmark efter deras utfall mot Nazilandet om jag har förstått dom danska officiella synpunkterna på deras förehavanden.
Citera
2015-02-14, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmusic
Varför benämns inte gärningsmannen i Aftonhoran som terrorist?

För att det ej är bekräftat att det är terrorbrott. Men det blir det nog närsomhelst.
Citera
2015-02-14, 22:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelTorment
För att det är den enda möjliga jämförelsen, då bara extrema grupper som nazister och islamister attackerar journalister?

När angreps journalister av nazister senast i det här landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Här finns lite mer info. Bl.a. att den döde är en dansk man i 40-årsåldern.
Där står också att den franska inrikesministern kommer att bege sig till Danmark snarast för att visa sitt stöd. De svenska ministrarna har inte ens öppnat munnen.
http://www.liveleak.com/view?i=94b_1423943165

Nej dom har väl som vanligt fullt upp med rödvinet. Tror nog det blir svårt för svenska ministrar överlag att komma med något vettigt då det samtidigt måste innehålla något som kan ses som en framtida begränsning av yttrandefriheten och pro islam.

"Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra kommenterar händelsen så här i ett pressmeddelande: "Det är mycket allvarligt att det fria ordet attackeras igen. Att det sker i Köpenhamn, på ett möte där en svensk konstnär medverkat, påminner om att vi inte på något sätt är skyddade i vår del av världen. Vi måste alltid försvara det öppna samhället."

Opportunt av henne.
Citera
Medlem
AKB citat

Citat:
”Att det sker i Köpenhamn, på ett möte där en svensk konstnär medverkat, påminner om att vi inte på något sätt är skyddade i vår del av världen”, säger M-ledaren Anna Kinberg Batra.

Nähä men varför inte då se till att skydda oss som bor i denna del av världen? Detta är ett importerat problem.
Citera
Medlem
Fris avatar
Det är en förbättring att de nya malmöiterna nu åker över bron för att skjuta ihjäl människor! Undrar hur länge det dröjer innan danskarna spärrar av bron, eller spränger den för sin egen säkerhets skull.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Varför står det ingen bevakning vid dörrarna det skjuts igenom? Det är något som inte stämmer med videon.

Fast det konstigaste med klippet är väl varför man bara filmar mot där kulorna träffar. Har aldrig sett ett sånt klipp. Det naturliga är ju att rikta kameran mot skytten. Ser dock äkta ut och jag skulle nog inte utesluta att det är en medgärningsman som filmat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Här finns lite mer info. Bl.a. att den döde är en dansk man i 40-årsåldern.
Där står också att den franska inrikesministern kommer att bege sig till Danmark snarast för att visa sitt stöd. De svenska ministrarna har inte ens öppnat munnen.
http://www.liveleak.com/view?i=94b_1423943165
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20319142.ab
Bild 2, 3 och 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in