2015-02-14, 16:12
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForthOne
Vilka trevliga bilder

Förlåt men jag förstår inte vad du menar med 4 x 8 x 40L. Är det 8st 40 liters P-jord och 4st 40 liter gössel? Hur många plantor kör du i varje bädd?

Fyra bäddar. Varje bädd 8x40L. (4x40L skit 4x40L p- jord). Inget gräv öht.
Citera
2015-02-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Fyra bäddar. Varje bädd 8x40L. (4x40L skit 4x40L p- jord). Inget gräv öht.

Jaha då förstår jag. Ungefär hur många plantor har du i varje bädd?
Citera
2015-02-14, 16:22
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Jaha då förstår jag. Ungefär hur många plantor har du i varje bädd?
Det var en frögrow så rätt många 25-40 kanske. Skulle jag köra enbart sensi så vore 10 auto eller 5 early vettigt. En bädd kostar inte mer än 300kr så ingen ide att snåla på jorden. Det har man igen.
Citera
2015-02-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Det var en frögrow så rätt många 25-40 kanske. Skulle jag köra enbart sensi så vore 10 auto eller 5 early vettigt. En bädd kostar inte mer än 300kr så ingen ide att snåla på jorden. Det har man igen.

Okej så du anser att man inte ska snåla med jord även fast man kör autos? Jag har läst att folk rekommenderar 10-20liter per planta om man kör autos pga rotsystemet.

10 autos i en bädd blir 32 liter per planta.

Behöver man tillsätta näring i bädden någon gång under plantans liv eller räcker det som det är?
Citera
2015-02-14, 17:11
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Okej så du anser att man inte ska snåla med jord även fast man kör autos? Jag har läst att folk rekommenderar 10-20liter per planta om man kör autos pga rotsystemet.

10 autos i en bädd blir 32 liter per planta.

Behöver man tillsätta näring i bädden någon gång under plantans liv eller räcker det som det är?

Näringen räcker gott och väl. En sådan här bädd klarar ledigt 30 dagar utan regn. Mer lättskött är svårt att hitta. Viktigt att täcka allt med gräs för att minska avdunstningen. Missa inte det.
Året efter lägger man ett lager ben + blodmjöl vattnar, på med ett lager tidningspapper (googla sheet mulching) vattnar, på med 2-3 nya säckar, vattnar. Boom en fräsch laddad stor bädd.
Citera
2015-02-15, 15:10
Medlem
AgustSeris avatar
Hur torkar ni allt sen?
Citera
2015-02-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Hur torkar ni allt sen?
Kolla lite längre bak, har snackat om olika metoder
Citera
2015-02-15, 23:25
Medlem
har tänkt att försöka odla lite denna sommaren för första gången och behöver lite tips.
bor på västkusten mitt på landet med ca 1km skog till närmsta granne är även en mindre bäck genom skogen.
går det odla i en skog som är halv öppen eller behövs det mera ljus?
ligger i växtzon 1
vad är skillnaden på auto och inte?
dem jag har tänk att beställa är Chocolope FEMINIZED men vet inte om jag ska ta auto eller inte?
hur många frön behöver jag? har inte tänk att odla någon mega mängd utan mest för röka själv och sälja till polarna.
hur gör jag bäst för torka diskret då inomhus inte är ett alternativ då jag tyvärr inte flyttat hemifrån ännu.

edit: eller finns det någon annan bättre sort som är enklare första gången?
Senast redigerad av crille9696 2015-02-15 kl. 23:42.
Citera
2015-02-15, 23:35
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille9696
har tänkt att försöka odla lite denna sommaren för första gången och behöver lite tips.
bor på västkusten mitt på landet med ca 1km skog till närmsta granne är även en mindre bäck genom skogen.
dem jag har tänk att beställa är Chocolope FEMINIZED men vet inte om jag ska ta auto eller inte?
hur gör jag bäst för torka diskret då inomhus inte är ett alternativ då jag tyvärr inte flyttat hemifrån ännu.

Läs titta och googla först sen ställer du frågor. Läs den här tråden från början. Ett par sidor med bra tips.
Citera
2015-02-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgustSeri
Hur torkar ni allt sen?

Hade tänkt torka mitt i en husvagn!

Citat:
Ursprungligen postat av crille9696
ligger i växtzon 1
hur många frön behöver jag? har inte tänk att odla någon mega mängd utan mest för röka själv och sälja till polarna.

Läs på lite, www.flashback.org/t2325336 http://www.swecan.org/index.php?name=Grow&chapter=3
Citera
2015-02-16, 15:07
Medlem
infamousbombs avatar
Du får låta dom växa lite innan du planterar dom ute haha läs på via internet eller köp en bok om odling av cannabis. Sök t ex. på google(hur odlar man cannabis).

Varsågod..

Eller http://www.amazon.com/The-Cannabis-Grow-Bible-Recreational/dp/1931160589

Denna kan jag verkligen rekomendera, haft den själv och det gav mycket bra resultat:
http://www.amazon.com/Marijuana-Horticulture-Outdoor-Medical-Growers/dp/187882323X/ref=sr_1_10?s=books&ie=UTF8&qid=1424095555&sr=1-10&keywords=cannabis
Citera
2015-02-19, 10:56
Bannlyst
Hallå!

Tänkte i år pröva lyckan ute i det fria och slänga ut min första utomhusodling. Tidigare erfarenhet av inomhusodling och har precis plöjt igenom 76 sidor av förra årets "utomhusodling 2014" för att så mycket som jag kan förbereda mig inför våren och sommaren.
Bor i växtzon 2 och tänker mig en lite mindre grow på cirkus 12 femmade autos (Sweet Seeds - Big Devil #2) för att bara känna på det hela så här första gången. Odlingsmetod har jag inte helt bestämt, men dessa raised beds som 10L skriver om känns i nuläget mest aktuellt, då de verkar relativt enkla att ha o göra med + att man slipper gräva som en dåre.

10L, har du några ungefärliga mått på hur stor varje 8x40 liters bädd bör vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in