Citat:
Ursprungligen postat av
oggestaden
Fan det där lät konstigt. Jag menade att med några minusgrader slutar de växa men trikomerna mognar fortfarande, så länge det inte börjar mögla så kan man lämna de att mogna även om det är några minus. Om det blir för kallt å andra sidan, så dör plantan och vissnar ihop, och sedan börjar den brytas ned och DÅ kommer möglet och bakterier och fanskap infektera budsen, så man får passa sig

jodå, men allt beror på vart man är placerad också, man får hålla koll , eller haft koll i flera år på vädret.
Man kan alltid chansa såklart, men ska man göra något ordentligt så bör man studera olika saker i klimaten, speciellt med skandinavisk klimat som är kallare.
Än så länge vart jag är så blir det inte minus grader tills slutet av oktober eller mitten av november.
Men det är långt dit såklart, och jag planerar skörda i slutet av september om inte innan, jag får hålla extra koll såklart.
'Nu var den där bilden taget för 2 och en halv vecka sen , jag har ingen aning hur dom ser just nu, men möger och bakterier hadde den inte, var verkligen förvånad hur bra dem hadde anpassat sig

.