Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Finns ett nästan likadant hus + innergård i Norrtälje. Tror dock det är ett seniorboende. Rätt häftigt är det i alla fall.

Ja jag vet att jag sett något annat liknande hus. Varför byggs det inte fler av dessa i kalla, slaskiga sverige...kan tänka mig att det blir äckelvarmt den varmaste perioden på sommaren men det är ju oftast bara några dagar.

Måste ju spara mycket uppvärmningskostnader på vintern då lägenhetsväggarna mot inglasningen inte möter lika kall luft som andra ytterväggar. Kanske går mycket el om man måste ha luftkonditionering på sommarhalvåret även om vissa takfönster kan öppnas, men den förhöjda trivselfaktorn måste ju räknas med.
Skulle inte vara dumt om de boende fick en liten lott var att odla några små grönsaker på, typ en kvadratmeter eller så. Fast det skulle kanske bädda för tjafs och osämja på alla möjliga vis, någon kanske vill plantera ett äppelträd på sin ruta medan andra tycker att det skymmer sol för andra grödor osv. grönsaksanarki...eller tänk om någon släpper lös hunden eller katten och de pinkar in sina revir...nä det är nog många regler att följa för att det ska funka.