2015-02-13, 18:22
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde
Jag har tidigare gett ett förslag på hur man skulle kunna kontrollera sannolikheten huruvida RG/AB har "lagt ett anekdotmässigt pussel" genom att kolla vad olika intressanta användare har skrivit om sig själva. Dock vet jag inte om det snuddar på 1.06 så jag kommer inte själv att göra kollen, och om jag har gjort det kommer jag inte skriva det här. Utan det får vara upp till var och en.

Nämligen att hitta användarna som har blivit uthängda och sedan själv försöka hitta dem. Går det? Går det inte? Om de har varit anonyma av sig så tyder det på att det finns en exogen förklarande faktor, nämligen användarnamn/email.

T ex personerna som ägnade sig åt pedofili och zoofili, menar ni att det är troligt att dessa personer har skrivit ut var de bor?

Hypotetiskt sett: ja, om pedofilen skriver ut att han är leg. psykolog sedan 10 år, eller kontakt med socialen och bankkonton på Nordea, så kan det vara värdefull info om man har tillgång till myndighetshandlingar. Sådan info kan Piscatus sitta på, som är svårt för oss dödliga. Så de har självklart ett bättre utgångsläge för anekdotmässig kartläggning.
Går man igenom en användares postningshistrorik kan man mycket väl få samma info.
2015-02-13, 18:32
Medlem
nollkontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Trots det använder väldigt många användare en tredjepartstjänst för att "kolla om de blivit hackade"...

Många säger att de har ett säkerhetstänk, men det verkar som de flesta egentligen inte har det alls. Det är svårt att vara anonym på internet och det blir betydligt svårare när du själv oftast är den svagaste länken.

Exakt!.. Förstår inte hur folk kan lita blint på det och sitta och mata in adresser...
Tror folk har gjort sig en jävla otjänst där...
Kan lika gärna vara en del av taktiken att skapa rädsla sen vill folk få bekräftelse på om dom är med i den så kallade "dumpen"och skriver ivrigt in mailen...
2015-02-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollkontroll
Exakt!.. Förstår inte hur folk kan lita blint på det och sitta och mata in adresser...
Tror folk har gjort sig en jävla otjänst där...
Kan lika gärna vara en del av taktiken att skapa rädsla sen vill folk få bekräftelse på om dom är med i den så kallade "dumpen"och skriver ivrigt in mailen...
Exakt, Chloe framstår helt klart som icke pålitlig person, skulle aldrig söka där.
2015-02-13, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adikatpw
Man ska inte lita på någon över huvud taget över internet. Hur ska du kunna veta att personen är pålitlig om du inte ens kan se ansiktet på personen?

Jag skulle aldrig lämna ut information som kan ledas till mig som person, då spelar det ingen roll om det är en välkänd medlem här på Flashback eller inte.

Jag lämnar bara ut riktigt privat info när jag först har bekräftat den andres identitet genom bilder, gärna också genom telefonsamtal, alternativt vet ingen av oss vem den andre är men man bestämmer en tid och plats att mötas IRL och ser hur det hela avlöper.
2015-02-13, 19:05
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Går man igenom en användares postningshistrorik kan man mycket väl få samma info.

Har du testat?
2015-02-13, 19:38
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Är det någon som fortfarande på fullt allvar tror att Researchgruppen har Flashbacks databas?
Och dessutom haft den i över ett halvår. Utan att använda den?

"På Flashback hävdas att ni inte har tillgång till databasen. Har ni några bevis för motsatsen?
– Vi tänker inte presentera några bevis för att vi har någonting. Vår produktionsplan dikteras enbart av oss själva, säger Researchgruppens ansvarige utgivare Martin Fredriksson."

http://www.journalisten.se/nyheter/nathatet-gor-stor-skada-den-som-drabbas

"Om Flashback-materialet Researchgruppen förfogar över säger My Vingren att det kommer användas med stor respekt.
– Det finns inget journalistiskt intresse av att publicera vad enskilda personer har för favoritdrog eller könssjukdom. Däremot så tycker jag att Flashback bör ta ansvar för sina medlemmars anonymitet."

http://www.svt.se/kultur/expressens-samarbete-med-researchgruppen

Researchgruppen vägrar presentera några bevis. De lägger sedan ansvaret på Flashback, och säger att vi bör ta ansvar för medlemmarnas anonymitet. Samtidigt som det inte finns något som tyder på att denna ens har äventyrats från början.

admin
Det fetade.
Ja, de har åtminstone en liten del av användarinfon. Och ja, de var uppenbarligen kalla nog att efterforska och söka på några intressanta exempel.

Bevisen har kommit.

Vi är nog många som iaf vill ha någon form av kommentar nu, men...
admin är tyst.
admin2 inaktiv.
admin3 inaktiv.
admin4 tyst.
admin5 tyst.
Tekniker tyst.

Har tanken inte föresvävat admin om att forumet faktiskt kan vara hackat?
"Det var som fan" duger som kommentar. Det räcker åtminstone för mig.
2015-02-13, 19:49
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Det fetade.
Ja, de har åtminstone en liten del av användarinfon. Och ja, de var uppenbarligen kalla nog att efterforska och söka på några intressanta exempel.

Bevisen har kommit.

admin är tyst.
admin2 inaktiv.
admin3 inaktiv.
admin4 tyst.
admin5 tyst.
Tekniker tyst.

Det var som fan. Men innan jag hänger mig med min tp-kabel: hade du kunnat ge mig bevisen? Jag måste ha missat något stort.
Har du inte tänkt på att deras tystnad kan bero på att denna affär är så otroligt skrattretande dålig att det finns bättre saker att göra?
Ett par offentliga uttalanden får kanske räcka.
Senast redigerad av Harpy 2015-02-13 kl. 19:54.
2015-02-13, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Det var som fan. Men innan jag hänger mig med min tp-kabel: hade du kunnat ge mig bevisen?
Har du inte tänkt på att deras tystnad kan bero på att denna affär är så otroligt skrattretande dålig att det finns bättre saker att göra?
Ett par offentliga uttalanden får kanske räcka.

Det är en affär som är lite av varje. Skrattretande på sätt och vis. Samtidigt är det illa att man faktiskt håller på såhär från gammelmediernas sida. De tror inte ens själva att de gör det av moraliska skäl. De ger sig på lätta mål. Ömkligt.
2015-02-13, 19:57
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldvapen
Det fetade.

Bevisen har kommit.

admin är tyst.
admin2 inaktiv.
admin3 inaktiv.
admin4 tyst.
admin5 tyst.
Tekniker tyst.

Men när du postade detta inlägg så fick du ju en kommentar från admin4:

Citat:
Vänligen notera följande:
Det finns idag ingen verifierad uppgift att en RG har tillgång till Flashbacks databas - varken ny eller gammal.
De uppgifter som publicerats i form av skärmdump är äldre och med felaktig information.
Det är alltid bra att använda sig av anonyma e-postadresser, unika användarnamn och lösenord för att öka sin säkerhet runt att vara anonym på nätet.

admin4

Att RG listat ut identiteten på några användare är ju knappast något bevis för att de har en databas som de hackat från Flashback.
2015-02-13, 19:57
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Det var som fan. Men innan jag hänger mig med min tp-kabel: hade du kunnat ge mig bevisen?
Absolut inte. Å andra sidan nekar jag inte till att något har hänt heller.
Politikersvar klarar jag mig utan.

Och jag måste säga detta: Kör för fan på. Posta vad ni vill, lev vidare, ignorera Aftonbladet.
Att överge skeppet är bara den feges väg. RG har skjutit från höften och fått träff, och tyvärr har några användare inte pallat det utan lagt korten på bordet.

Jag hänger mig inte i någon nätverkskabel, och jag hänger inte admin heller. Men visst vore det intressant med en uppdatering från någon av dem?
Admin betvivlade uppgifterna i september eftersom RG inte publicerat bevis på "flera dagar". Då var flera dagar lång tid.
Nu har det gått flera dagar då användare vill ha kommentar från honom. Men den uteblir i vanlig ordning.
2015-02-13, 19:59
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är en affär som är lite av varje. Skrattretande på sätt och vis. Samtidigt är det illa att man faktiskt håller på såhär från gammelmediernas sida. De tror inte ens själva att de gör det av moraliska skäl. De ger sig på lätta mål. Ömkligt.

Javisst är det så. Men kopplingen till flashbacks databas saknas fortfarande. Det är väl också topic här? Innan något som kan likna fakta läggs fram så är väl rimligaste delforumet detta.
2015-02-13, 20:00
Medlem
Handeldvapens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Men när du postade detta inlägg så fick du ju en kommentar från admin4:
Har du slagit skallen i eller? Jag postade detta för typ tio minuter sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in