2015-02-13, 15:02
Medlem
Zirens avatar
Jag har länge avskytt AB och Expressen men har ändå inte kunnat hålla mig från att surfa in på deras hemsidor, läst alla deras scoop, deras duktigt uppdaterade nyhetsflöde och ofta skrattat åt deras skeva verklighets syn. Även om jag inte håller med dem om mycket så har jag någonstans inombords trott att dessa journalister har hjärtat på rätta stället och att de helt enkelt är naiva.

Ända sedan Expressen avpixlat-avslöjande i höstas så har det dock tagit emot, de börjar helt klart kännas riktigt otäckt, riktigt skrämmande med deras avsky mot oliktänkande och det fria ordet.

Ändock har jag haft Aftonbladet som startsida, tills igår!

Nu har jag bestämt mig, det går inte längre att stödja dem längre, oavsett hur roligt det är att läsa deras påhitt. Det är lixom inte roligt längre. Jag är bara en liten människa, en vanlig arbetare långt bort från makten, men kanske, kanske kan vi ju fler vi blir - att sluta sponsra dessa monster.
Citera
2015-02-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Vadå? Folk har väl rätt att kritisera det de tycker är fel! Folk känner rädsla och maktlöshet gentemot makten. Hur fan tänker du egentligen?

Det du uppfattar som hat, uppfattar andra som en av makten dold sanning.
Att utrrycka rädsla och maktlöshet kan du göra var som helst i samhället. Att säga att politiker och andra som försöker hjälpa utsatta och utstötta ska mördas och liknande är samma sak som en psykotisk på ett mentalsjukhus som tror att läkarna vill skada den. Det är rent vansinne i min mening och ingenting du kommer bli en gladare människa av det kan jag lova
Citera
2015-02-13, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Jag ser som alla andra i samhället inget fel i anonymitet i sig. Men när det som så ofta används till att sprida hat och förtryck bland människor som inte ens gjort den anonyme nått vad har då det för betydelse egentligen? Det blir bara som ett sätt att sparka på en som redan ligger ner som jag ser det. Anonymitet borde istället användas för att föra fram dom bästa sidorna av oss själva men så är inte fallet på detta vidriga forum

Ta du och lägg hatet och förtrycket där som det kommer ifrån och där som det uppstår i stället för att ge dig på alla dem som utsätts för det.
En ödmjuk fråga: Är du totalt jä- a stendum i huvudet eller VILL du helt enkelt inte fatta vad allt detta i grunden handlar om?
Citera
2015-02-13, 15:05
Medlem
Ratis avatar
I ärlighetens namn, hur många personer har inte blivit uthängda Flashback.
Citera
2015-02-13, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.En åsikt är en åsikt, även om den är anonym.
Våra val till riksdagen är anonyma, oavsett vad Aftonbladet tycker.

Än så länge ja, kriget har bara börjat! Nästa "uppdrag Aftonbladet" kommer att gälla valhemligheten.
Bara - av PK-eliten - godkända valsedlar får läggas ut i vallokalerna. Inga blanka röstsedlar kommer att finnas.

Den som inte röstat, när man kontrollerar röstlängden, kommer att publiceras i Aftonbladet modell "1984". Kan man inte visa upp läkarintyg, måste man ha en j-ligt bra förklaring, annars kan man bli av med jobbet.

Den enda media som får finnas är Aftonbladet. Överhuvud taget. Och nåde dig, om du använder AD-block!
Se där, det ultimata, lyckliga samhället, där ingen säger något elakt, ingen opponerar sig över huvud taget = NOLLVISIONEN!
Citera
2015-02-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Ja visst.. Om man får 40 000 i månaden för att tycka precis som alla andra då är man en hjälte. Om man däremot får 0 för att ha avvikande åsikter då är det något jävligt konstigt och fel med dom åsikterna
Förklara är du snäll.
Citera
2015-02-13, 15:16
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Att utrrycka rädsla och maktlöshet kan du göra var som helst i samhället. Att säga att politiker och andra som försöker hjälpa utsatta och utstötta ska mördas och liknande är samma sak som en psykotisk på ett mentalsjukhus som tror att läkarna vill skada den. Det är rent vansinne i min mening och ingenting du kommer bli en gladare människa av det kan jag lova

Om jag sitter i en debatt i tv och säger: Stoppa det organiserade tiggeriet, att det islamiseringen är ett problem i förorterna, att vi har för höga skatter.. Vad sker då?
Då riskerar man att bli ihjälslagen några dagar efter. Sån är verkligheten.
VAD PRATAR DU OM EGENTLIGEN?
Citera
2015-02-13, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Än så länge ja, kriget har bara börjat! Nästa "uppdrag Aftonbladet" kommer att gälla valhemligheten.
Bara - av PK-eliten - godkända valsedlar får läggas ut i vallokalerna. Inga blanka röstsedlar kommer att finnas.

Den som inte röstat, när man kontrollerar röstlängden, kommer att publiceras i Aftonbladet modell "1984". Kan man inte visa upp läkarintyg, måste man ha en j-ligt bra förklaring, annars kan man bli av med jobbet.

Den enda media som får finnas är Aftonbladet. Överhuvud taget. Och nåde dig, om du använder AD-block!
Se där, det ultimata, lyckliga samhället, där ingen säger något elakt, ingen opponerar sig över huvud taget = NOLLVISIONEN!

Lite därför ingen tycker om oss ju..
Citera
2015-02-13, 15:19
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
I ärlighetens namn, hur många personer har inte blivit uthängda Flashback.

Det finns regler mot att hänga ut folk på flashback, men visst sker det. Skillnaden är att Flashback är ett kollektiv av privatpersoner - aftonbladet är en av nordens största tidningar. Ansvaret som bärs av en privatperson är helt annat än en mediaorganisation.

Och då har vi inte ens berört varifrån informationen kommer. När folk hängs ut här brukar det vara pga fullt lagligt detektivarbete. Aftonbladet valde att använda en stulen databas som de fått av en oerhört tveksam organisation - som dessutom har läckt skiten timmar efter att historierna började pumpas ut, om inte än tidigare.
Citera
2015-02-13, 15:20
Medlem
Citat:
Om jag sitter i en debatt i tv och säger: Stoppa det organiserade tiggeriet, att det islamiseringen är ett problem i förorterna, att vi har för höga skatter.. Vad sker då?
Då riskerar man att bli ihjälslagen några dagar efter. Sån är verkligheten.
VAD PRATAR DU OM EGENTLIGEN?
Driver ju med dig korkskalle..rejält dessutom..:/
Citera
2015-02-13, 15:24
Bannlyst
Citat:
Vadå? Folk har väl rätt att kritisera det de tycker är fel! Folk känner rädsla och maktlöshet gentemot makten. Hur fan tänker du egentligen?

Det du uppfattar som hat, uppfattar andra som en av makten dold sanning.
Att kritisera är en sak som jag ser det. Att hota en person för dens liv och säga att den är död inför miljoner av läsare är en annan.
Citera
2015-02-13, 15:24
Bannlyst
Egentligen borde Piscatus och Researchgruppen samt deras legitimitet diskuteras på officiella debattforum, i mainstream media, detta är så jävla sjukt oavsett om man skrivit något "förbjudet" eller inte, nu var jag personligen inte med i registret men tänker på alla oss som inte ens varit delaktiga i politikdebatt eller annat kontroversiellt här inne, många är trots detta registrerade i Piscatus register med personummer och email detta vill man inte vad oavsett om man "näthatat" eller inte av 2 anledningar:

1.Piscatus har ingen koll på sin säkerhet register läcker detta är andra gången Piscatus blivit hackat

2. Dem som erhåller dessa personregister åt Piscatus är Researchgruppen, en grupp som består av flera individer dömda för ett flertal våldsbrott och som dessutom engagerat sig i en extrempolitisk grupp, varför ska dem ha personummer på folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in