2015-02-12, 21:34
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
"Du kanske går in och skriver att man bör döda små kattungar. Nästa gång söker du en större kick och skriver i stället att man bör våldta alla barn från Somalia. Det är en ständig jakt efter den där jungfrusilen.
Anonymiteten gör det lättare att ta första steget"

"Våldta alla barn från Somalia"... Vilken "expert"... Herregud...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20305351.ab
Citera
2015-02-12, 21:37
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 950116
När ni skriver om Aftonbladet bör ni tänka på att deras enda drivkraft är pengar. Klick och annonser. Delningar och kommentarer. Även intresse på Flashback ger ringar på vattnet och intäkter till dem... Att de har en politisk vänsterbakgrund är helt irrelevant idagsläget. "Avslöjanden" säljer och när folk delar och diskuterar deras artiklar flitigt ger det Aftonbladet cash. As simple as that!

Frågor som kan beröra folk är de bra på spela på... Man har en tydlig strategi att använda klackisar/klickisar (lättsamma saker som blandas övrigt innehåll) men de stora pengarna gör man genom att provocera och engagera så många som möjligt.

Om pengar och klick var den främsta anledningen till tidningarnas existens så skulle inte Schibstedt och Bonnier fortsätta pumpa in pengar i dom pengaslukande tidningsjättarna, som de gör nu. Det handlar om att bedriva politisk opinion, metapolitik och folkbildning. Det är så man styr ett land i en riktning som gynnar en själv, utan att faktiskt behöva sitta i regeringsställning själv.
Citera
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Finns ingen politiker som blivit förföljd för att "köpa en chokladbit", sluta tramsa.
Ha ha ha varje gång en SverigeDemokrat tar på sig offerkoftan så kommer jag att påminna om den där chokladbiten, den ger verkligen rätt perspektiv på saker och ting.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Finns ingen politiker som blivit förföljd för att "köpa en chokladbit", sluta tramsa.
Mona Sahlin, är hon bekant? Jo, visst strulade hon med mer, men det är Tobleroneaffären folk kom ihåg. Tror inte hon hade kallats för "Svarta dagmamme-Mona"...

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaffären
Citera
2015-02-12, 21:41
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Varför hänger man ut rasister eller nazister och inte våldtäktsmän, mördare, djurplågare? Varför???

De kan ju börja med att granska de vänsterextremister som står bakom granskningen av Flashback. Jag skulle vilja veta hur många revolutionsromantiker som finns på våra tidningsredaktioner. Niklas Svensson på Expressen försökte sig på en granskningen en gång i tiden och det tog stopp direkt. De kan kalla sig själva vafan de vill. Jag kommer ALDRIG betrakta dessa as som journalister. De är politiskt tillsatta av vänners vänner och ingenting annat.
Citera
2015-02-12, 21:43
Bannlyst
Sa hypotetiskt om jag anser Mona Sahlin, att vara outbildad, ointelligent, oattraktiv,
en bedragare, helt okvalificerad, en lognare och som dessutom representerar en minoritet.

Sa far jag yttra det pa FB?

Men om jag anvander epititet 'sliddjur' da ar det off limit?
Citera
2015-02-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Om nu jag vill titulera vissa kvinnor kommunisthora eller sliddjur.
Ar det min fulla ratt.
Samma galler andra grupper.
Om jag kallar en man for en inskrankt kuk, innebar det hets mot folk-grupp?
Oavsett, om han ar gul, bla, svart, gay, muslim, katolik eller judisk.
Det har 'stamplandet' ar sjukt.
Ar man en idiot, sa ar man, oavsett kon, religion eller hudfarg.

Ja det kan du ju göra om du vill. Du blir förmodligen bemött med viss skeptis då människor med moget språk undviker att använda de där typen av ord för att beskriva något. Men poängen här är ju att om man anonymt spyr ut okvädesord och hat mot personer, så om ertappad så får man räkna med att bli uthängd och kan man leva med det, så är det ju inga problem. Skriv vad du vill då
Citera
2015-02-12, 21:46
Medlem
boolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 950116
När ni skriver om Aftonbladet bör ni tänka på att deras enda drivkraft är pengar.

Du har helt rätt gällande Aftonbladet och att deras reportage absolut inte är något man ska associera med kvalitetsjournalistik då deras enda målsättning är att generera intäkter åt Schibstedkoncernen. Jan Helin älskar att framställa sig som någon form av politisk kämpe i diverse reportage/kampanjer men i slutänden så är han enbart en försäljningsdirektör.

Aftonbladet var väldigt snabba med hela #JeSuisCharlie-grejen trots det att man inte vågade publicera bilderna och ledarsidorna gick varma om att inte skuldbelägga muslimer. Det hela rimmar väldigt dåligt eftersom (nu applicerar jag Aftonbladets logik på det här resonemanget) det går bra att kränka en religiös profet/symbol i yttrandefrihetens namn.

Vad jag däremot finner oerhört läskigt och vad jag ser som en extremt obehaglig utveckling är det faktum att man anlitar en grupp bestående av vänsterextremister/AFA-aktivister för att genom olagliga metoder i syfte att kränka integriteten och slutligen åsiktsregistrera privatpersoner. Vad kommer den utvecklingen att leda till? Vad blir nästa steg? Att man börjar åsiktsregistrera personer som röstar på Sverigedemokraterna för att slutligen åsiktsregistrera människor som inte röstar vänster?

Sist men inte minst så är det rent ut sagt patetiskt att människorna som åker fast i samband med den här "granskningen" försöker att försvara sig genom att "man befann sig i en dålig period i livet" och sedan kollektivt skuldbelägga Flashback eftersom det är ett forum som uppmuntrar till den typen av diskussioner, t.ex. läkaren som åkte fast. Stå för vad du har skrivit och vad du tycker istället för att försöka lägga över skulden på någon annan än dig själv, fast å andra sidan vi lever ju i ett samhälle där individens ansvar inte ska räknas med i ekvationen. Jag har haft dåliga perioder i mitt och aldrig känt ett behov att bränna av på Flashback gällande invandrare eller ett önskemål om att mörda kändisar/politiker.

Många gånger funderar man över hur illa saker och ting kan bli i Sverige, men nu känns det som det börjar bli jävligt illa.
Citera
2015-02-12, 21:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Detta har säkert nämnts i tråden, kikade tillbaka 10 sidor utan att hitta något. Vad exakt är det Aftonbladet har avslöjat idag?
Citera
2015-02-12, 21:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Sa hypotetiskt om jag anser Mona Sahlin, att vara outbildad, ointelligent, oattraktiv,
en bedragare, helt okvalificerad, en lognare och som dessutom representerar en minoritet.

Människor är djur, honan har en slida, sliddjur kan inte vara nedsättande enligt mitt sätt att se på saken. Har Aftonbladet sökt dig med anledning av att du har kallat en kvinna för ett sliddjur eller varför denna uppståndelse kring uttrycket?
Citera
2015-02-12, 21:49
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:

Kan nog hålla med om vissa delar av det där, men jämfört med AndraViceTalman Söder så framstår hon som rena NobelPristagarKandidaten!
Citera
2015-02-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Om pengar och klick var den främsta anledningen till tidningarnas existens så skulle inte Schibstedt och Bonnier fortsätta pumpa in pengar i dom pengaslukande tidningsjättarna, som de gör nu. Det handlar om att bedriva politisk opinion, metapolitik och folkbildning. Det är så man styr ett land i en riktning som gynnar en själv, utan att faktiskt behöva sitta i regeringsställning själv.
Douche-chill: Du har till skillnad ifrån mig inte 100% koll på intäkterna och sättet "gammelmedierna" styrs idag... Gäller både Schibsted och Bonnier. Du tror t.ex på allvar att SvD, som försöker vara någorlunda seriösa, drar in pengar och finns med i någon framtida satsning hos Schibsted? Eller är det så att de är undantagna i satsningen framåt och får försöka överleva på egna ben? Jag vet vad jag skriver om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in