2015-02-10, 21:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Parmas fjärde president under de senaste två månaderna verkar vara Manenti. Vi får se vad det innebär. Kan ju knappast bli sämre men deadline kryper allt närmare...

Calcio kämpar i motvind. Men på samma sätt som att vi skiter i vad alla andra tycker, så kan vi fan också med ett snett jävla leende konstatera att Je suis Flashbackare då Aftonbladet knackar på dörren. Vaffanculo!

Jag har delvis redan smakat på det. Kunde såra några runt om mig, men såklart inte mig.

Cagliari förlorade mot Roma. Men låt oss njuta av att Conti och Totti möttes ännu en gång. Vilka jävla kaptener och förebilder.

http://www.sardegnaoggi.it/fotografie/12179_650_320_dy_Cagliari_assalto_alla_Roma_Inizio _con_Cop_unica_punta_ritorna_Conti_-_LIVE.jpg

Viker inte ned sig.
Är det genom databasläckaget de har funnit Fula Gubben och berövat oss på honom? Je suis F.G. Jag ska läsa alla hans calcioinlägg och minnas.
Citera
2015-02-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är det genom databasläckaget de har funnit Fula Gubben och berövat oss på honom? Je suis F.G. Jag ska läsa alla hans calcioinlägg och minnas.

Låt oss först konstatera att Calcio-tråden är en tillflyktsort för briljanta och utsatta skribenter som t ex Fula Gubben och Ezzelino. Detta är en tråd som njuter av olikheter. Juventus, Roma, Lazio, Udinese, Torino, Parma osv, vafan i helvete tom Cagliari. Kommunister, fascister och framförallt calciofantaster i en skön jävla orgie. Alla är välkomna.

Fula Gubben tog emot mig då jag var en färsking. Gav mig råd. Stå upp och ta striden, utan att tjata. Blir bara patatiskt på internet. Han var en av få som stod upp för Calcio under VM2006. Skiten vi fick ta oss igenom.

Min pappa var död, min mamma dog och jag outades. Ledde till att min frus företag gick i konkurs. Och ungefär samtidigt slutade den gode Fula Gubben att skriva på Flashback. Under tiden som jag var bortrest. Under VM. Allt fritt ur minnet.

Men Calcio-tråden finns kvar. Och vår jävla attityd finns kvar. Kan möjligen bli patetisk understundom, men det är fan ok. Bättre med för mycket känslor än inga alls. Och framförallt så ska vi fan ha roligt och njuta av att skriva.

Skriva stort och fritt.

Men jag håller också med om att vi kan leta bland de gamla inläggen. För där finns fantastiska guldkorn.
Citera
2015-02-10, 22:34
Medlem
Jag upprepar en bild från matchen i söndags. Den klassiska matchen kl tre.

http://www.sardegnaoggi.it/fotografie/12179_650_320_dy_Cagliari_assalto_alla_Roma_Inizio _con_Cop_unica_punta_ritorna_Conti_-_LIVE.jpg

Två giganter. I aktion. Ingen poserar utan båda är stenkoncentrerade på situationen. Fullständigt jävla lysande.

Calcio!

Lätt att tappa fokus. Inte minst under tider som vi är under attack. Vi i Calcio-tråden tar nog åt oss mer än andra. Även om Bratwurstrunkarna också är föredömliga...

Att våga och kunna stå upp. Samtidigt är vi såklar tillgängliga för aftonbladetläsarna. Men jag skriver inte till dem. Jag diskuterar knappast med dem. Inget jävla utbyte.

Jag skriver inte för att diktera. För att övertyga. Bortkastad tid. Jag skriver för diskussionen. För intressanta tankar och synsätt. För att ge mig en ny infallsvinkel. För utbytet...

Flashback.
Citera
2015-02-11, 17:09
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Tack Brille, fortsätt vara den du är.

Tack JayGatsby, för att du inte länkar till den ängsliga kommunistsajten s*l*c*l*io utan väljer andra källor. Jag tror att vi allihop i den här tråden förstår vad som är rätt och fel och således slipper se copy-paste-hafsverk från den skitsidan någonsin igen.
Citera
2015-02-12, 06:44
Medlem
cyberkalles avatar
Enormt fina inlägg Brille.

Claudio Ranieri är på visit hos Leverkusen och är där för att vidare utbilda sig.
http://www.bild.de/sport/fussball/bayer-leverkusen/ranieri-praktikant-bei-schmidt-39732108.bild.html
Citera
2015-02-12, 21:33
Medlem
myskankans avatar
Barzagli spelade 75 minuter med Primavera i vänskapsmatch mot Ivrea. Han kanske kan göra sin första match för säsongen på söndag.
Lagkamraterna var där och hejade så klart

http://www.juventus.com/resources/images/gallery/bigCustom/302212ac-6a05-4de4-a139-115fa26ea0f1.jpg?ts=20150212174624
http://www.juventus.com/resources/images/gallery/bigCustom/7beba5aa-4d27-4c5b-8998-0c49d517b795.jpg?ts=20150212174627
Citera
2015-02-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...
Claudio Ranieri är på visit hos Leverkusen och är där för att vidare utbilda sig.
http://www.bild.de/sport/fussball/bayer-leverkusen/ranieri-praktikant-bei-schmidt-39732108.bild.html

Ranieri

För många är han en svag förlorare. Men kolla in lagen i kronologisk ordning; Napoli, Fiorentina, Valencia, Atlético Madrid, Chelsea, Valencia, Parma, Juventus, Roma, Inter, Monaco och Grekland.

Uppdrag som innebär att han förtjänar en viss ryktbarhet. Och inte minst jag gillar honom. En hjälte som kom som 37-åring till Cagliari i Serie C 1988. Vinner Serie C och går upp till Serie B för att därefter direkt gå upp till Serie A. En säsong i Serie A där laget lyckas hålla sig kvar. Tre makalösa säsonger i Cagliari under en tid då italiensk fotboll dominerade världen.

Topplag i Italien, Spanien, England och Frankrike. Och nu kanske Tyskland. En general som vågar och vill.

Född i Rom. Och visst fan kan man ana en romersk general:

http://www.newnotizie.it/wp-content/uploads/2010/09/NEWS_1269470171_ranieri.jpg

http://static.foot01.com/img/images/1024x768/2012/Mar/14/pour-ranieri-l-om-peut-aller-loin-en-ligue-des-champions-iconsport_ipp_090312_88_11,32346.jpg

På tal om romerska generaler så ligger tyskarna nära det klassiskt latinska Caesar, med sitt Kaiser. Vårt uttal vrickar däremot min stackars tunga.

PS
Och på tal om ingenting samt ett sista påpekande om hela denna historia. För nu slutar jag tjata om det. Jag är ju känd av åtminstone några. Så kan jag säga apropå journalisters flashbackavslöjanden stillsamt påpeka att om någon känner sig manad att knacka på min dörr. I mitt hem. Så dödar jag dem.
Citera
2015-02-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Barzagli spelade 75 minuter med Primavera i vänskapsmatch mot Ivrea. Han kanske kan göra sin första match för säsongen på söndag.
Lagkamraterna var där och hejade så klart

http://www.juventus.com/resources/images/gallery/bigCustom/302212ac-6a05-4de4-a139-115fa26ea0f1.jpg?ts=20150212174624
http://www.juventus.com/resources/images/gallery/bigCustom/7beba5aa-4d27-4c5b-8998-0c49d517b795.jpg?ts=20150212174627

En förstärkning till ett redan urstarkt försvar. Juventus har släppt in endast 10 mål på 22 matcher. Galet. Och man har ju knappast spelat defensivt. Man vinner sina matcher och har gjort flest mål i Serie A.

Samtidigt kan jag något förnöjsamt konstatera att de har en bit till världsrekordet i Serie A. Endast 11 insläppta mål under en säsong... Samtidigt som en viss spelare i det laget blev Capocannoniere med 21 gjorda mål. Jag låter er gissa vilket lag och vilken spelare jag snickesnackar om.
Citera
2015-02-12, 22:31
Medlem
Jag googlar och kan konstatera att efter att Riva slutade så hade Cagliari två spelare i truppen som inte var italienare mellan 1976 och 1990. Varav den ena endast spelade 10 matcher medan Uribe spelade 69 matcher.

När man väl var i Serie A siktade man högt. 1991; Francescoli, Herrera och Fonseca. Uruguay! Francescoli var en världsspelare som i princip utmanade Maradona om titeln världens bästa spelare. Zidane döpte sin son efter honom, men laget han spelat flest matcher i Europa var såklart Cagliari.
Citera
2015-02-13, 00:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tack Brille, fortsätt vara den du är.

Tack JayGatsby, för att du inte länkar till den ängsliga kommunistsajten s*l*c*l*io utan väljer andra källor. Jag tror att vi allihop i den här tråden förstår vad som är rätt och fel och således slipper se copy-paste-hafsverk från den skitsidan någonsin igen.

Givetvis inte! Tror det var jag som först tog upp deras sparkande av Birro. Jäkla pajaseri.

Något trevligare är att Champions League är tillbaka snart. Tyvärr med enbart ett calciolag, men Juve går från klarhet till klarhet så helt klart intressant att se hur långt de kan gå.
Citera
2015-02-13, 09:23
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Givetvis inte! Tror det var jag som först tog upp deras sparkande av Birro. Jäkla pajaseri.

Något trevligare är att Champions League är tillbaka snart. Tyvärr med enbart ett calciolag, men Juve går från klarhet till klarhet så helt klart intressant att se hur långt de kan gå.
Vi finner även det enda calcio-laget i det (enligt mig) mest intressanta mötet. Dortmund måste gå vidare för att inte gå under helt och Juve måste vinna för att bli tagna på allvar utanför Italien. Riktigt intressant möte!
Citera
2015-02-13, 15:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Vi finner även det enda calcio-laget i det (enligt mig) mest intressanta mötet. Dortmund måste gå vidare för att inte gå under helt och Juve måste vinna för att bli tagna på allvar utanför Italien. Riktigt intressant möte!
Jag skulle säga att all press är på Juve. Skillnaden på ligaframgångarna och europa börjar bli pinsam både för klubben men också för hela ligan. Dortmund ligger trots allt på nedflyttningsplats och om inte de överlägsna italienska ettorna kan slå ut dem, då är det fiasko. Dortmund behöver bara klara sig kvar i ligan för att inte gå under, inget mer.

Att det är den mest intressanta matchen håller jag med om då jag dessutom ser det som väldigt viktigt för ligastriden att Juve åtminstone får fyra jobbiga europamatcher under våren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in