Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Är det genom databasläckaget de har funnit Fula Gubben och berövat oss på honom? Je suis F.G. Jag ska läsa alla hans calcioinlägg och minnas.
Låt oss först konstatera att Calcio-tråden är en tillflyktsort för briljanta och utsatta skribenter som t ex Fula Gubben och Ezzelino. Detta är en tråd som njuter av olikheter. Juventus, Roma, Lazio, Udinese, Torino, Parma osv, vafan i helvete tom Cagliari. Kommunister, fascister och framförallt calciofantaster i en skön jävla orgie. Alla är välkomna.
Fula Gubben tog emot mig då jag var en färsking. Gav mig råd. Stå upp och ta striden, utan att tjata. Blir bara patatiskt på internet. Han var en av få som stod upp för Calcio under VM2006. Skiten vi fick ta oss igenom.
Min pappa var död, min mamma dog och jag outades. Ledde till att min frus företag gick i konkurs. Och ungefär samtidigt slutade den gode Fula Gubben att skriva på Flashback. Under tiden som jag var bortrest. Under VM. Allt fritt ur minnet.
Men Calcio-tråden finns kvar. Och vår jävla attityd finns kvar. Kan möjligen bli patetisk understundom, men det är fan ok.

Bättre med för mycket känslor än inga alls. Och framförallt så ska vi fan ha roligt och njuta av att skriva.
Skriva stort och fritt.
Men jag håller också med om att vi kan leta bland de gamla inläggen. För där finns fantastiska guldkorn.