2015-02-12, 19:53
Medlem
Ska bli intressant ifall detta fortsätter och AB lyckas knacka på hos "fel" person.
Citera
2015-02-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Avdelningen för kakor och bullar kommer nog också att granskas för där kan ju ordet "negerboll" förekomma.
hehe du får nog vänta ganska länge på den granskningen tänker jag, aftonbladet har sagt att i första han ska dom sätta dit politiker som har dubbel agenda, till exempel som begår våld mot kvinnor

"negerboll" är olämpligt men inte omoraliskt om du frågar mig
Citera
2015-02-12, 19:56
Medlem
anonpeds avatar
Tror inte detta fick den genomslagskraft som AB hoppats på. Läsarna tycks vara mätta efter expressens avslöjanden.
Citera
2015-02-12, 19:56
Medlem
Borde inte folk ha lärt sig hur man är annonym på nätet vid det här laget? Tor, random webmail osv?

I övrigt så är det komiskt och ironiskt hur Negerbladet motarbetar flashback som grovt estimerat utgör källan i 25% av alla deras "nyheter". Roligt är det iaf!
Citera
2015-02-12, 19:57
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Sexköpare och våldtäktsmän tror jag snart kommer att granskas noga av Jan Helin. Jag tycker det är bra att dom granskar det som är det mest omoraliska

Eftersom jag gillar flashback så accepterar jag att folk som är ett reellt hot mot demokratin får komma till tals i yttrandefrihetens namn, som du och nazisterna till exempel. Men du kan nog ha rätt i att nästa steg är folk som inte gjort sig skyldiga till brott utomlands men handlingen anses som brottslig i Sverige.

Vad bra ändå att vi andra har din moral att rätta oss efter då det är svårt att se vad som är rätt och fel utan att ha nån som du som representerar makten att tillgå. Hade jag också varit en näthatare hade jag önskat dej en snar död, men nu vet jag att det inte hade gjort mycket skillnad i din hjärnaktivitet så det finns liksom ingen poäng.
Citera
2015-02-12, 19:59
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tror jag inte, har förklarat i ett tidigare inlägg vad jag tror sker just nu. Än så länge har ingen saboterat krutet för Aftonbladet såvitt jag känner till. Vi vet inte vad Aftonbladet har i sin arsenal och osäkerhetsfaktorn är ett billigt verktyg för att nå verkan.

Jag tror att Aftonbladet just nu analyserar vilken effekt publiceringarna har haft, reaktioner ifrån intressenter och aktörer och tar sedan ett beslut om en fortsättning är nödvändig och hur den skall se ut.

Att demoralisera fienden och skapa kaos, osäkerhet och oordning är ett effektivt och beprövat verktyg, jag hävdar att det är just vad Aftonbladet har lyckats med. Osäkerheten lyser på forumet, många är rådvilla, rädda, osäkra, vad ska ske, kommer det mer. Vissa vågar inte skjuta längre för de vet inte vilken kanon de kommer att möta så att säga, det är min bedömning.

Förmodligen kommer det mer tror jag, kanske i en annan form, något överraskande, det ger mer effekt.

Märks bla på alla dess användare som sitter och predikar om att domedagen är nära och det är bäst att stänga eller radera hela FB, många med väldigt få poster när det började trots gamla konton och vissa med nästan nya konton, tror lite grann att vissa av dem är från RG och säkert vissa från Aftonhoran med och de gör allt för att underblåsa och spä på paniken hos vissa.

Jag själv personligen bryr mig inte ett dugg, gammal och pensionerad som jag är.
Citera
2015-02-12, 20:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Ska bli intressant ifall detta fortsätter och AB lyckas knacka på hos "fel" person.

De har redan knackat på hos fel personer tycker jag. Det rimligaste vore att våra politiker fick anledning att bjuda kaffe på oväntade besökare. Politikerna har försatt landet i den situation som har skapat frustration, ilska och hat anser jag, de är roten till samhällsklimatet, just därför borde Aftonbladet fokusera mer på de folkvalda som under många år har nonchalerat och lättvindigt viftat bort en växande skara oroliga människor.

Jag tror att jag förstår vad du menar med rätt person. En person som är beväpnad till tänderna och som klyver skallen på Aschberg vid första anblicken, du vill se blod, eller hur. Sjukt att vilja uppleva sådant tycker jag, men du har rätt att hysa vilken åsikt du vill trots att du inte vågar redovisa den rakt ut, inte ens stå för det, för det vågar du förmodligen inte längre.
Citera
2015-02-12, 20:15
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Tror inte detta fick den genomslagskraft som AB hoppats på. Läsarna tycks vara mätta efter expressens avslöjanden.
Nytt försök från AB att få upp intresset
Citat:
Redan samma dag som 27-åriga tvåbarnsmamman E M K S mördades började hatet på nätforumet Flashback. Många skrev rasistiska kommentarer på grund av att hennes expojkvän, som mördade henne, var från Uganda. E M var en "rasförrädare" som "förtjänade att dö".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20307633.ab
Senast redigerad av Lao Tzu 2015-02-12 kl. 20:19.
Citera
2015-02-12, 20:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Märks bla på alla dess användare som sitter och predikar om att domedagen är nära och det är bäst att stänga eller radera hela FB, många med väldigt få poster när det började trots gamla konton och vissa med nästan nya konton, tror lite grann att vissa av dem är från RG och säkert vissa från Aftonhoran med och de gör allt för att underblåsa och spä på paniken hos vissa.

Jag själv personligen bryr mig inte ett dugg, gammal och pensionerad som jag är.

Du ska ändå snart dö menar du så det gör inget om du hängs till allmän beskådan?

Skämt åsido, ja det kan vara så att vissa inlägg postas med syftet att spä på i en viss riktning, ett led i demoraliseringen, normal krigslist och något att utgå ifrån att så sker.

Jag har inte läst i I&I på ett tag så jag vet inte, men har tonen dämpat sig efter publiceringarna eller är det fortsatt bajsnegrer, muslimhoror och äckliga kroknäsor som är det förhärskande uttryckssättet? Har kampanjen påverkat språket i forumet?
Citera
2015-02-12, 20:17
Medlem
Citat:
De har redan knackat på hos fel personer tycker jag. Det rimligaste vore att våra politiker fick anledning att bjuda kaffe på oväntade besökare. Politikerna har försatt landet i den situation som har skapat frustration, ilska och hat anser jag, de är roten till samhällsklimatet, just därför borde Aftonbladet fokusera mer på de folkvalda som under många år har nonchalerat och lättvindigt viftat bort en växande skara oroliga människor.

Jag tror att jag förstår vad du menar med rätt person. En person som är beväpnad till tänderna och som klyver skallen på Aschberg vid första anblicken, du vill se blod, eller hur. Sjukt att vilja uppleva sådant tycker jag, men du har rätt att hysa vilken åsikt du vill trots att du inte vågar redovisa den rakt ut, inte ens stå för det, för det vågar du förmodligen inte längre.
Jag önskar inte skallen kluven på varken Aschberg eller den kvinnliga journalisten. Men vad som skulle hänt efteråt skulle som sagt vara intressant om dom insåg att man inte kan pusha människor hur långt som helst. Jag antar att dom kollat upp personerna rätt noga innan dom valde att knacka på dörren/stoppa folk på stan angående detta. Aldrig i helvete att dom skulle knackat på hos en person med t.ex Juha Valjakkalas förflutna oavsett hur mycket han hade suttit och hatat här på Flashback.
Citera
2015-02-12, 20:18
Medlem
Citat:

Frågan är bara vilken rätt du har att lägga ord i munnen på folk?
Citera
2015-02-12, 20:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Jag önskar inte skallen kluven på varken Aschberg eller den kvinnliga journalisten. Men vad som skulle hänt efteråt skulle som sagt vara intressant om dom insåg att man inte kan pusha människor hur långt som helst. Jag antar att dom kollat upp personerna rätt noga innan dom valde att knacka på dörren/stoppa folk på stan angående detta. Aldrig i helvete att dom skulle knackat på hos en person med t.ex Juha Valjakkalas förflutna oavsett hur mycket han hade suttit och hatat här på Flashback.

Jag var lite stygg mot dig, det erkänner jag, du får en blomma och en styrkekram som plåster på såren, love and peace?

Jag håller med dig, en konfrontation kan få fruktansvärda konsekvenser om fel människa öppnar dörren. Förvånansvärt är att reportrarna tycks knacka på hos en okänd människa som de vet är dömda för vapenbrott och som säger sig vilja göra en Breivik på SR, utan att ha polisskydd med sig. Hur var det nu med att ta allt som skrivs på forumet på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in