Citat:
Mitt tips till alla som har någonting på sitt samvete:
Förbered ett uttalande. Förr eller senare kommer AB, Expressen eller nån annan media att knacka på.
Det kanske blir om några år, när de känner att det är rätt tillfälle; och kanske blir det redan ikväll.
Och ett tips inför framtiden också: fokusera på att bli en integrerad och välfungerande samhällsmedborgare så slipper du våndas och vara sömnlös när såna här saker inträffar. Det faktum att du är nervös idag betyder att du har varit ett vidrigt äckel. Aftonbladet angriper ju inte några sansade invandringskritiker. De angriper det lägsta avskummet, och om du är arg och nervös idag så betyder det att du tillhör detta skikt.
Tillhör inte detta skikt!
Förbered ett uttalande. Förr eller senare kommer AB, Expressen eller nån annan media att knacka på.
Det kanske blir om några år, när de känner att det är rätt tillfälle; och kanske blir det redan ikväll.
Och ett tips inför framtiden också: fokusera på att bli en integrerad och välfungerande samhällsmedborgare så slipper du våndas och vara sömnlös när såna här saker inträffar. Det faktum att du är nervös idag betyder att du har varit ett vidrigt äckel. Aftonbladet angriper ju inte några sansade invandringskritiker. De angriper det lägsta avskummet, och om du är arg och nervös idag så betyder det att du tillhör detta skikt.
Tillhör inte detta skikt!
Jag håller inte med. Vad gäller de uthängda (eller kvasiuthängda, eftersom personuppgifterna inte finns med i artiklarna) så är det enda som jag själv har emot dem att de gjorde en pudel istället för att antingen blåneka eller stå på sig. Vad jag har skrivit om läkaren i denna tråd är vad jag tycker överlag: han har all rätt att hysa dessa åsikter. Sköter han sig klanderfritt som läkare så är hans privata åsikter helt ovidkommande.
Själv tror jag av flera skäl att jag aldrig blir aktuell för uthängning, åtminstone inte i första taget, eftersom jag varken har en maktställning i samhället, har skrivit de allra grövsta sortens inlägg eller ens deltar i politiken, eftersom jag är anarkist och ser hela systemet som illegitimt.
Skulle jag mot all förmodan ha fel, så kommer jag inte att göra en pudel åtminstone. Kommer de hem till mig, så blir det troligen det där med vattenslangen. Vägrar de att ge sig av från privat egendom, så kan de räkna med att få stryk. Olaga intrång - då får man driva ut inkräktaren med våld.
Själva tanken att jag skulle backa för sådana hycklande kräk som svenska journalister är helt skrattretande.
Men som sagt tror jag aldrig att det blir aktuellt.
Om man håller sig till just flashback så är det ju så att iaf jag och jag tror nog många andra försöker vrida upp retoriken lite grann, antingen för att den ska bli lite mer bitsk eller för att texten blir mycket mer underhållande att läsa då. Har inte folk vant sig vid internet ännu?