Citat:
Ursprungligen postat av
Drullknull
Vad oroar du dig för egentligen?
Jag arbetar på ett stort internationellt konsultföretag, mina kollegor vet min åsikter om statens utplånande (knappast PK), hävandet av arbetets exploatering (inte PK) och individuell suveränitet (långt ifrån PK).
Dina besvär drabbar dig för att du är PK i din alternativa värld, i det offentliga samtalet (Flashback är offentligt) är du...offentlig. Det enda problem jag kan se är ditt hyckleri, att du lever ett dubbelliv, det kan du ändå inte belasta andra för eller hur?
Hur många högerapor är rädda för rakning?

Men du är ju ett pikant och småmysigt inslag i mångfalden på kontoret! Du är ju chic med din Guevara-tisha och poster på Kropotkin ovanför skrivbordet. Du kan sitta där med din skepparkrans och din murarskjorta och korderojbyxor och lukta surt rödvin och linssoppa och vara det där
berikande inslaget av intellektuell vänster som är så inne och trendigt just nu. En Norrskensflamman som hintar fram under den slitna skyddsmaskväskan med ett fett inringat A dittextat med märkpenna och när ni har firmafest, så sjunger du Knutna Nävar och Banderia Rossa för full hals som partytrick.
Du är safe! Dig är ingen intresserad av. Inte ens SÄPO!
Men den som ger uttryck för en politisk åsikt som i stort sett korrelerar med vilket konservativt och rumsrent europeiskt eller amerikanskt politiskt högerparti som helst (och nej, jag menar inte Front National, UKIP, Gyllene Gryning eller Vlaams Blok här), blir i Sverige högerextrem och nazist! Sparken från jobbet, villan hos Kronis, ingen a-kassa... Käppjagad av dina polare rödgardisterna. Bilen saboterad, kåken sönderslagen, barnen hotade och misshandlade... Det blir till att flytta ihop med romerna i parken och värma sig med T-röd!