2015-02-11, 18:31
Medlem
slirrefirres avatar
https://vine.co/v/OU3ejWrqq7j Figren vilken stjärna
Citera
2015-02-11, 18:34
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
https://vine.co/v/OU3ejWrqq7j Figren vilken stjärna

Haha underbart Utvisningen var förövrigt helt bisarr med tanke på hur Laine och Jämtin dök tidigare i matchen.
Citera
2015-02-11, 18:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Heh, och era konkurrenter är de äckligt disciplinerade Frölunda och HV71. Kommer bli en rolig final vilket som.

Frölunda var iofs disciplinerade i går, sedan kan inte dom och HV hjälpa att domarna bestämde sig för att göra matchen till en parodi. Jag tror HV förlorar lite på AJ som coach, kan inte han hålla huvudet kallt kan man inte begära att spelarna gör det heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag var på Kinnarp Arena i går och förstår att Frölunda blir svårtuggat. Lite jobbigt, men hatten av för Rönnberg. Dom känns nästan lika bra som Skellefteå i fjol. AIK blir nog inte mästare för tredje året i rad.

Tur att det bara är februari.

Frölunda går inte till final i år.
Citera
2015-02-11, 18:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Frölunda var iofs disciplinerade i går, sedan kan inte dom och HV hjälpa att domarna bestämde sig för att göra matchen till en parodi. Jag tror HV förlorar lite på AJ som coach, kan inte han hålla huvudet kallt kan man inte begära att spelarna gör det heller.

Som jag skrivit tidigare. Om coachen är hetsig så blir spelarna det också. Det är vedertaget, framförallt när vi pratar om barn som spelar men beteendet fortsätter - om än inte lika tydligt - upp i A-laget.

Bestämmer man sig för att vara laget som tar minst utvisningar så ska du som tränare var lugn i båset.
Citera
2015-02-11, 18:59
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Som jag skrivit tidigare. Om coachen är hetsig så blir spelarna det också. Det är vedertaget, framförallt när vi pratar om barn som spelar men beteendet fortsätter - om än inte lika tydligt - upp i A-laget.

Bestämmer man sig för att vara laget som tar minst utvisningar så ska du som tränare var lugn i båset.

Jo, jag vet. Har några timmar i båset med yngre spelare, där är det än viktigare med lugn utåt.
Citera
2015-02-11, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nu får du väl ändå ge dig. Vad är det för still att hota mig med misshandel!? Det är väl inte mitt eller HV:s fel om killarna i ditt lag använder felkonstruerad utrustning. HV-spelarna måste väl få försvara sig själva för det. Om det är någon du ska ge dig på så är det väl ditt lags materialförvaltare och inte mig isåfall...
Ni kansle har speciella skydd i HV som inga andra har... Annars så:
http://www.hockeysverige.se/2015/02/11/hv-stjarnan-anmals-till-disciplinnamnden/
Citera
2015-02-11, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ni kansle har speciella skydd i HV som inga andra har... Annars så:
http://www.hockeysverige.se/2015/02/11/hv-stjarnan-anmals-till-disciplinnamnden/
Det var fan vad ni tuggar på. Så här står det ju:

"Erik Karlsson själv fick tre matchers avstängning, varav en omvandlades till böter, för en liknande situation mot HV-backen Axel Eidstedt i november."

Som sagt SJÄLVFÖRSVAR. Vad fan tror du vi tänker ta nått skit av er!? Öga för öga tand för tand!!!

Det är liksom inte Luleå ni möte nu. Vi payar back, istället för att lipa åratal i forum.
Citera
2015-02-11, 20:42
Medlem
.-.-.s avatar
Intressant med alla nya direktiv som domarna fått under säsongen, först så va det slewfoot, sen så blev det att granska alla mål där nån har en tå i närheten av målgården och döma bort om det är så mycket som ett halvt hårström som touchar målvakten och nu så är det att det ska va omedelbar utvisning om nån blockerar pucken med kroppen eller om man omfamnar en annan spelare, även om man bara gör det en tiondels sekund så ska det va utvisning.

Varför bestämmer dom inte sånt här innan säsongen börjar och förklarar det tydligt för alla?
Nu måste spelarna hela tiden gissa sig till vad domarna håller ögonen på.
Det börjar bli löjligt mycket utvisningar i Svensk hockey jämfört när man ser internationella matcher,
Tänk om dom skulle kunna bestämma alla regler innan nästa säsong börjar, det vore inte helt fel.
Citera
2015-02-11, 21:58
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Jo, jag vet. Har några timmar i båset med yngre spelare, där är det än viktigare med lugn utåt.

Skulle vilja veta hur många abuse du snittar per match när du står i båset! Kan inte vara roligt att vara domare när vf är i farten..
Citera
2015-02-11, 22:09
Moderator
vfs avatar
Värdelös straff emot LHC i afton även om det var bra att FBK vann.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Skulle vilja veta hur många abuse du snittar per match när du står i båset! Kan inte vara roligt att vara domare när vf är i farten..

Faktiskt inga alls, "jobb" och fritid är två helt skilda saker.
Citera
2015-02-11, 22:22
Medlem
J.R.s avatar
Hoppas att Bert kan lyckas med konststycket -för honom alltså- att både hålla käften och inte gråta om det inte går som planerat i morgondagens match mot Luleå. En förlust till kan nog knäcka den mannen.
Citera
2015-02-11, 22:33
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Värdelös straff emot LHC i afton även om det var bra att FBK vann.

Hade Frölunda haft samma läge och de inte blåst straff där då hade du påpekat det

Skönt med tre poäng även om man återigen släpper in ett sent mål tack vare en pissig rensning. Ska det vara så jäkla svårt att slå en ordentlig sarg ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in