2015-02-11, 14:24
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Han blir först intryckt men håller emot, får sedan två händer högt uppe i ryggen vilket gör att huvudet far in i sargkanten. Knappast något man gör frivilligt.

Lindgren pratade med domaren och han sa att han tog utvisningen för att Lindgren använde sig av klubban, och det såg vi ju alla att han inte gjorde, såna här situationer ser man minst 20 gånger varje match utan att domarna tar nån utvisning.
Det va inte lätt för AIK:arna igår, mot slutet av matchen så vågade dom ju knappt åka i närheten av en Brynäsare för dom visste att då kunde det bli utvisning, det borde va värt ett bragdguld att kunna vinna en match där man inte ens får röra i motståndarna.

Det är bara att hoppas att det inte blir samma domare mot Luleå nu, det va två Norrbottningar som dömde dessutom.
Citera
2015-02-11, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
En självförsvarssituation och med tanke på att var spelare har suspensoar borde disciplinnämnden stänga av blådåren för filmning ett par veckor...
Du vet inte hur ett suspensoar ser ut väl? det är till för att skydda för bollar eller puckar framifrån, INTE underifrån eller bakifrån....Vore skoj att få hugga ett par gånger på dej på liknande sätt och sedan sett om du stått kvar oberörd.
Citera
2015-02-11, 15:16
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Lindgren pratade med domaren och han sa att han tog utvisningen för att Lindgren använde sig av klubban, och det såg vi ju alla att han inte gjorde, såna här situationer ser man minst 20 gånger varje match utan att domarna tar nån utvisning.
Det va inte lätt för AIK:arna igår, mot slutet av matchen så vågade dom ju knappt åka i närheten av en Brynäsare för dom visste att då kunde det bli utvisning, det borde va värt ett bragdguld att kunna vinna en match där man inte ens får röra i motståndarna.

Det är bara att hoppas att det inte blir samma domare mot Luleå nu, det va två Norrbottningar som dömde dessutom.

Jag tycker inte heller den situationen var ful, däremot ingen filmning. Helt klart är att det inte var en crosschecking (isf. boarding) så visst är den feldömd men även brynäs åkte ju på någon riktigt löjlig tvåa i sudden. Annars kan jag inte komma på någon skellefteåutvisning som var felaktig (möjligen puckouten). Men det var Björk som höll i pipan, mer än så behöver inte sägas.
Citera
2015-02-11, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Ni har sex fingrar på era händer där uppe i syskonknullarbygderna, det är allmänt känt, men det visar sig mer och mer att hela bygden uppenbarligen är födda med sex stycken celler i hjärnan. Vilket jävla skitsnack... Skellefteå AIK, det nya Luleå.
Citera
2015-02-11, 15:25
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Jag tycker inte heller den situationen var ful, däremot ingen filmning. Helt klart är att det inte var en crosschecking (isf. boarding) så visst är den feldömd men även brynäs åkte ju på någon riktigt löjlig tvåa i sudden. Annars kan jag inte komma på någon skellefteåutvisning som var felaktig (möjligen puckouten). Men det var Björk som höll i pipan, mer än så behöver inte sägas.
Puckouten var ju den mest solklara i hela matchen. Hur var den felaktig?
Citera
2015-02-11, 15:32
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Puckouten var ju den mest solklara i hela matchen. Hur var den felaktig?

Missade den men tyckte mig höra att Cmore-kommentatorn grät lite. Nya tag imorgon, 3 poäng mot leksand ska inte vara några problem. Hög tid att sära på Slovak & Andersén däremot.
Citera
2015-02-11, 15:39
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Brynäs utvisning var väl inte speciellt löjlig. Däremot såg det väl ut som en misstänkt interference på Sevc just innan. Det ordnade ju domaren snabbt till dock med en tvåa på Pesonen som man inte riktigt hade koll på.
Citera
2015-02-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Tucker
Ni har sex fingrar på era händer där uppe i syskonknullarbygderna, det är allmänt känt, men det visar sig mer och mer att hela bygden uppenbarligen är födda med sex stycken celler i hjärnan. Vilket jävla skitsnack... Skellefteå AIK, det nya Luleå.
Hade tänkt säga att du är korkad om du blandar ihop det .-.-. skriver med vad normala skelleftefans skriver, men är nästan mer intresserad av att veta hur det känns att förlora mot folk som enligt dig är inavlade och hjärndöda? Inte ett så gott betyg till er, kan tyckas.
Citera
2015-02-11, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Du vet inte hur ett suspensoar ser ut väl? det är till för att skydda för bollar eller puckar framifrån, INTE underifrån eller bakifrån....Vore skoj att få hugga ett par gånger på dej på liknande sätt och sedan sett om du stått kvar oberörd.
Nu får du väl ändå ge dig. Vad är det för still att hota mig med misshandel!? Det är väl inte mitt eller HV:s fel om killarna i ditt lag använder felkonstruerad utrustning. HV-spelarna måste väl få försvara sig själva för det. Om det är någon du ska ge dig på så är det väl ditt lags materialförvaltare och inte mig isåfall...
Citera
2015-02-11, 16:59
Medlem
T.H.F.C.s avatar
DIF tycks vara i stor disharmoni efter att Marcus Nilson värvades och splittrade föreningen. Vill det sig jävligt illa åker vi ur.
Citera
2015-02-11, 17:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Årets Skellefteå AIK är så odisciplinerat att det ska till ett mirakel för att vi ska ta oss till final.
Hoppas LHC vinner.

Heh, och era konkurrenter är de äckligt disciplinerade Frölunda och HV71. Kommer bli en rolig final vilket som.
Citera
2015-02-11, 18:12
Medlem
Mikojans avatar
Jag var på Kinnarp Arena i går och förstår att Frölunda blir svårtuggat. Lite jobbigt, men hatten av för Rönnberg. Dom känns nästan lika bra som Skellefteå i fjol. AIK blir nog inte mästare för tredje året i rad.

Tur att det bara är februari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in