2015-02-11, 21:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Måste säga att kändisarna eller vad de nu vill kallas, är väldigt blödiga. Tror knappast att tex. Tom Cruise orkar eller har tid att bry sig om allt hat han får utstå på internet. Är man känd får man följare både av den bra och den sämre sorten, det ingår i jobbet. Tyvärr kanske man ska säga.

Var är NY Times, varför jagar inte amerikansk media sina medborgare för att det yttras förolämpningar och annat otrevligt mot deras kändisar?

Hyckleriet är totalt, det handlar inte om någon lekplats, godhet eller ondska, Aftonbladet kunde inte bry sig mindre om kändisar förutom att de kan användas som slagträn i att sätta press på flashback och kunna outa och skrämma regimkritiker till tystnad.

Det är ute efter att förstöra vanliga medborgares liv, och ja, jag sitter och för protokoll över varenda jävel som yttrar sig positivt till detta. Hädanefter så kan ni inte tas på allvar längre.

Och det tål att upprepas, dagar efter en person som blev uthängd av RG för något år sedan begick självmord så lanseras denna kampanj. Fyfan! Hur tror ni hans familj känner? Svin är vad de är och varenda en som blir uthängd har mitt fulla stöd och borde ha er flashbackares stöd också.
Citera
2015-02-11, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
En enklare förklaring är att han inte är anonym och därför inte passar i deras angrepp mot anonymt näthat.

Givetvis finns det ingen anonymitet att avslöja där, men jag tror faktiskt att de är lite rädda för sådana killar som Skillt. Själv tror jag att han överdriver en hel del om sina prestationer i Ukraina t.ex. men jag skulle ändå inte vara stor i käften mot honom i första taget, och då är jag inte den mest räddhågade typen själv. Han är onekligen farlig, och de flesta svenska journalister är bara stora i käften mot sådana som är ofarliga till att börja med.
Citera
2015-02-11, 21:30
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Ja vet inte finns andra gånger det kan va ett problem också tycker jag behöver inte handla om åsikterna i sej kan va så enkelt som att man faktiskt inte tycker det är kul att prata med en parfymstinkande tjej med tantfrilla från aftonbladet. Kolla på han skogskillen han såg bara ut att vilja gå in och lägga sig och sova och istället va han tvungen och stå och snacka med två fån i trapphuset i en kvart

Tja, hetsar man på ett offentligt forum får man också räkna med granskning. Vem vet? Liberalerna kanske ställer mig mot väggen för mitt stinna ha mot kapitalismen.

Framtiden ser inte ljus ut för SD:s nätmobb, fast det är antagligen självsanering.
Citera
2015-02-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Var är NY Times, varför jagar inte amerikansk media sina medborgare för att det yttras förolämpningar och annat otrevligt mot deras kändisar?

Hyckleriet är totalt, det handlar inte om någon lekplats, godhet eller ondska, Aftonbladet kunde inte bry sig mindre om kändisar förutom att de kan användas som slagträn i att sätta press på flashback och kunna outa och skrämma regimkritiker till tystnad.

Det är ute efter att förstöra vanliga medborgares liv, och ja, jag sitter och för protokoll över varenda jävel som yttrar sig positivt till detta. Hädanefter så kan ni inte tas på allvar längre.

Och det tål att upprepas, dagar efter en person som blev uthängd av RG för något år sedan begick självmord så lanseras denna kampanj. Fyfan! Hur tror ni hans familj känner? Svin är vad de är och varenda en som blir uthängd har mitt fulla stöd och borde ha er flashbackares stöd också.

Du gå inte ens in på den stigen ha ha...USA har NSA. Behövs det sägas mer? Kan något vara mer kartläggande än NSA? Tänk om gör om
Citera
2015-02-11, 21:31
Medlem
En lustig grej med den något amatöriga hanteringen av filerna är ju att RG lyckats läcka 500 journalisters personnummer.

Jag vill ju tro att det inte är helt oproblematiskt. Jag hade då blivit sur om jag köpt en tjänst och så lyckas säljaren drulla bort info om mig till personer som möjligen är sura över att jag köpt tjänsten.

Det kan omöjligt vara populärt?
Citera
2015-02-11, 21:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Det har länge funnits ett konkret behov av att införa disciplin på flashback. Modereringen och regelverket har inte räckt till på den punkten och då är Aftonbladets kampanj ett nödvändigt ont. Det har gått för långt helt enkelt. Det är inga snorungar som skriver dessa kommentarer, utan vuxna män med barn och fru. Pinsamt.

Däremot stödjer jag inte Aftonbladets hets mot själva Flashback. Flashback är ett jättebra diskussionsforum med oftast väldigt djupa och berikande inlägg i vitt skilda ämnen. Tyvärr har dessa avskum lyfts fram som representanter för flashback. De må vara representanter för idioterna på I&I men inte fb som helhet.

Håller helt med! Jävligt tragiskt att dessa idiot-hatare som bara är ute efter uppmärksamhet ska få representera FB. Självklart ska man få hata när det är befogat men användare som i hundratals inlägg bara skriver hjärndöda hatinlägg utan att tillföra något i en tråd borde stängas av.
Citera
2015-02-11, 21:34
Medlem
KuKluxKlans avatar
Jag tror att A-horan skjuter sig duktigt i foten. De hjälper till att ge Flashback oerhört fin marknadsföring - och när väl folk börjar leta sig in hit inser de snabbt att här inne skrivs ju sanningen. Varför ska de söka sig tillbaka till gammelmedia?

Cp-iga Jan Helin. Man kan inte beskylla dig för att vara klipsk heller!
Citera
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du gå inte ens in på den stigen ha ha...USA har NSA. Behövs det sägas mer? Kan något vara mer kartläggande än NSA? Tänk om gör om

Publicerar NSA tidningar som når till alla medborgare eller sker det hemligt? Säpo för listor över folk också, tro inte annat.
Citera
Medlem
Jaha... Och folk tror fortfarande att det läckt uppgifter av misstag?

Att admins ord "vi lämnar inte ut uppgifter" skulle vara någonslags oemotsäglig sanning?

Är folk så naiva?
Nu vet jag ju att många idioter här blint litar på politiker, så länge lögnerna passar deras egen agenda, men kom igen för fan...

Tror ni att det är hackereliten som jobbar i RG?

Är man dum nog att tro att man är anonym på internet så förtjänar man fan stryk.

Edit: Med det sagt så ger detta spektaklet väldigt blandade känslor...
Jävligt skönt att folk kan dela med sig av saker som är känsliga eller sånt man inte vill bli förknippad med...
Tråkigt nu om flashback inte kan fylla den funktionen...

Men som jag har förstått det löper inte dessa personer någon risk att bli avslöjade, utan det ska uteslutande handla om att hänga ut folk som har hatiska extrema åsikter online men som skäms eller inte står för de åsikterna irl...

Så RG lär inte direkt skämmas över detta.

Btw, är det någon som försökt kartlägga RG? Öga för öga?
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-02-11 kl. 21:50.
Citera
2015-02-11, 21:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Givetvis finns det ingen anonymitet att avslöja där, men jag tror faktiskt att de är lite rädda för sådana killar som Skillt. Själv tror jag att han överdriver en hel del om sina prestationer i Ukraina t.ex. men jag skulle ändå inte vara stor i käften mot honom i första taget, och då är jag inte den mest räddhågade typen själv. Han är onekligen farlig, och de flesta svenska journalister är bara stora i käften mot sådana som är ofarliga till att börja med.

Fast hur vet de att nästa person de hoppar på är ofarlig?

Iof tycker jag det är jävligt fegt av dem att inte ställa dessa personer som de vet kan ta för sig mot väggen för då skulle denna skrämselpropaganda få ett snöpligt slut för AB
Citera
Medlem
karakoimas avatar
Lite översiktligt kan man väl säga att flashback är folkets svar på den överklasstyrda offentliga agendan?

Rätt få PK som har alla fyra mor och farföräldrar knegande 8 till 5 med en syssla de tagit av skälet att tjäna pengar, skulle jag tippa. Men vad de tjänar på PK har jag inte riktigt fattat.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Vem begick självmord?

Denne man:

(FB) EXPRESSEN DREV Matthias Philipsson (sd) till självmord!

Sverigedemokrat, och egen företagare som skapat en hel del BNP för detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in