2015-02-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Eftersom du tokljög om förundersökningen i Sverige så ligger du rätt lågt i kurs just nu...

Besvara frågorna som Ursprungligen skrivit

Sen kan du även svara på följande fråga

Om alla skall få gratis medlemskap (som ni skriker om är SÅ bra med produkten) genom att värva 4 medlemmar. Hur skall ni få jordens befolkning att räcka till?
(Du kommenterar inte räkneexemplet som bygger på 5000 medlemmar ovan)

Pellets;

Jag behöver inte ligga lågt på något sätt, har gjort hela min resa, jag kan Worldventures innan och utan, medans du är en inkompetent dåre som, när jag är färdig med denna tråd ingen kommer lyssna på.

Det är bara fakta, ingen idé att lägga ner till på att kommentara en dåres inlägg!

Bara en sådan sak, jag talar om för dig att ALLA som tjänar pengar på Worldventures, har f-skattsedel!

Du fortsätter, TROTS att du har INGEN kännedom om Worldventures att påstå att nä så är det inte att alla har f-skattesedel!!

Det är tragiskt, nu skall jag berätta för dig hur Worldventures fungerar!

När representanten börjar få återkommande inkomst, från bolaget skickas per automatik ett mejl till representanten, där man att nu måste du skicka in din F-skattesedel!

Tills dess att representanten inkommit med f-skattesedeln, håller bolaget inne provisionerna, vilka släpps direkt efter det att den har inkommit!

Så, du har som vanligt så fel - Herr Expert!
Citera
2015-02-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Varför inte lägga sin energi på något riktigt? Det här är ju bara ett luftslott vilket de flesta utom du tycks ha förstått.

Att man måste vara villig att betala för att arbeta i MLM är inget nytt. Så är det bara.

Nej, det går aldrig långsiktigt att tjäna några pengar i denna bluffverksamhet, det vet du själv genom att studera dina egna obefintliga inkomster från WV.

Det är alltid fel på deltagarna i MLM när de inte tjänar pengar. Vi andra fattar att det är upplägget som det är fel på.

Pyramider funkar inte! 'Produkten' i WV suger åsneballe och är osäljbar!

Om det är något du inte fattar av detta så går det bra att PMa mig så rätar jag ut alla frågetecken.

Skulle du räta ut frågetecken - du uttalar dig om saker du 0 kunskap om, du diskuterar mina obefintliga inkomster,

Min fråga till dig är, VAD vet du om mina inkomster? Mina inkomster ökar för varje månad, vilket dom gör för alla som är
Villiga att göra jobbet - jag har inte jobbat överdrivet hårt, har lärt mig företaget utan och innan - lagt 1,5år på detta får idag in ca; 12.000kr/mån för ett extrajobb!

12.000kr
- 3.770kr sociala Avg.
8.229kr kvar.

8.229kr
-2.057kr inkomstskatt 25%* efter jobbskatteavdrag

6.172kr skattat och klart!

För mig är det bra för att vara ett extrajobb, och jag vet att om ytterligare ett år har dom tredubblats, och då kan jag leva på detta, men som sagt jag lägger inte ner så mkt tid på detta och är nöjd med det resultatet jag har fått.

Är man villig att göra jobbet är det inga problem, så enkelt är det!
Citera
2015-02-11, 21:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Correctinfo
Skulle du räta ut frågetecken - du uttalar dig om saker du 0 kunskap om, du diskuterar mina obefintliga inkomster,

Min fråga till dig är, VAD vet du om mina inkomster? Mina inkomster ökar för varje månad, vilket dom gör för alla som är
Villiga att göra jobbet - jag har inte jobbat överdrivet hårt, har lärt mig företaget utan och innan - lagt 1,5år på detta får idag in ca; 12.000kr/mån för ett extrajobb!

12.000kr
- 3.770kr sociala Avg.
8.229kr kvar.

8.229kr

För mig är det bra för att vara ett extrajobb, och jag vet att om ytterligare ett år har dom tredubblats, och då kan jag leva på detta, men som sagt jag lägger inte ner så mkt tid på detta och är nöjd med det resultatet jag har fått.

Jag ber självklart om ursäkt för att jag uttalade mig om något jag inte visste något om.

Hur många har du i din downline? 144.000 om året är ju riktigt bra!

Mina frågor var:

1. Hur många medlemmar har WV i Sverige?
2. Hur mycket pengar omsatte WV i Sverige senaste året?
3. Vad heter huvudpersonerna bakom WV i Sverige?
4. I vilken bolagsform bedrivs WV Sverige?
5. Vilket organisationsnummer har WV Sverige?
6. Var kan man ladda ned årsberättelsen för WV Sverige?
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-11 kl. 21:30.
Citera
2015-02-11, 21:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Pellets;

Jag behöver inte ligga lågt på något sätt, har gjort hela min resa, jag kan Worldventures innan och utan, medans du är en inkompetent dåre som, när jag är färdig med denna tråd ingen kommer lyssna på.

Pellets;

Ett råd i all välmening:
Om du öppnar ditt sinne och går med i WV har du i alla fall möjlighet att bli en kompetent dåre! Än finns det plats för dig i något svajigt binärt ben i pyramidens botten! Det är inte för sent.

Hur ska det gå för denna tråd, när Correctinfo är färdig med den?
Citera
2015-02-11, 21:28
Medlem
Citat:

12.000kr
- 3.770kr sociala Avg.
8.229kr kvar.

8.229kr

Coolt och tufft - Men fortfarande endast ett luftslott.

Bara att scanna in utbetalningsavin från World Ventures (Du maskar alla uppgifter som gör att du känns igen förstås) , när den är inscannad så kan vi fortsätta prata om hurvida
* Man kan tjäna pengar på nötter som blir medlemmar i en produkt dom inte utnyttjar

Faktum kvarstår till att produkten (Utan att man tar hänsyn till vidare försäljningen á lá pyramid) inte har något mervärde för en konsument.

Dessutom så skulle jag det finna enormt konstigt om du kan scanna in detta , eftersom du uppger en Årsinkomst som ligger på c:a 144.000 , än så länge är det bara ett luftslott.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/incomedisclosure_us.pdf

Enligt detta så skall du ha titeln "Director" och tillhöra 0,11% av samtliga inom World Ventures
Senast redigerad av Pellets 2015-02-11 kl. 21:33. Anledning: Tillägg vad gäller kompensationsplanen
Citera
2015-02-11, 21:29
Medlem
Citat:
Jag ber självklart om ursäkt för att jag uttalade mig om något jag inte visste något om.

Hur många har du i din downline? 144.000 om året är ju riktigt bra!

Mina frågor var:

5. Vilket bolagsnummer har WV Sverige?

För svar på dessa frågor, får du kontakta bolaget i USA för att få, för det har jag ingen kunskap om! Ja, 144.000kr tycker jag är bra, men detta är ju då brutto, men 74.000kr efter skatt/år är inte heller dumt med tanke på att det är ett extra jobb som jag gör 5h per vecka...

Som sagt, detta får jag inte för jag är unik, utan för att jag har varit villig att lära mig och sedan hjälp andra att få samma kunskap som jag själv har.
Citera
2015-02-11, 21:34
Medlem
Citat:
Pellets;

Ett råd i all välmening:
Om du öppnar ditt sinne och går med i WV har du i alla fall möjlighet att bli en kompetent dåre! Än finns det plats för dig i något svajigt binärt ben i pyramidens botten! Det är inte för sent.

Hur ska det gå för denna tråd, när Correctinfo är färdig med den?

Samma sak här, om den skall bli svajig eller ej beror på dig själv, har du själv kunskapen och sedan hjälper dina att få samma kunskap, då blir den inte svajig, alla nya måste få hjälp o kunskap, får dom det blir det hur bra som helst!

Inget gör sig självt - men en sak är säker, är man villig att lära sig så är detta hur bra som helst!
Citera
2015-02-11, 21:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
För svar på dessa frågor, får du kontakta bolaget i USA för att få, för det har jag ingen kunskap om! Ja, 144.000kr tycker jag är bra, men detta är ju då brutto, men 74.000kr efter skatt/år är inte heller dumt med tanke på att det är ett extra jobb som jag gör 5h per vecka...

Som sagt, detta får jag inte för jag är unik, utan för att jag har varit villig att lära mig och sedan hjälp andra att få samma kunskap som jag själv har.

1. Hur många har du i din downline?
2. Jobbar du direkt för ett Amerikanskt bolag?
3. Finns det inge medlemmar i Sverige?

Jag numrerar frågorna så du lättare ska kunna svara på dem en efter en och inte missa någon.
Citera
2015-02-11, 21:36
Medlem
Citat:

Öh , nu börjar dina lögner svikta

Är extremt lätt att redovisa om du är så insatt som du hävdar

Här är det nog svårt för dig att redovisa , men eftersom du har kontakterna , ta reda på det och redovisa här tack

Öh - kan du inte svara på detta - ja , då ljuger du konstant i tråden och är således endast en "wannabe" som tror att det går att lura folk att gå med genom att konstant ljuga i tråden.

Va? Kan du inte ens svara på detta heller? Ytterligare bevis på att du ljuger

5. Vilket bolagsnummer har WV Sverige?
Nähä - du kunde inte svara här heller , m.a.o. ytterligare lögn bevis

Här är det nog svårt för dig att redovisa , men eftersom du har kontakterna , ta reda på det och redovisa här tack
Citera
2015-02-11, 21:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Citat:
har du själv kunskapen och sedan hjälper dina att få samma kunskap, då blir den inte svajig, alla nya måste få hjälp o kunskap, får dom det blir det hur bra som helst!
Inget gör sig självt - men en sak är säker, är man villig att lära sig så är detta hur bra som helst!

(Min fetning)

Så det är kunskapen som WV baserar sina utbetalningar på? WV är ett kunskapsbolag, ungefär som Apple då typ?
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-11 kl. 22:21.
Citera
2015-02-11, 21:47
Medlem
Citat:

12.000kr
- 3.770kr sociala Avg.
8.229kr kvar.

8.229kr

Det ska tilläggas (Under förutsättning att du inte ljuger *host*) att så fort "dina raggade medlemmar i dina downlines" går ur WV när dom upptäcker att dom betalar för ett medlemskap dom aldrig kan utnyttja och går ur WV. Så försvinner alla dina inkomster och du är på #NULL igen
Citera
2015-02-11, 22:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det ska tilläggas (Under förutsättning att du inte ljuger *host*) att så fort "dina raggade medlemmar i dina downlines" går ur WV när dom upptäcker att dom betalar för ett medlemskap dom aldrig kan utnyttja och går ur WV. Så försvinner alla dina inkomster och du är på #NULL igen

Det känns lite obehagligt att Correctinfo som kan företaget utan och innan inte ens har kunskap om vad Sverigecheferna heter. Jag befarar att du är något på spåret här Pellets!

Att inkomsten försvinner lika fort som intresset falnar för offren och att de väljer att sluta betala månadsavgiften, är väl helt naturligt. Man måste nog informera ännu bättre, för att få dem att förstå att de ska stanna kvar i systemet! De behöver mer kunskap bara!

Man undrar om WV har något system med autogiro, då medlemmarna mest är bortresta hela tiden och reser upp alla pengar som deras nyvunna kunskaper som Correctinfo har delat med sig av genererar. Om utbetalningarna baserar sig på kunskap, så finns ju ingen gräns för hur mycket pengar som kan betalas ut. Det är ju samma medlemmar i WV som i MENSA tydligen! Bara den smartaste percentilen är välkomna innanför betalstaketet verkar det som.

Själv fattade jag ändå aldrig var pengarna kom ifrån. Frågan har ställts otaliga gånger i tråden, men aldrig fått ett tydligt svar. Nu vet jag att det är kunskap uppkryddat med lite önsketänkande som genererar pengarna!
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-11 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in