2015-02-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Correctinfo
Experterna har talat, ni är för underbara!

Men nu är det så, att det behövs inte - det kommer inom kort, en Nylansering av Worldventures i Norge, och är anpassat efter Lotteritillsynens anmärkningar! Bolaget blir då, bara ännu bättre och starkare, och tack vare all media hysteri, kommer det göra att bolaget växer ännu fortare när nylanseringen äger rum.

Nu har du sniffat på limmet igen...

World Ventures kommer aldrig att lanseras i Norge igen , såvida dom inte tar bort försäljningen av representantskap. Vilket dom inte kommer att göra då deras inkomst till 95% består av medlemskapsavgifter. (Eller om det , mot allt förnuft och förmodan , överklagas och vinner gehör)

Läs domen i sin helhet så kanske till och med du begriper hur pass överkörda dom blev.

Citat:
1 SalesCredit för en Guldmedlem - 2 SalesCredit för Platinummedlem.

För att bli kvalificerad för att erhålla provision ifrån bolaget krävs, att man med hjälp av sitt team har fått visat konceptet för 4st vänner som har tackat ja, således räcker det inte med två personer

Sedan, detta exemplet där man utgår ifrån 1 person, som sedan får in 4 medlemmar, o på så sätt så har man vid 17:e nivån kommit upp i hela världens befolkning - det är så löjligt!

Det finns igen seriös ledare, inom Worldvenrures, som påstår att det skulle vara på det sättet, utan man använder det exemplet, för att visa effekten av att man jobbar tillsammans, och hjälper dom nya med att presvarandra för sådana som är intresserade!

Nej - exemplet som Remloff visat är inte löjligt.

Om VW idag är c:a 500.000 medlemmar så är det enkel matematik...
Vi räknar lågt och säger att vi i sådana fall har c:a 200.000 i botten som skall hitta 4 nya medlemmar , så betyder det att för att dessa 200.000 skall slippa medlemsavgift behöver hitta 800.000 nya (ett endaste steg) , nu går vi ett steg till , då betyder det att dessa 800.000 skall hitta 3,2Milj nya medlemmar för att alla skall slippa medlemsavgiften.

Detta är enormt viktigt och relevant i sammahanget för att visa att detta kommer att krascha.

Citat:
Oj så fel du har - för att avancera i rang, behöver du inte alls, ha jämn fördelning!

Dessutom, är det så att ofta, är inkomsten, väldigt jämn den första tiden, så även där har du fel!

Eller tror du, att ni, era få skeptiker i denna "missnöjesteåd" skulle vara smartare och veta bättre än 500.000 medlemmar fördelar på 28 länder, som säger att produkterna och tjänsterna är bra?!

För det är självklart så, att hade inte Worldventures, haft ett bra koncept med vettiga produkter och tjänster, hade vi aldrig kommit upp i 500.000 medlemmar - kanske dags, att använda lite sunt förnuft!

Förutom tala om den omsättningsökning bolaget gjorde 2014, då dom gick från $195.000.000 för 2013 till ca: $350.000.000 för 2014, det gör man inte utan anledning!

Produkten är inte bra - det har bevisats tidigare (Se min sammanställning i inlägg #497)
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Läs Norges dom igen , det finns ingen försäljning av resor inom WV.
Inkomsten hos WV är till 95% relaterad till medlemsavgifter.
(INGEN JÄVLA JÄMFÖRELSE MED GYMABBO , TELABBO ELLER LIKNANDE NU TACK! Vi har redan förklarat att det ÄR STOR skillnad på dessa!)

Citat:
Herregud vad du komplicerar saker:

Vi har två olika säljgrupper, en vänster o en höger - varje gång det kommer in 3st nya i vardera säljgrupp erhåller man $100 - är man ny och inom som två första månaderna erhåller man $200 per 3/3.

Är det Platinum medlemmar som kommer in av dessa 3/3 erhåller du dubbelersättning, dvs $200 är man ny, $400.

Sedan pratar du om residule eller Passiva inkomst, detta kan du få med minimum 30/30 i varje säljgrupp, kompensationsplanen där är tyvärr svårtolkad, men det är för varje 3 man erhåller $15 Guld o $22,5 Platinum, detta på "Director" nivå.

200 x $5 = $1000, 8750kr

Annan sak, ALLA seriösa ledare inom Worldventures, påtalar att detta skalla man bara ha dom extrajobb, det tar minst 2/3år att bygga upp något som du kan leva på - sedan är det absolut inte säkert att alla klara det på den tiden - för att klara av det, krävs det att man lägger ned både tid, o engagemang!

Inget görs sig självt!

Du glömmer den viktigaste detaljen inom WV....

Alla dina "uppraggade idioter" måste vara kvar i foretaget och vara aktiva...

Vad gör du den dagen då dina idioter upptäcker att detta är en skitprodukt och hoppar av?

Nej du , det här är en skitprodukt , ett humbug , ett lurendrejeri.

Spendera gärna din tid och dina pengar på detta..

Själv reser jag billigare än vad du gör , och tjänar således mer än vad du gör (Och vad du kommer att göra) på WV.
Citera
2015-02-11, 09:18
Medlem
Hade tråkigt...

Gjorde även en anmälan till Skattemyndigheten om detta företag och dess upplägg med bonusar...

Kan bli roligt att läsa denna tråd i Juni-Sep (Och EMGoldex) ifall Skattmasen orkar lägga ner lite krut på detta....
Citera
2015-02-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att inget 'görs sig själv' har du så klart rätt i. Varför tror du vi sitter här i tråden och försöker varna för den här smörjan? Inte ens varningar på nätet 'görs sig själv'!

Min fråga till dig är: Du skriver 'ALLA seriösa ledare inom Worldventures'.... Ska vi tolka det som att WV mest består av oseriösa ledare? Är det de som inkasserar fårskallarnas pengar och lever livets glada dagar i lyx på youtube och Facebook?

Även normalt svagbegåvade som jag inser att detta värdelösa upplägg knappast kan locka en endaste seriös ledare överhuvudtaget. Seriösa människor håller inte på med olönsamt MLM-klet utan har riktiga projekt och viktigare saker för sig.

Som du så insiktsfullt citerar så bör man inte säga upp sig från sitt vanliga jobb om man ska ha råd att betala alla avgifter till WV. Jag skulle kalla WV en hobby och inte ett 'extrajobb'. En hobby kostar nämligen pengar, medan ett extrajobb genererar pengar.

Men om man gillar att åka på superkorta aviga långresor med flaggviftande lallare som ungås i klump, så måste WV vara något av en våt dröm. Dröm på ni alla troende! (Pengarna kommer imorgon, eller lite senare, eller redan om några år kanske! Då blir ni rika!)

Vi andra rycker liksom mest på axlarna och förvånas över att ni orkar hålla på att betala för att jobba gratis!

Men det är din tolkning, det viktigaste är att vill man jobba med MLM skall man få klart för sig att det är ett JOBB som måste läggas ner för att man skall kunna komma någonstans!

Men för den som är villig att lägga ner tid och engagemang, då är allt möjligt!

Att få läsa om denna kvinnan, vars sambo skulle börja med MLM - så tragiskt, men detta är inte MLM fel, det är oseriösa människor och drömmarnas fel!

Sedan detta du skriver; JOBBA GRATIS - det är så det är i början, du lägger ner 5h/v under 1-2år, sedan börjar hyfsade pengar trilla in, DVS om man har gjort ett bra jobb!

Det gör det inttessant med MLM är att har man väl hittat rätt företag att jobba med, och investerat i det, genom att lägga ner tid så, på fem år kan du ha byggt upp ett liv som man normalt bara kan drömma om, och den inkomsten bistår resten av ditt liv.

Enda anledningen varför inte fler lyckas, är enbart för att dom TROR att det är lätt, men det finns inga genvägar! Men lägger man ner tid, är seriös och ser långsiktigt på det hela (5år) kan vem som helst lyckas!
Citera
2015-02-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Hade tråkigt...

Gjorde även en anmälan till Skattemyndigheten om detta företag och dess upplägg med bonusar...

Kan bli roligt att läsa denna tråd i Juni-Sep (Och EMGoldex) ifall Skattmasen orkar lägga ner lite krut på detta....

Det tycker jag var jättebra Pellets!

Kommer du få veta att alla som jobbar med Worldventures - har F-skattsedel.

EMGildex, håller jag med dig om, för mig osar det oseriösitet så det visslar om det.
Citera
2015-02-11, 14:09
Medlem
Citat:
Nu har du sniffat på limmet igen...

World Ventures kommer aldrig att lanseras i Norge igen , såvida dom inte tar bort försäljningen av representantskap. Vilket dom inte kommer att göra då deras inkomst till 95% består av medlemskapsavgifter. (Eller om det , mot allt förnuft och förmodan , överklagas och vinner gehör)

Läs domen i sin helhet så kanske till och med du begriper hur pass överkörda dom blev.

Nej - exemplet som Remloff visat är inte löjligt.

Om VW idag är c:a 500.000 medlemmar så är det enkel matematik...
Vi räknar lågt och säger att vi i sådana fall har c:a 200.000 i botten som skall hitta 4 nya medlemmar , så betyder det att för att dessa 200.000 skall slippa medlemsavgift behöver hitta 800.000 nya (ett endaste steg) , nu går vi ett steg till , då betyder det att dessa 800.000 skall hitta 3,2Milj nya medlemmar för att alla skall slippa medlemsavgiften.

Detta är enormt viktigt och relevant i sammahanget för att visa att detta kommer att krascha.

Produkten är inte bra - det har bevisats tidigare (Se min sammanställning i inlägg #497)
(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Läs Norges dom igen , det finns ingen försäljning av resor inom WV.
Inkomsten hos WV är till 95% relaterad till medlemsavgifter.
(INGEN JÄVLA JÄMFÖRELSE MED GYMABBO , TELABBO ELLER LIKNANDE NU TACK! Vi har redan förklarat att det ÄR STOR skillnad på dessa!)

Du glömmer den viktigaste detaljen inom WV....

Alla dina "uppraggade idioter" måste vara kvar i foretaget och vara aktiva...

Vad gör du den dagen då dina idioter upptäcker att detta är en skitprodukt och hoppar av?

Nej du , det här är en skitprodukt , ett humbug , ett lurendrejeri.

Spendera gärna din tid och dina pengar på detta..

Själv reser jag billigare än vad du gör , och tjänar således mer än vad du gör (Och vad du kommer att göra) på WV.

Pellets-

Du har INGEN koll alls, vilket är skrämmande med tanke på att du sitter och utger dig för att ha koll - allt gör är att du, sitter och antar saker!

Du är riktigt patetisk - skaffa dig ett liv, eller erfarenhet om MLM för en sak är klar, du visar gång på gång att du bara är en uttråkad, missnöjd människa.

Bara en sådan sak - sitta och gissa, aaaa 500.000 medlemmar, si o så många är det då i botten, bla bla bla!

Hahahaha! Och sådan info sitter människor på denna idiotsida och tar råd efter, säger att du gör ett så bra jobb....

För er som undrar saker om Worldventures - skriv till mig så skall ni få all fakta ni behöver, för är det något jag kan, så är det Worldventures och jag svarar gärna på frågor!
Citera
2015-02-11, 14:14
Medlem
Citat:
Pellets-

Du har INGEN koll alls, vilket är skrämmande med tanke på att du sitter och utger dig för att ha koll - allt gör är att du, sitter och antar saker!

Du är riktigt patetisk - skaffa dig ett liv, eller erfarenhet om MLM för en sak är klar, du visar gång på gång att du bara är en uttråkad, missnöjd människa.

Bara en sådan sak - sitta och gissa, aaaa 500.000 medlemmar, si o så många är det då i botten, bla bla bla!

Hahahaha! Och sådan info sitter människor på denna idiotsida och tar råd efter, säger att du gör ett så bra jobb....

För er som undrar saker om Worldventures - skriv till mig så skall ni få all fakta ni behöver, för är det något jag kan, så är det Worldventures och jag svarar gärna på frågor!

Norge kommer återlanseras inom kort - troligtvis redan inom 2-4månader!

Jag vet vet, medans du, sitter och gissar som vanligt Pellets.
Citera
2015-02-11, 15:31
Medlem
Citat:
Det tycker jag var jättebra Pellets!

Kommer du få veta att alla som jobbar med Worldventures - har F-skattsedel.

EMGildex, håller jag med dig om, för mig osar det oseriösitet så det visslar om det.

Suck - nej , det är inte alla som skaffar F-Skattesedel , och detta för att extremt många går med i detta som privatpersoner och inte har koll på att detta kan göras även som privatperson s.k. FA-Skatt. Utan lallar runt och tror att nu har jag lagt ut 4.800:- på ett år och nästa år kommer jag att tjäna 10.000....

Hoppsan , det blev visst inte 10.000 när Skatten var fixad , det blev visst bara 4.800 kvar så jag tjänade ingenting....

Citat:
Pellets-

Och så tillbaka till MLM dravlet "Se presentationen" - "Kontakta mig"

Vi har redan totalsågat produkten , vi har redan totalsågat MLM upplägget

Gör matematiken själv med en grund på 5000 medlemmar (Som fanns i Norge - läs alla dokument från Norge - tidigare länkat)
Steg 1 - 5000 stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 25.000 totalt
Steg 2 - 20.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 105000 totalt
Steg 3 - 80.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 345.000 totalt
Steg 4 - 240.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 1.305.000 totalt
Steg 5 - 960.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 5.145.000 totalt
Steg 6 - 3.840.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 20.505.000 totalt

För att alla ovan skall slippa medlemsavgiften i sex led behöver vi dubbla sevriges befolkning.

M.a.o. det är inte hållbart - förklara VAD som är fel i matrisen ovan?
Och INTE säga "kom på föredrag" eller liknande , vi pratar enbart om korrekt information som du hävdar vi inte har , men som vi ändå hämtar ifrån WV egna hemsida(or)

Citat:
Norge kommer återlanseras inom kort - troligtvis redan inom 2-4månader!

Jag vet vet, medans du, sitter och gissar som vanligt Pellets.

Förutom att du citerade dig själv , så är du riktigt ute och cyklar...
Norge kommer inte att återlanseras , Loetterinamnda har förbjudit WV att återlanserats.

Men det är väl som vanligt från MLM individer som inte förstår att slutet är nära , du försöker hålla seknet uppe och säga att allt är bara bra , likadant som lögnen om att åklagaren i Sverige lagt ner undersökningen...
Citera
2015-02-11, 15:59
Medlem
Citat:
Suck - nej , det är inte alla som skaffar F-Skattesedel , och detta för att extremt många går med i detta som privatpersoner och inte har koll på att detta kan göras även som privatperson s.k. FA-Skatt. Utan lallar runt och tror att nu har jag lagt ut 4.800:- på ett år och nästa år kommer jag att tjäna 10.000....

Hoppsan , det blev visst inte 10.000 när Skatten var fixad , det blev visst bara 4.800 kvar så jag tjänade ingenting....

Gör matematiken själv med en grund på 5000 medlemmar (Som fanns i Norge - läs alla dokument från Norge - tidigare länkat)
Steg 1 - 5000 stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 25.000 totalt
Steg 2 - 20.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 105000 totalt
Steg 3 - 80.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 345.000 totalt
Steg 4 - 240.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 1.305.000 totalt
Steg 5 - 960.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 5.145.000 totalt
Steg 6 - 3.840.000 nya stycken skaffar 4 nya var för att slippa medlemsavgiften = 20.505.000 totalt

För att alla ovan skall slippa medlemsavgiften i sex led behöver vi dubbla sevriges befolkning.

Och INTE säga "kom på föredrag" eller liknande , vi pratar enbart om korrekt information som du hävdar vi inte har , men som vi ändå hämtar ifrån WV egna hemsida(or)

Norge kommer inte att återlanseras , Loetterinamnda har förbjudit WV att återlanserats.

Men det är väl som vanligt från MLM individer som inte förstår att slutet är nära , du försöker hålla seknet uppe och säga att allt är bara bra , likadant som lögnen om att åklagaren i Sverige lagt ner undersökningen...

Den enda som är ute och cyklar Pellets, är du - Norge kommer återlanseras inom kort!

Men du är som alla andra missnöjda o misslyckade människor, dom har alltid rätt, och vet du Pellets - det gör inget, vill du leva ditt liv genom att göra dig viktig bakom en skärm och snacka vitt o brett, och på så sätt lossas att du vet vad du pratar om så gör det!

För alla er andra - vanliga människor som bara vill ha fakta, eller har frågor om Worldventures, besvarar jag dom mer än gärna!
Citera
2015-02-11, 16:25
Medlem
Citat:

Sedan VI har redan totalsågat produkten! 😊 Mr Pellets expert, på Flashback - mot 500.000 medlemmar, undra vem man skall tro på!
Citera
2015-02-11, 17:17
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men det är din tolkning, det viktigaste är att vill man jobba med MLM skall man få klart för sig att det är ett JOBB som måste läggas ner för att man skall kunna komma någonstans!

Men för den som är villig att lägga ner tid och engagemang, då är allt möjligt!

Att få läsa om denna kvinnan, vars sambo skulle börja med MLM - så tragiskt, men detta är inte MLM fel, det är oseriösa människor och drömmarnas fel!

Sedan detta du skriver; JOBBA GRATIS - det är så det är i början, du lägger ner 5h/v under 1-2år, sedan börjar hyfsade pengar trilla in, DVS om man har gjort ett bra jobb!

Det gör det inttessant med MLM är att har man väl hittat rätt företag att jobba med, och investerat i det, genom att lägga ner tid så, på fem år kan du ha byggt upp ett liv som man normalt bara kan drömma om, och den inkomsten bistår resten av ditt liv.

Enda anledningen varför inte fler lyckas, är enbart för att dom TROR att det är lätt, men det finns inga genvägar! Men lägger man ner tid, är seriös och ser långsiktigt på det hela (5år) kan vem som helst lyckas!

Varför inte lägga sin energi på något riktigt? Det här är ju bara ett luftslott vilket de flesta utom du tycks ha förstått.

Att man måste vara villig att betala för att arbeta i MLM är inget nytt. Så är det bara.

Nej, det går aldrig långsiktigt att tjäna några pengar i denna bluffverksamhet, det vet du själv genom att studera dina egna obefintliga inkomster från WV.

Det är alltid fel på deltagarna i MLM när de inte tjänar pengar. Vi andra fattar att det är upplägget som det är fel på.

Pyramider funkar inte! 'Produkten' i WV suger åsneballe och är osäljbar!

Om det är något du inte fattar av detta så går det bra att PMa mig så rätar jag ut alla frågetecken.
Citera
2015-02-11, 17:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
För alla er andra - vanliga människor som bara vill ha fakta, eller har frågor om Worldventures, besvarar jag dom mer än gärna!

Hej! Kul att du vill dela med dig av fakta!

Mina frågor:

1. Hur många medlemmar har WV i Sverige?
2. Hur mycket pengar omsatte WV i Sverige senaste året?
3. Vad heter huvudpersonerna bakom WV i Sverige?
4. I vilken bolagsform bedrivs WV Sverige?
5. Vilket bolagsnummer har WV Sverige?
6. Var kan man ladda ned årsberättelsen för WV Sverige?
Citera
2015-02-11, 19:20
Medlem
Citat:
Sedan VI har redan totalsågat produkten! 😊 Mr Pellets expert, på Flashback - mot 500.000 medlemmar, undra vem man skall tro på!

Eftersom du tokljög om förundersökningen i Sverige så ligger du rätt lågt i kurs just nu...

Besvara frågorna som Ursprungligen skrivit

Sen kan du även svara på följande fråga

Om alla skall få gratis medlemskap (som ni skriker om är SÅ bra med produkten) genom att värva 4 medlemmar. Hur skall ni få jordens befolkning att räcka till?
(Du kommenterar inte räkneexemplet som bygger på 5000 medlemmar ovan)
Senast redigerad av Pellets 2015-02-11 kl. 19:21. Anledning: Ordblind och lätt dyselexi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in