Citat:
Ursprungligen postat av
Nonolimit
Den finns men man får känslan att personen bakom inte står för den överhuvudtaget, då de fegt döljer sig och gömmer sig.
Vadå inte står för den? Om jag säger att jag ogillar folk som gillar Aftonbladets kampanj, varför skulle jag inte stå för den åsikten menar du? Och om jag mot förmodan lurar dig, vad spelar det för roll? Blir du ledsen och kränkt om jag egentligen gillar folk som gillar Aftonbladet, lite blåst på konfekten eller vad är problemet för dig?
Jag har varit inne på det tidigare, i forumet kan folk ha olika syften med sina inlägg. Vissa menar det de säger, andra säger något för att provocera, någon vill testa en åsikt och se reaktionen utan att för den sakens skull hysa den publicerade åsikten, osv. Man behöver inte nödvändigtvis hata muslimer bara för att man skriver det. Flashback är inte grundskolan, inte pk-medias kommentarsfält, inte en domstolsförhandling under ed eller en sanningskommission. Forumet är något helt annat, det är unikt och förmodligen därför svårt att jämföra med allt annat i samhället, det passar inte in i det välordnade livet, just därför måste det bort. Det går inte att styra, inte att manipulera eller kontrollera, inte användas av makten för egna syften osv., forumet är en snigel i ögat på samhällets aktörer, det är inte svårare än så.
En intellektuell tummelplats utan motsvarighet, varken mer eller mindre, det är min uppfattning.