Citat:
Ursprungligen postat av
Wildsome
Det är lättare att vara elak mot någon om man inte behöver se dem i ögonen efteråt. Givet att många på Flashback har enorma problem med att se folk i ögonen och att stå för sina åsikter så är nog anonymiteten ett krav för att den elaka och hätska stämningen på forumet(s mörkare delar) ska finnas kvar.
Jag är övertygad om att de som skriver och är elaka mot människor inte är genuint dåliga individer. Det är bara omöjligt att vara god i ett ont system. Flashback och anonymitet är ett ont system som spelar på mänskliga svagheter.
Absolut så drar anonymitet fram dåliga sidor hos en hel del, men samtidigt så är det viktigt att ha kvar anonymiteten och definitivt inte att en bunt kriminella ska ha register på medlemmar.
Psykologi och relation och samlevnad är bara två utav många delforum här där det är kritiskt för en del att bibehålla sin anonymitet.
Personligen så litar jag inte på att researchgruppen skulle värna om detta.
Media visade vilken otroligt låg nivå dom ligger på när dom dagen innan valet publicerade uppgifter kring hur mycket Jimmie Åkesson spelade för sina egna privata pengar.
Något som var helt irrelevant till hans roll som politiker.
Om då researchgruppen lyckas gräva fram att någon utav deras meningsmotståndare skrivit om sina depressioner här så ser jag det som mycket sannolikt att dom hade kunnat dra fram det enbart för att jävlas.