2015-02-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Om man inte är anonym och yttrar sig fritt i Sverige kan man:

- Förlora sitt jobb.
- Förlora vänner och familj.
- Hamna i fängelset.

Det kanske är därför folk vill vara anonyma, eftersom det går fan inte att yttra sig i det här jävla landet vi lever i!

Går alldeles utmärkt att yttra sig i det här landet så länge man håller sig inom lagen.
Att man kan förlora vänner och jobb kan man knappa beskylla landet för utan mer ens eget val av vänner och arbetsplats.
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Det är lättare att vara elak mot någon om man inte behöver se dem i ögonen efteråt. Givet att många på Flashback har enorma problem med att se folk i ögonen och att stå för sina åsikter så är nog anonymiteten ett krav för att den elaka och hätska stämningen på forumet(s mörkare delar) ska finnas kvar.

Jag är övertygad om att de som skriver och är elaka mot människor inte är genuint dåliga individer. Det är bara omöjligt att vara god i ett ont system. Flashback och anonymitet är ett ont system som spelar på mänskliga svagheter.

Och en del människor vill bara diskutera ämnen som är lite mer tabu, inte hata.
Bara för att det inte ligger i ditt intresse så ska du inte komma och säga hur andra ska tycka och tänka.
Citera
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Det är möjlig att det är hyckleri. Vart vill du komma egentligen? Att vissa saker är legitimt av depression och allmän frustration?
Frågan är vart fan du vill komma? Du har inte bidragit med något nytt förutom massa vagt trams.

Och, har du problem med läsförståelsen angående det sista?
Citera
2015-02-11, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phantom
Går alldeles utmärkt att yttra sig i det här landet så länge man håller sig inom lagen.
Att man kan förlora vänner och jobb kan man knappa beskylla landet för utan mer ens eget val av vänner och arbetsplats.

Du får säga vad du vill, bara du inte säger något jag inte tycker om.
Citera
2015-02-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skillnaden på Sverige och de staterna är att i Sverige står det dig fritt att kritisera statsmakten och dess företrädare .. vilket är syftet med yttrandefrihetsgrundlagen - inte att trakassera och hota enskilda.

Jag förstår dock att det kan vara svårt för somliga att koppla skillnaden på det. I synnerhet om man helt missat själva tanken/principen för yttrandefrihetsgrundlagen.

Äntligen någon med lite hjärna på den här sajten, inte speciellt vanligt.
Citera
2015-02-11, 19:12
Medlem
Vem vill leva i en värld där allt som skrivs skall godkännas av Aftonbladets redaktion?
Citera
2015-02-11, 19:14
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Och en del människor vill bara diskutera ämnen som är lite mer tabu, inte hata.
Bara för att det inte ligger i ditt intresse så ska du inte komma och säga hur andra ska tycka och tänka.

Och det är förstås helt OK, det har jag full förståelse för och är själv en frekvent nyttjare utav. Anonymitet ger dock upphov till mycket skit också, så det är den där avvägningen med samhällsnytta vs samhällsskada som man måste göra. Det har blivit väldigt mycket hat på sistone, kanske kan man råda bot på det utan att röja anonymiteten?
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
I UK så blev det skandal då det kom fram att tidningen News of the World hackat och telefonavlyssnat kändisar det här påminner ju lite om det.
Citera
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Nej, är inte ett "hittepåord" som du kan använda som du vill. Det betyder att du på något sätt nedvärderar en person med an annan hudfärg.

Du använder ordet i brist på förståelse, är vad du menar, då du inte har en aning om vad du pratar om.

Förklara då för mig varför det är rasistiskt att avbilda en profet med inte säg, en kommunistisk, eller nazistisk figur? Islam, kommunism, nazism, kristendom, dessa är samtliga IDEOLOGIER.

Förklara nu dig själv istället för att försöka slingra dig med massa svammel.
Varför är det rasistiskt att avbilda en profet?
Jag tror inte på raser, det gör rasismen liksom antirasisterna. Jag tror på mänskliga egenskaper inom alla människor. Raser är ett gammalt hittepå och även rasismen som då formades. Ur hittepå.

Du glömde judendomen när du räknade upp åskådningar träffade av satir. Om judarna beskrevs i karikatyrer omkring 20-30 tal, varför inte muslimerna idag? För att det har med samhällsklimatet att göra, tiden när vad görs och varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Du får säga vad du vill, bara du inte säger något jag inte tycker om.
Jodå du får gärna säga saker jag inte tycker om. Förvänta dig bara inte att vi ska vara vänner efteråt och ta en öl.
Citera
Medlem
syscrashs avatar
Alla åsikter och diskussioner som inte kammar andra medhårs är "hat". Låt det gå inflation i "hat" tills ordet har förlorat sin innebörd.
Citera
2015-02-11, 19:15
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Det är lättare att vara elak mot någon om man inte behöver se dem i ögonen efteråt. Givet att många på Flashback har enorma problem med att se folk i ögonen och att stå för sina åsikter så är nog anonymiteten ett krav för att den elaka och hätska stämningen på forumet(s mörkare delar) ska finnas kvar.

Jag är övertygad om att de som skriver och är elaka mot människor inte är genuint dåliga individer. Det är bara omöjligt att vara god i ett ont system. Flashback och anonymitet är ett ont system som spelar på mänskliga svagheter.

Absolut så drar anonymitet fram dåliga sidor hos en hel del, men samtidigt så är det viktigt att ha kvar anonymiteten och definitivt inte att en bunt kriminella ska ha register på medlemmar.
Psykologi och relation och samlevnad är bara två utav många delforum här där det är kritiskt för en del att bibehålla sin anonymitet.
Personligen så litar jag inte på att researchgruppen skulle värna om detta.

Media visade vilken otroligt låg nivå dom ligger på när dom dagen innan valet publicerade uppgifter kring hur mycket Jimmie Åkesson spelade för sina egna privata pengar.
Något som var helt irrelevant till hans roll som politiker.

Om då researchgruppen lyckas gräva fram att någon utav deras meningsmotståndare skrivit om sina depressioner här så ser jag det som mycket sannolikt att dom hade kunnat dra fram det enbart för att jävlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in