2015-02-11, 18:48
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Jag förstår mig inte på alla dessa anonymitetsnissar i tråden.

Varför denna besatthet av att vara anonym? Kan ni inte stå för era åsikter kanske ni inte borde basunera ut dem på offentliga forum?

Därför att aftonbladet inte ska fungera som en Stasi organisation och sitta och läxa upp invånare.
Dom är inte samhällsuppfostrare utan journalister.

Det finns återigen ingen som helst nyhetsvärde av att en skogshuggare varit elak mot kakan, speciellt inte att smälla upp det högst uppe med en stor jävla intervju.

Tror en hel del folk här absolut hade kunnat stå för sina åsikter om dom inte riskerade att få rutorna och ansiktena inslagna utav RF, som researchgruppen faktiskt är bundisar med.

Sedan är detta återigen bara en ny kränkning utav vår personliga integritet, började redan då med FRA och hela den grejen och det spinner bara vidare nu.

Du får också tänka att vindarna kan lika bra vända och skiten flyger tillbaka på alla vänsteraktivister som suttit och hatat på nätet, som nu kommer undan.

Tycker det hade varit mer intressant om man faktiskt gick efter pedofiler och kriminella som cirkulerar på forumen, men tydligen så är det mer i allmänhetens intresse enligt våra samhällsuppfostrare att intervjua någon som pratar illa om kakan än att leta reda på vad för sjuka upptåg en pedofil planerar.
Citera
2015-02-11, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ok. Tack för ett korkat inlägg som stärker värdet av mitt.
Jag förespråkade anonymitet så.... varför skulle jag ange namn och adress?
Vad spelar det för roll om ingen står bakom den? Det är fortfarande information som andra människor kan ta del av, och bilda sina egna uppfattningar ifrån.
Du förstod uppenbarligen inte ens 1% av mitt inlägg.

Så skriv då ditt namn här i tråden om du inte har något behov av att uttrycka dig anonymt, se så.
Och att du tror att du inte hade märkt någon skillnad på om du bodde i Saudiarabien eller ej påvisar bara än mer din brist på kognitiv kapacitet.

"korkat inlägg"... "stärker värdet av mitt"..."kognitiv kapacitet"? Hade du inga riktiga motargument att komma med? Ok, fine with me

Ingen tar en anonym person som skriver på internet på allvar. Åsikten är helt bortblåst. Ett namn bakom ger styrka till åsikten.
Citera
2015-02-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Som sagt. Nej, det är inget lagrott. Du och AB är ine i position att döma någon. Vi har domstolar till det i en rättsstat och samtliga dessa är ostraffade och det bedrivs inte ens någon utredning.

Du har missat poängen att man kan inte bryta mot lagen "anonymt" och sedan inte stå för det. Lagen gäller oavsett. Ab är en tidning som väljer att publicera de som näthatat anonymt och brutit mot diverse lagar t.ex olaga hot, hets mot folkgrupp.

Ja Aftonbladet kan inte dela ut straff det har du alldeles rätt i. AB kan t.ex inte döma någon till fängelse. Däremot är journalisters uppgifter att avslöja och granska, så samma sak med "felmärkningen" av kött på ICA -affärer och gud vet allt och det kan ske med dolda kameror i valstugor, sedan "hängs man ut" och ja KÖRT...
Citera
2015-02-11, 18:49
Bannlyst
Citat:
"korkat inlägg"... "stärker värdet av mitt"..."kognitiv kapacitet"? Hade du inga riktiga motargument att komma med? Ok, fine with me

Ingen tar en anonym person som skriver på internet på allvar. Åsikten är helt bortblåst. Ett namn bakom ger styrka till åsikten.

Du har helt rätt, faktiskt. Jag tar inget som du skriver på allvar.
Citera
2015-02-11, 18:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Tyvärr håller jag inte med dig, det den personen hade skrivit är klart lagbrott. Det är inte enbart AB som tycker det inte är en lämplig åsikt och jag vet att det är inte bara jag på flashback som tycker det är ett lagbrott. Flashback är lika mycket mitt som ditt och min åsikt lika mycket värd som din, men om någon av oss begår lagbrott så är det klart att man måste stå för det om man ertappas. Man kan inte skylla på...ja trodde jag var anonym...alla andra hatar m.m. Det är så det funkar

Varför måste man stå för det? Vem skrev, har Aftonbladet bevisat det eller?

I min bekantskapskrets gör vi som så att vi delar på ett konto, sisådär femtiofyra personer som är inne och skriver under samma nick. Ansvarig utgivare har vi ingen, alla skyller på alla när media knackar på, så brukar vi göra, eller man kan inte ha det så, är det oordnat tycker ni?

Lägg ner ditt skitprat om moral, ingen behöver stå för vad den har gjort, du har till och med rätt att neka i en domstol så varför ska du vara uppriktig mot Aftonbladet, tidningen som ljuger svenska folket upp i ansiktet om misstänkta våldtäktsmäns nationalitet.
Citera
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Jo kan jag väl ta Men tror fortfarande det är emot reglerna.

Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.

Kolla till höger om aktuella ämnen så finns det att läsa regler där.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Du kan väl "tippa" dom då, som du gör med FBs medlemssiffror.
Du tror väl inte på allvar att FB har 945000 unika medlemmar?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Nej, din kuksugare(nu hatar jag, häng ut mig ). De flesta värnar bara om det fria internet.
Kunde inte vara mindre orolig för att de skulle "komma efter mig".
Ni "haha vad rädda ni är" med någon typ av 15-årings gängmentalitet här i tråden är bara patetiska.
Det känns på sättet du skriver som att du kanske förbereder dej mentalt för att dom ska komma och knacka på din dörr? Är du med på listan? Undrar om du är söt som Ankar, kanske får ja se dej snart?
Citera
2015-02-11, 18:51
Medlem
Nivovics avatar
Citat:

Folk tar visst anonyma åsikter på allvar
Hela vår jävla demokrati är uppbyggd på valhemlighet, hela riksdagsvalet är byggt på röster som är anonyma.
Citera
2015-02-11, 18:51
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:

Jag hade gott om poäng i min originalpost, men dom skippade du helt, så att prata om "motargument" till ett icke-argument blir bara helfestligt.

Det spelar ingen roll om du "tar personen på allvar", inläggen innehåller fortfarande information som varje läsare kan bedöma objektivt.
Det är inte så komplicerat att förstå.
Citera
2015-02-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför måste man stå för det? Vem skrev, har Aftonbladet bevisat det eller?

I min bekantskapskrets gör vi som så att vi delar på ett konto, sisådär femtiofyra personer som är inne och skriver under samma nick. Ansvarig utgivare har vi ingen, alla skyller på alla när media knackar på, så brukar vi göra, eller man kan inte ha det så, är det oordnat tycker ni?

Lägg ner ditt skitprat om moral, ingen behöver stå för vad den har gjort, du har till och med rätt att neka i en domstol så varför ska du vara uppriktig mot Aftonbladet, tidningen som ljuger svenska folket upp i ansiktet om misstänkta våldtäktsmäns nationalitet.

I detta fallet som diskuterades om du läst nog så hade den utpekade erkänt
Citera
2015-02-11, 18:52
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:

Ditt ord har noll värde. Du lever inte som du lär.

Åter igen. Ditt för- och efternamn tuffing
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in