2015-02-11, 18:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Här gäller det att close ranks och sluta upp bakom en idé, ett koncept. Vi behöver inte älska varandras åsikter, men är man med här på Flashback, så bör man nog överväga hur man står till en fri debatt! Annars finns Familjeliv och Hamsterpaj man kan hänga och mysa på lite oförargligt!

Dags att klistra upp detta överst i tråden, dags att sluta samman för fan. Själva fundamentet i det som gör flashback så speciellt och bra, håller på att skakas i grunden. Det handlar om yttrandefriheten detta, det handlar om att skrämma vissa åsikter till tystnad. Det har och kommer aldrig handla om påhopp på D-kändisar utan tvärtom så är det för att ytterligare klämma till forumet, sätta press på ledningen och få till förändringar så att rasismen, nazismen, kvinnohatet och antisemitismen inte får diskuteras här på forumet ur fel perspektiv.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
När ska friatider hänga ut en större mängd journalister och reportrars surfvanor?

Det pratades om detta sist som "flashbackregistret" var på tals .
Senast redigerad av Kosmos. 2015-02-11 kl. 18:44.
Citera
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Jo kan jag gärna göra, inte personnummer dock.
Fast jag kan bli avstängd för den konstiga reglen 1.06 oroar jag mig för
Men i PM är väl ok? Sedan om jag avslöjar dig är det mitt problem eller hur?
Citera
2015-02-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nej, det är inte lagbrott då AB inte är position att avgöra vad som är ett lagbrott. Man har domstolar till det i en rättsstat. Inte privatägd media.

Det de här personerna gjort är att de uttryckt sig på ett sätt som AB anser olämpligt.

Tyvärr håller jag inte med dig, det den personen hade skrivit är klart lagbrott. Det är inte enbart AB som tycker det inte är en lämplig åsikt och jag vet att det är inte bara jag på flashback som tycker det är ett lagbrott. Flashback är lika mycket mitt som ditt och min åsikt lika mycket värd som din, men om någon av oss begår lagbrott så är det klart att man måste stå för det om man ertappas. Man kan inte skylla på...ja trodde jag var anonym...alla andra hatar m.m. Det är så det funkar
Citera
2015-02-11, 18:41
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Ja man måste nog vara en dum blatte för att tolka mitt inlägg som ett "we shall overcome"... Du din lilla luffare är precis en sådan som jag syftade på i min drapa.

Bring it, säger jag. Jag har gått upp en defcon, men inte mer. Vad har du själv vidtagit för åtgärder? Du är ju inte helt ointressant för en granskning du heller, om man så säger... :-)

På vilket sätt har jag näthatat och hotat folk till livet? Det är inte några medelsvensson som hängs ut precis.
Citera
2015-02-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
När ska friatider hänga ut en större mängd journalister och reportrarnas surfvanor?

Det pratades om detta sist som flashbackregistret var på tals .

Jag befarar att det var tomma hot. Sedan är det ju olämpligt att hänga ut journalister som inte själva hängt ut andra.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Varför har flashback inte namnkrav?

Alltså att ditt användarnamn måste vara för- och efternamn?
Vad är ditt för- och efternamn?
Citera
Bannlyst
Citat:

För att konceptet bygger på anonymitet. Är du också efterbliven?
Citera
2015-02-11, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Vad händer om Aftonbladets reportrar dyker upp hemma hos mig och jag misshandlar dom på fyllan, och t.ex. kör upp deras mikrofon upp i röven på dom? Kan jag bli straffad för det, eller ses det som självförsvar? Eller om jag inte tar till våld, men kastar gamma filmjölk eller använda kondomer på dom?

Du säger till dem att lämna din bostad - om det är där som de försöker intervjua dig. Vägrar de kan det ses som hemfridsbrott och du kan slå dem på käften och frias eller troligen åtminstone inte få så hårt straff.

Så som jag själv bor skulle jag inte tveka att köra bort dem på ett ganska obehagligt sätt. De skulle nämligen inte kunna komma nära mig utan att göra intrång helt avgjort.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag befarar att det var tomma hot. Sedan är det ju olämpligt att hänga ut journalister som inte själva hängt ut andra.
Jobbar de för en tidning som hänger ut folk så är det inte mer än rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
För att konceptet bygger på anonymitet. Är du också efterbliven?

Efterbliven är man om man tror man är "anonym" på internet. Wake up call!
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:

Kanske för att man vill vara anonym!?

Yttrandefriheten mår oftast som bäst när den är under anonymitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in