2015-02-11, 18:35
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Imorgon hängs väl alla admins ut på Aftonbladet, när nyhetstorkan är som minnst.Sen sitter det på redaktionen och läser reaktioner om deras nyhetstorka här med hemliga konton.Lena Melin får virus på sin dator efter besök på BDSM, fetischism, parafili och kinky sex forumet och sitter sen och bölar och startar en tråd hur man får bort detta äckliga virus .Nej Aftonbladet har grävt sin egen grav faktiskt.

mvh.
Citera
2015-02-11, 18:35
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Det finns många nu som sitter och kissar lite i byxan

Många modiga som blivit som små rädda gossestjärtar igen

Många som sitter och skakar av rädsla och väntar på att snaran ska dras åt kring just deras hatiska nackar

Nej, din kuksugare(nu hatar jag, häng ut mig ). De flesta värnar bara om det fria internet.
Kunde inte vara mindre orolig för att de skulle "komma efter mig".
Ni "haha vad rädda ni är" med någon typ av 15-årings gängmentalitet här i tråden är bara patetiska.
Citera
2015-02-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Ja men för att ta exemplet med EU parlamentarikerns assistent eller vad det var som avlönades med skattepengar. Han erkände ju till och med att han skrivit. Det vill säga begått lagbrott. Du tror alltså att en sådan person blivit friad i händelse av domstol?

Det är ju lagbrott de hänger ut, inte om du skrivit något inom ramarna för lagen. Det är ju de lagar alla har att förhålla sig till oavsett du är på internet eller ute i samhället. Alltid lätt vara efterklok, men att få panik och börja riva upp jorden för att folk nu får stå till svars för uttalanden som är lagbrott är ju fel väg att gå. Bättre att då undvika lagbrott och jobba för att ändra de lagarna på laglig väg.

Nej, det är inte lagbrott då AB inte är position att avgöra vad som är ett lagbrott. Man har domstolar till det i en rättsstat. Inte privatägd media.

Det de här personerna gjort är att de uttryckt sig på ett sätt som AB anser olämpligt.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Det finns många nu som sitter och kissar lite i byxan

Många modiga som blivit som små rädda gossestjärtar igen

Många som sitter och skakar av rädsla och väntar på att snaran ska dras åt kring just deras hatiska nackar

Varför tror du det? Verkade skogshuggaren vara blöt i byxan när Aftonbladet konfronterade honom? Jag tycker mer att det verkar som om att han gav Aftonbladets lakejer en golden shower rakt upp och ner.

Vi vet inte hur många fler av de synade som är skogshuggare, det finns kanske fler män som helt sonika bara drar en suck och går vidare i sitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll om lagbrott begås på internet eller ute i samhället. Det är det som är den stora missuppfattningen här. Man är inte skyddad när man är "anonym", så tänk på det

Skyddad och skyddad. Fastän någon tar ens IP-adress vilket egentligen bara personer som underhåller sidan kan göra så kan de ju inte dra några slutsatser utifrån bara det.

En person kan både surfa på ett öppet trådlöst någonstans, café, vara bakom NAT i sin familjs router eller liknande. Och kombinerar man det med faktum att folk ljuger brallorna av sig på nätet så är det ju omöjligt att veta vem som har skrivit sakerna.

Sedan att det finns idioter som ska bete sig som svin och begå lagbrott bara för att de är anonyma har jag såklart ingen empati för. Jag anser att oavsett om det är IRL eller på nätet så tänker jag bemöta andra med respekt så länge de bemöter mig med respekt. Fast att folk är respektlösa på nätet är ju inte direkt något nytt och de är ju anonyma när de gör det.
Citera
Medlem
emma80s avatar
Jag har inte lusläst trådarna och slaviskt följt Aftonbladet, men detta som skrivs om mailadress och personnummer. Har vissa här fått ange personnummer i samband med registering av ett konto? När infördes det? Jag vill minnas att jag endast uppgav mailadress, den har för övrigt bytts någon gång dessutom.
Citera
2015-02-11, 18:37
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Jag förstår mig inte på alla dessa anonymitetsnissar i tråden.

Varför denna besatthet av att vara anonym? Kan ni inte stå för era åsikter kanske ni inte borde basunera ut dem på offentliga forum?

Som alla andra som inte "förstår sig på folk som vill vara anonyma" är du själv just anonym. Du kanske inte bryr dig men varför ska tex jag eller någon annan veta vem du är? Det är väl dina inlägg som är intressanta, det här är ett diskussionsforum, inte någon dejtingsajt.
Citera
2015-02-11, 18:37
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
1 - Inga privatpersoner har hängts ut.

2 - De personer som lyfts fram har alla brutit mot de regler FB har för att posta här.

1. - Jasså, är det därför ett antal bekanta har hört av sig till mig idag och beklagat Aftonbladets metoder och stöttat mig - trots att jag inte kontaktat dem nu, eller på något sätt pratat med någon annan eller ens gjort minsta antydning om detta på exempelvis Facebook??

2. - Är det därför jag kan posta nu, och inte fått någon varning/avstängning/ban rörande de inläggen AB har skrivit om?

Eller är du ute och cyklar i något du inte har en aning om?
Citera
2015-02-11, 18:38
Medlem
Kan någon förklara varför de hängde ut skogsarbetaren? Var det nåt mer än den där fantasin om att storma Radiohuset?

Jag har också fantiserat om att storma Radiohuset nämligen!! Och även i mitt fall är det Kakan Hermansson som är slutmålet i fantasin.
Kan tillägga att jag även har vapen hemma, en hammare t.ex. Hittills har jag visserligen bara använt den till snickeri, men med ett välriktat slag borde den kunna utgöra ett effektivt mordvapen..?

Ska AB hänga ut mig också nu?
Citera
2015-02-11, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ha ha ja men uppenbarligen så är man ju inte "anonym" på internet...förstod du nu?

Jo, man är anonym på Flashback om man inte skriver ut sin jäkla mail eller personnummer. De outade röjde sig själva, dumfan.
Citera
2015-02-11, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför tror du det? Verkade skogshuggaren vara blöt i byxan när Aftonbladet konfronterade honom? Jag tycker mer att det verkar som om att han gav Aftonbladets lakejer en golden shower rakt upp och ner.

Vi vet inte hur många fler av de synade som är skogshuggare, det finns kanske fler män som helt sonika bara drar en suck och går vidare i sitt liv.
Han står allt och darrar en del du. Jag tror han antingen kunnde givit journalisten en fet skalle eller kissat ner sej kunde gått åt vilket håll av dom

Dom andra har brytit som små stjärtisar

Sen vet jag inte heller hur många som är skogshuggare men ja hoppas att alla andra också bryter ihop som små flickor för aftonbladets mäktiga granskare
Citera
2015-02-11, 18:40
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Just, aftonbladet hänger heller inte ut alla på flashback, eller hur? de hänger ut dem som faktiskt bryter mot svenska lagar.
Det jobbas för fullt nu för att ändra lagar/ förenkla kring att komma åt näthat av varierande
slag. Så mycket möjligt aftonbladet är först med att "bita ifrån", sen kommer farbror polisen också och knackar på div. FB dörrar i riket.

Och ärligt, sitter man som frisk vuxen individ och spyr hat på div. forum mot ex. individuella personer så hoppas jag man får rejäla böter. Helt rätt om du frågar mig.

För som sagt kritik är en sak, hat en helt annan och klarar man inte att fatta skillnaden här så ska man nog inte sitta och skriva i offentligheten.
Problemet är att skillnaden mellan hat och kritik kan vara extremt liten.
Ibland påstår vissa att man hatar muslimer bara för att man är kritisk till Islam.
Man hatar kvinnor för att man är emot feminism.
Man hatar invandrare för att man är Sverigedemokrat.

Listan kan göras lång. Är det inte bättre att bara låta folk vara anonyma och yttra sig som de helst behagar?
Vem bryr sig om de är hatiska eller rasistiska, om du inte tycker om deras åsikter, så strunta i deras åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in