2015-02-11, 18:28
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Läser här och ser folk som sägar att.

Haha var det alt de hade att komma med bla bla.

De sparar ju de riktiga godsakerna till valet 2018 förstår ni väl ?

Om det skulle finnas en användare som visar sig vara Jimmie Åkesson, som skriver i sextrådar om hur han och Matias Karlsson brukar slå och våldta små thaipojkar på sexresor till Thailand och fanatiserar om att sparka hundvalpar. så tror ni de skulle släppa det nu ? eller några dagar innan valet ?

Jisses klart de har mer.
Citera
2015-02-11, 18:30
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Jag förstår mig inte på alla dessa anonymitetsnissar i tråden.

Varför denna besatthet av att vara anonym? Kan ni inte stå för era åsikter kanske ni inte borde basunera ut dem på offentliga forum?

Ok, PM:a mig ditt riktiga namn och adress. Jag vill veta vem jag debatterar med, du har ju inget att dölja eller hur?
Citera
2015-02-11, 18:30
Medlem
Citat:

Varför denna besatthet av att vara anonym? Kan ni inte stå för era åsikter kanske ni inte borde basunera ut dem på offentliga forum?

börja du med att ge oss ditt namn och person nummer jasså inte?
Citera
2015-02-11, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Spelar ingen roll om lagbrott begås på internet eller ute i samhället. Det är det som är den stora missuppfattningen här. Man är inte skyddad när man är "anonym", så tänk på det

Man kan också tänka sig att debatten borde handla om att skriva om lagarna så att människorna mår bra när de lever efter dem. Exakt konstruktion vet jag inte på rak arm, men som det ser ut just nu kränks människors behov av att fritt få uttrycka tankar, känslor och åsikter, ibland på bekostnad av bara för att ....
Citera
Medlem
Marcus Jerräng, nyhetschef på IDG.se skriver:

"Det jag däremot med bestämdhet kan säga, är att Flashback-avslöjandena på gott och ont kommer att vara en milstolpe i svensk internethistoria och för lång tid påverka hur vi ser på såväl yttrandefrihet och anonymitet som juridik och publicistisk på nätet."

http://www.idg.se/2.1085/1.608478/flashback-ar-inte-langre-anonymt-och-det-ar-en-milstolpe-hur-man-an-ser-pa-det
Citera
Bannlyst
Citat:

Det finns många nu som sitter och kissar lite i byxan

Många modiga som blivit som små rädda gossestjärtar igen

Många som sitter och skakar av rädsla och väntar på att snaran ska dras åt kring just deras hatiska nackar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Samtliga, Inte ens en polisutredning har startats i något av fallen.

Ja men för att ta exemplet med EU parlamentarikerns assistent eller vad det var som avlönades med skattepengar. Han erkände ju till och med att han skrivit. Det vill säga begått lagbrott. Du tror alltså att en sådan person blivit friad i händelse av domstol?

Det är ju lagbrott de hänger ut, inte om du skrivit något inom ramarna för lagen. Det är ju de lagar alla har att förhålla sig till oavsett du är på internet eller ute i samhället. Alltid lätt vara efterklok, men att få panik och börja riva upp jorden för att folk nu får stå till svars för uttalanden som är lagbrott är ju fel väg att gå. Bättre att då undvika lagbrott och jobba för att ändra de lagarna på laglig väg.
Citera
2015-02-11, 18:32
Medlem
Citat:

Ingen vettig människa står för sina åsikter i nazityskland, kommunismens sovjetunion eller Sverige anno 2015.

Varför skulle man när de son står för sina åsikter straffas. Finns ingen logik i det.
Citera
2015-02-11, 18:32
Medlem
zorceuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r

Nu passar det med "We shall overcome". Väntar bara på att Golonka ska proklamera att 2006-2015 var en mörk period i hans liv, med mycket näthat och hets.

Om någon från någon tidning kontaktar Golonka tror jag att Golonka har vett nog att förneka allt, min känsla är att tidningarna har så lite på fötterna att de inte kan hänga ut någon som inte själv erkänner vid konfrontation.
Citera
2015-02-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan också tänka sig att debatten borde handla om att skriva om lagarna så att människorna mår bra när de lever efter dem. Exakt konstruktion vet jag inte på rak arm, men som det ser ut just nu kränks människors behov av att fritt få uttrycka tankar, känslor och åsikter, ibland på bekostnad av bara för att ....

Äntligen någon som förstår! Vill man förändra lagar så måste man jobba på annat sätt än att bryta mot dem. Lagbrott slår alltid tillbaka mot en själv. Det är ju sunt förnuft.
Citera
2015-02-11, 18:34
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Läser här och ser folk som sägar att.

Haha var det alt de hade att komma med bla bla.

De sparar ju de riktiga godsakerna till valet 2018 förstår ni väl ?

Om det skulle finnas en användare som visar sig vara Jimmie Åkesson, som skriver i sextrådar om hur han och Matias Karlsson brukar slå och våldta små thaipojkar på sexresor till Thailand och fanatiserar om att sparka hundvalpar. så tror ni de skulle släppa det nu ? eller några dagar innan valet ?

Jisses klart de har mer.

Tror de brände mycket av det dom hade förra valet faktiskt. Det är inte logiskt att vänta när det gäller SD. Framgång föder framgång, en del som vill göra politisk karriär lär titta på SD nu som är det enda partiet som växer.
Citera
2015-02-11, 18:34
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:

Om du inte förstår kanske du skulle läsa mer i tråden, ska citera mig själv.
Anonymitet på internet driver på en utveckling av samhället, då vi får tillgång till mer information.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Ja, jag har själv haft diskussioner mot nazisterna här på FB. Personer som i mitt tycke är totala idioter. Men dessa personer ska få ha en plattform att uttrycka sig om de vill, även om bakom denna anonymitet det gömmer sig en riksdagsledamot.
Om en nazist skriver "negerjävel" på forumet hjälper detta knappast dennas argument, han bevisar snarare att han är idiot. Låt idioter vara idioter.

Forum som dessa låter människor samlas och objektivt granska ocensurerad information, information som kommer direkt ocensurerat från människors hjärnor. Detta ger oss en insikt hos andra människor, andra idéer, samt möjlighet att bemöta detta med egna argument.

Att hävda att någon typ av censur av denna anonymitet är bra, är sinnessjukt.
Det ligger nu en fil ute och svävar runt med många oskyldiga människor för den delen.
Med oskyldiga menar jag, oskyldiga människor även i ABs ögon, och dessa människor kommer få alla möjliga problem läckta till allmänheten när denna information någon gång oundvikligen läcker ut.

Bra AB, RG och ni som stödjer dessa. Ni motverkar inte bara ett progressivt samhälle, ni förstår även liv. Ni är totalt vidriga, och det faktum att ni inte inser det själva, att ni tror att ni gör något bra, gör det hela bara värre.

Kan man för övrigt inte hantera fritt flöde av information på internet, och processa detta, bemöta detta, ignorera det och låta idioterna outa sig själva som idioter, då är man ett mentalt barn. Rannsaka er själva, ni hindrar mänskligheten från att utvecklas.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Hela idén "hate speech" är idiotisk från början. I USA (ett land jag för övrigt inte har mycket till övers för, men här är dom definitivt bättre än oss) finns inte denna lag. Endast hate crime.
Du kan kalla någon fucking nigger där, du kan heila på gatan.
Är detta bra beteende? Självklart inte.

Men man kan som en vuxen bemöta detta efterblivna beteende istället och låta människor se hur detta beteende faktiskt ser ut, istället för att sopa det under mattan.
Ni jävla idioter borde väl se att det enbart har omvänd effekt, då detta leder till att människor dras till detta förbjudna. Vi ser högerextremism (nej jag menar inte partier som SD, utan faktiska nazister) växa runtom i Europa. Verkar eran korkade censur och "hate speech" lagar hjälpa?
Nej, självklart inte, för idéer motverkas inte genom att tystas ned.

Sedan kan du åka till Nordkorea, Saudiarabien eller liknande land, så får vi se om du önskar att du hade en anonym plats att uttrycka dig på.
Efter det kanske du inte säger något så extremt korkat som "Haha säger ni det inte öppet så varför säga det alls?? " någonsin igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in