Citat:
Ursprungligen postat av
Deadbody
Jag har en kompis nere i alperna som jag pratar med ett par gånger på år, för några så var han övertygad om att norrmännen var dopade. Men nu de sista gångerna jag pratat med honom så var det det andra stora skidlandet i norr som han misstänkte. En bra utdelning med medaljer på mästerskap samt en svag antidoping verksamhet inom landet var hans två huvudargument. Han påstod också att det var en åsikt som speglade hur flertalet kände där nere.
Givetvis så är del han säger ingenting värt, han kan säga det bara för att försöka provocera mig och det bevisar absolut ingenting. Om man ska vara ärlig så är det troligtvis bara struntprat mellan två idioter(Jag och han), men jag kan tycka att Sverige ibland har svårt att se på svenska idrottare med öppna ögon. Om vi hade bytt nationalitet på några svenska åkare till t.ex. ryska så tror jag att många hade varit nästan övertygade att de varit dopade.
Med det sagt så både tror jag och hoppas att varken svenska eller norska åkare är dopade.
Förmodligen, men då hade de också haft andra dopingfall som kretsat kring landslaget. Nästan alla lösa anklagelser bygger på ett ruttet förflutet och/eller nyligen fällda. Indirekt drabbas alla av ett enda dopingfall. Det är därför så få sådana anklagelser kastas på Sverige eller Norge jämfört med Sovjetstaterna.
Bara att kolla på expressens "lista" över dopade svenskar 2014, som ansågs vara ett mörkt år. En friidrottare, nån seglare, nån juniorhockeyspelare, nån kampsportare och sen i stort sett bara motionärer. Inte en enda känd idrottare internationellt. Jämför den listan med Rysslands.